Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper kopen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
peter1962
Amerika-ontdekker

camper kopen

Bericht door peter1962 »

Ergens anders las ik over een nedelander zijn daar een camper heeft.
Die verhuurt hij, maar niet tussen 15 juni en 15 augustus

kijk maar
http://members.home.nl/bonkol/De%20Site/

Peter
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zat net te denken zou het niet een veel beter idee zijn om een goede van of pickup te kopen, die nog wel courant in ned zou zijn?
Eentje waar de bpm ong vanaf is.
Dan koop je er een oude caravan bij voor een prikje
Na afloop kun je de auto mee terug nemen en zelf in ned verkopen (of houden) en de caravan zet je op ebay met no reserve of zo. Ben je die zo kwijt. Ben je ook mobieler omdat je de caravan op de camping hebt en met de auto weg kan.
peter1962
Amerika-ontdekker

camper kopen

Bericht door peter1962 »

Was ik ook op een forum las was dat mensen, wanneer ze langere tijd naar de VS gaan, hun auto laten verschepen. Kosten ca 2500 euro, dacht ik.

Peter
tiemen1
Amerika-newbie

Bericht door tiemen1 »

Beste mensen wederom bedankt voor alle meningen en tips!!! Wij beginnen er inderdaad aan te twijfelen of ons plan nog wel realistisch is... :? Misschien is het auto + caravan idee nog niet zo gek, ik heb echter geen rijbewijs om daarmee te mogen rijden (in Nederland), is dat nodig om in de US ermee te mogen rijden?

In ieder geval denk ik dat we het geregel wat hebben onderschat en het camper aanbod in de categorie < $5000 hebben overschat. We zullen nog eens goed moeten nadenken wat de beste mogelijkheden voor een low-budget rondreis (over 3 maanden) door het fantastische USA zijn.

Alle tips zijn natuurlijk nog steeds erg welkom!
:idea:
tiemen1
Amerika-newbie

Verschepen

Bericht door tiemen1 »

We gaan waarschijnlijk hier een camper(tje) kopen en die dan verschepen voor onze trip, aangezien ik het eigenlijk niet meer zie zitten om daar wat te kopen...

Bedankt voor alle tips en adviezen! Als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan post ik weer even...

Groet USA fanaten!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

weet je wel hoeveel een camper verschepen kost ... :?:
tiemen1
Amerika-newbie

Bericht door tiemen1 »

Nou volgens mij moet het voor iets minder dan E 3000 zeker te doen zijn...
:roll:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En dan weer komt het verhaal van verzekeren in beeld, het kopen van een camper en alle rompslomp die erbij komt.

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, zeker niet voor een laag budget.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

In ieder geval denk ik dat we het geregel wat hebben onderschat en het camper aanbod in de categorie < $5000 hebben overschat. We zullen nog eens goed moeten nadenken wat de beste mogelijkheden voor een low-budget rondreis (over 3 maanden) door het fantastische USA zijn.
Nou volgens mij moet het voor iets minder dan E 3000 zeker te doen zijn...
5000-3000=2000 lijkt me wel een heel er laag budget om in Nederland een camper voor te kopen.
Staat die 3000 los van de 5000, dan heb je een totaal van 8000euro, en zou ik toch echt serieus overwegen om een auto te huren voor die 3 maanden.

Alamo Internet Exclusive Weekly Rates

CAR TYPE Weekly Save 15% with Pre-Pay
Compact $249 $211.65
Midsize $269 $228.65
Fullsize $289 $245.65
Midsize SUV $289 $245.65
Premium $299 $254.15
Minivan $319 $271.15
Standard SUV $319 $271.15
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Ook een puntje waar je op moet letten; campers slorpen echt benzine! En hoewel dit in Amerika stukkie goedkoper is dan in Nederland; stonden wij bijna elke dag te tanken, ongeveer 60/70 dollar per keer. Dat loopt ook wel flink in de kosten dus.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

reken op 8 mijl per gallon, gemiddeld
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

marloesusa schreef:Ook een puntje waar je op moet letten; campers slorpen echt benzine! En hoewel dit in Amerika stukkie goedkoper is dan in Nederland; stonden wij bijna elke dag te tanken, ongeveer 60/70 dollar per keer. Dat loopt ook wel flink in de kosten dus.
Dat viel dan nog mee, die van ons slurpte nog wel iets meer, een volle tank kostte ons vorig jaar tussen de $130 en $160 per keer. En die deed op een goede dag inderdaad 1:8 en in de bergen beduidend minder.

