Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper kopen
camper kopen
Ergens anders las ik over een nedelander zijn daar een camper heeft.
Die verhuurt hij, maar niet tussen 15 juni en 15 augustus
kijk maar
http://members.home.nl/bonkol/De%20Site/
Peter
Die verhuurt hij, maar niet tussen 15 juni en 15 augustus
kijk maar
http://members.home.nl/bonkol/De%20Site/
Peter
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zat net te denken zou het niet een veel beter idee zijn om een goede van of pickup te kopen, die nog wel courant in ned zou zijn?
Eentje waar de bpm ong vanaf is.
Dan koop je er een oude caravan bij voor een prikje
Na afloop kun je de auto mee terug nemen en zelf in ned verkopen (of houden) en de caravan zet je op ebay met no reserve of zo. Ben je die zo kwijt. Ben je ook mobieler omdat je de caravan op de camping hebt en met de auto weg kan.
Eentje waar de bpm ong vanaf is.
Dan koop je er een oude caravan bij voor een prikje
Na afloop kun je de auto mee terug nemen en zelf in ned verkopen (of houden) en de caravan zet je op ebay met no reserve of zo. Ben je die zo kwijt. Ben je ook mobieler omdat je de caravan op de camping hebt en met de auto weg kan.
camper kopen
Was ik ook op een forum las was dat mensen, wanneer ze langere tijd naar de VS gaan, hun auto laten verschepen. Kosten ca 2500 euro, dacht ik.
Peter
Peter
Beste mensen wederom bedankt voor alle meningen en tips!!! Wij beginnen er inderdaad aan te twijfelen of ons plan nog wel realistisch is...
Misschien is het auto + caravan idee nog niet zo gek, ik heb echter geen rijbewijs om daarmee te mogen rijden (in Nederland), is dat nodig om in de US ermee te mogen rijden?
In ieder geval denk ik dat we het geregel wat hebben onderschat en het camper aanbod in de categorie < $5000 hebben overschat. We zullen nog eens goed moeten nadenken wat de beste mogelijkheden voor een low-budget rondreis (over 3 maanden) door het fantastische USA zijn.
Alle tips zijn natuurlijk nog steeds erg welkom!

In ieder geval denk ik dat we het geregel wat hebben onderschat en het camper aanbod in de categorie < $5000 hebben overschat. We zullen nog eens goed moeten nadenken wat de beste mogelijkheden voor een low-budget rondreis (over 3 maanden) door het fantastische USA zijn.
Alle tips zijn natuurlijk nog steeds erg welkom!

Verschepen
We gaan waarschijnlijk hier een camper(tje) kopen en die dan verschepen voor onze trip, aangezien ik het eigenlijk niet meer zie zitten om daar wat te kopen...
Bedankt voor alle tips en adviezen! Als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan post ik weer even...
Groet USA fanaten!
Bedankt voor alle tips en adviezen! Als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan post ik weer even...
Groet USA fanaten!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Bushmaster
- Amerika-expert
5000-3000=2000 lijkt me wel een heel er laag budget om in Nederland een camper voor te kopen.Nou volgens mij moet het voor iets minder dan E 3000 zeker te doen zijn...
Staat die 3000 los van de 5000, dan heb je een totaal van 8000euro, en zou ik toch echt serieus overwegen om een auto te huren voor die 3 maanden.
Alamo Internet Exclusive Weekly Rates
CAR TYPE Weekly Save 15% with Pre-Pay
Compact $249 $211.65
Midsize $269 $228.65
Fullsize $289 $245.65
Midsize SUV $289 $245.65
Premium $299 $254.15
Minivan $319 $271.15
Standard SUV $319 $271.15
- marloesusa
- Amerika-ontdekker
-
- Amerikakenner
Dat viel dan nog mee, die van ons slurpte nog wel iets meer, een volle tank kostte ons vorig jaar tussen de $130 en $160 per keer. En die deed op een goede dag inderdaad 1:8 en in de bergen beduidend minder.marloesusa schreef:Ook een puntje waar je op moet letten; campers slorpen echt benzine! En hoewel dit in Amerika stukkie goedkoper is dan in Nederland; stonden wij bijna elke dag te tanken, ongeveer 60/70 dollar per keer. Dat loopt ook wel flink in de kosten dus.
Benzine was inderdaad voor ons eigenlijk de grootste kostenpost.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het verschil tussen een C en A ClassVerelle schreef: Dat viel dan nog mee, die van ons slurpte nog wel iets meer, een volle tank kostte ons vorig jaar tussen de $130 en $160 per keer. En die deed op een goede dag inderdaad 1:8 en in de bergen beduidend minder.

C-class 35 á 40 gallon en A-class 75 á 80 gallon tank dus komt het redelijk overeen denk ik.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Al lezende in het nieuwe magazine "Reizen", editie 3, vond ik een klein stukje over het kopen van een camper in Amerika in de vragenrubriek:
Vraag:
Wij zijn fervente Amerikagangers en willen er in 2008 een jaar gaan rondreizen. Om kosten uit te sparen denken we eraan om ter plaatse een camper te kopen. Weten jullie of dat kan en hoe je dat aanpakt?
Antwoord van Chris-Jan van der Heijden:
Er is een Amerikaans bedrijf dat bemiddelt in de koop/verkoop of leasen van motors, auto's, campers en motorhomes voor langere tijd: http://www.transatlantic-rv.com. Zij hebben een agentschap voor Nederland en België. Het vervoermiddel komt wel op de naam van de Nederlander, maar met het adres van het bedrijf. Kosten van registratie, nummerplaten etc. komen op circa $380.
Vraag:
Wij zijn fervente Amerikagangers en willen er in 2008 een jaar gaan rondreizen. Om kosten uit te sparen denken we eraan om ter plaatse een camper te kopen. Weten jullie of dat kan en hoe je dat aanpakt?
Er is een Amerikaans bedrijf dat bemiddelt in de koop/verkoop of leasen van motors, auto's, campers en motorhomes voor langere tijd: http://www.transatlantic-rv.com. Zij hebben een agentschap voor Nederland en België. Het vervoermiddel komt wel op de naam van de Nederlander, maar met het adres van het bedrijf. Kosten van registratie, nummerplaten etc. komen op circa $380.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerikakenner
Het probleem bij zo'n site is, dat er allemaal motorhomes opstaan uit verschillende staten, ik zou gewoon een consignement dealer opzoeken met een goede reputatie en daar een keuze maken als je ter plekke bent, je wilt toch zien wat je koopt. Soms zien ze er goed uit op de site, maar in werkelijkheid is het dan toch wel even anders.Jasmino schreef:Al lezende in het nieuwe magazine "Reizen", editie 3, vond ik een klein stukje over het kopen van een camper in Amerika in de vragenrubriek:
Vraag:
Er zijn op dit forum in iedergeval twee mensen op dit forum, die daadwerkelijk ervaring hebben met het kopen van zo'n motorhome en informeer daar bij. Wij hebben alles zelf moeten uitvinden, omdat er eigenlijk niemand was waaraan we het konden vragen, maar omdat we veel research hebben gedaan bij een goed aangeschreven bedrijf, hebben we eigenlijk geen echte problemen gehad. De volgende keer zal het ongetwijfeld nog makkelijker gaan.
1998 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 6848 Weergaves