Benzine was inderdaad voor ons eigenlijk de grootste kostenpost.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Verelle schreef: Dat viel dan nog mee, die van ons slurpte nog wel iets meer, een volle tank kostte ons vorig jaar tussen de $130 en $160 per keer. En die deed op een goede dag inderdaad 1:8 en in de bergen beduidend minder.
Het verschil tussen een C en A Class :lol:
C-class 35 á 40 gallon en A-class 75 á 80 gallon tank dus komt het redelijk overeen denk ik.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Al lezende in het nieuwe magazine "Reizen", editie 3, vond ik een klein stukje over het kopen van een camper in Amerika in de vragenrubriek:

Vraag:
Wij zijn fervente Amerikagangers en willen er in 2008 een jaar gaan rondreizen. Om kosten uit te sparen denken we eraan om ter plaatse een camper te kopen. Weten jullie of dat kan en hoe je dat aanpakt?

Antwoord van Chris-Jan van der Heijden:
Er is een Amerikaans bedrijf dat bemiddelt in de koop/verkoop of leasen van motors, auto's, campers en motorhomes voor langere tijd: http://www.transatlantic-rv.com. Zij hebben een agentschap voor Nederland en België. Het vervoermiddel komt wel op de naam van de Nederlander, maar met het adres van het bedrijf. Kosten van registratie, nummerplaten etc. komen op circa $380.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Heb je gezien wat een oude rotzooi dat is?
Voertuigen uit de jaren 70 en 80 zijn heel normaal?
Ik zou dat denk ik niet doen
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ned in MO schreef:Heb je gezien wat een oude rotzooi dat is?
Voertuigen uit de jaren 70 en 80 zijn heel normaal?
Ik zou dat denk ik niet doen
ze hebben ook wel voertuigen van 2005 ... dus voor ieders wat wils ... :)
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

Jasmino schreef:Al lezende in het nieuwe magazine "Reizen", editie 3, vond ik een klein stukje over het kopen van een camper in Amerika in de vragenrubriek:

Vraag:
Wij zijn fervente Amerikagangers en willen er in 2008 een jaar gaan rondreizen. Om kosten uit te sparen denken we eraan om ter plaatse een camper te kopen. Weten jullie of dat kan en hoe je dat aanpakt?

Antwoord van Chris-Jan van der Heijden:
Er is een Amerikaans bedrijf dat bemiddelt in de koop/verkoop of leasen van motors, auto's, campers en motorhomes voor langere tijd: http://www.transatlantic-rv.com. Zij hebben een agentschap voor Nederland en België. Het vervoermiddel komt wel op de naam van de Nederlander, maar met het adres van het bedrijf. Kosten van registratie, nummerplaten etc. komen op circa $380.
Het probleem bij zo'n site is, dat er allemaal motorhomes opstaan uit verschillende staten, ik zou gewoon een consignement dealer opzoeken met een goede reputatie en daar een keuze maken als je ter plekke bent, je wilt toch zien wat je koopt. Soms zien ze er goed uit op de site, maar in werkelijkheid is het dan toch wel even anders.

Er zijn op dit forum in iedergeval twee mensen op dit forum, die daadwerkelijk ervaring hebben met het kopen van zo'n motorhome en informeer daar bij. Wij hebben alles zelf moeten uitvinden, omdat er eigenlijk niemand was waaraan we het konden vragen, maar omdat we veel research hebben gedaan bij een goed aangeschreven bedrijf, hebben we eigenlijk geen echte problemen gehad. De volgende keer zal het ongetwijfeld nog makkelijker gaan.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer