Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

We hebben Nederamerikanen... en hoe zit het met Ameribelgen?

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bjorn schreef:Moest ik morgen de Lotto winnen, dat zou zeker al helpen :)
Vergeet dat maar, Bjorn! Morgen is het donderdag, en de lotto gaat pas op vrijdag!
:lol:

P.S.: willen we samen een lotto-forumuliertje invullen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

kastelke schreef:
Bjorn schreef:Moest ik morgen de Lotto winnen, dat zou zeker al helpen :)
Vergeet dat maar, Bjorn! Morgen is het donderdag, en de lotto gaat pas op vrijdag!
:lol:

P.S.: willen we samen een lotto-forumuliertje invullen?
LOL :)

Moest ik winnen, zal ik ervoor zorgen dat jullie er ook geraken :)
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik beschouw mezelf een beetje als ere-Vlaming. Heb namelijk als Amsterdammer (maar met een beschaafd Noordnederlands accent) een jaar of 15 voor wat toen de BRTN heette gewerkt. Als correspondent voor het nieuws en ook een paar jaar als maker van een dagelijkse beursrubriek (toen de Dow nog rond de 2.000 stond en het verhandelen van een miljoen aandelen op een dag al heel veel was).

Heb daarnaast 15 jaar De Nieuwe Amsterdammer helpen maken, een blad voor de Nederlandstaligen in de VS.

Zal de ECHTE Belgen hier met belangstelling volgen.

[/i]
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Hier nog eentje die maar al te graag naar Amerika reist :wink: .Ik ben Nancy en als wij de kans krijgen om via lottery of lotto ginder te geraken zullen we zeker niet aarzelen.Ik lees geregeld bij ,er zijn toch ontzettend veel bruikbare tips hier terug te vinden.Thanks ervoor.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

kastelke schreef:
reivax schreef:hier nog een vlaming die volop aan het sparen is om de grote overzet te doen :) ... het is mijn droom om daar een chocolade bedrijfje te beginnen, weet nog niet waar maar het zal er ooit van komen...
Misschien moet je aan de reeds in Amerika aanwezige Belgen maar eens vragen of zij je niet willen sponsoren! :lol:
En Ameri-Nederlanders willen daar ook wel meedoen denk ik.....

Dora
hannibull
Amerika-ontdekker

Bericht door hannibull »

hallo mede-Belgen (en Nederlanders natuurlijk!), mijn eerste post hier.

Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Ik droom al jaren van naar de VS te verhuizen na er ettelijke keren geweest te zijn, en ik maar denken dat ik de enige was die er ook zo over droomde. Om hier nog ZOveel mensen te zien die weten hoe ik me voel en die ook die drang hebben te overzet te maken, ja 't is een enorme schok, en had me er niet aan verwacht. Je voelt je altijd wat eenzaam hierin want meeste mensen hebben hun drukke levens HIER natuurlijk, en dan zie je dat er nog mensen zijn die net hetzelfde denken, die ook dromen van de overzet, 't is een fantastisch gevoel.

Ik vertel aan mijn Belgische vrienden hier waarom ik er wil wonen, en ze begrijpen het niet altijd, maar als je die "USA microbe" niet hebt kan je het nooit verstaan.

Enfin, wou gewoon even hallo zeggen, ben echt blij dit forum gevonden te hebben, if only you knew :D Dennis YOU DA MAN, wat een zalig forum, dit wordt mijn internet-thuis!

Ik ben naar oplossingen aan het zoeken om te verhuizen, ben aan het denken voor een eigen zaak daar te starten want na alle immigratie wetten gelezen te hebben lijkt dat toch de enige oplossing. Familie heb ik er niet, trouwen mja 'k heb er niemand lol, en dan is er nog de green card loterij die ik meegedaan heb, dus hopelijk verlost die mij. Maar voor een eigen zaak dus lijkt me te doen. Het enig probleem is beginkapitaal natuurlijk als jonge gast. Ik weet dat ik in de VS wil wonen, ik weet het gewoon, en ik zal er nu naartoe werken.

Mensen als je mij tips kan geven, als er Belgen zijn die nu al in de VS wonen en die kunnen me tips geven, welke tips dan ook, je mag ze altijd zenden want ik kan op dit moment alle hulp gebruiken.

Thanks!
aahhh man ben zo content dit gevonden te hebben :D
c ya!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

hannibull schreef:hallo mede-Belgen (en Nederlanders natuurlijk!), mijn eerste post hier.
Welkom op dit forum! Ik kan je verzekeren dat je je hier verre van "alleen" zal voelen!

Enkele suggesties:
Misschien kan je je hier eens kort voorstellen:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
Niet iedereen leest elk draadje op het forum, maar die voorstellingsmails worden meestal wel gelezen, en zo kan iedereen kennis met je maken, ook de Nederlanders op het forum.

Verder kan je, wat emigratie betreft, eens hier een kijkje nemen:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=12

Op dit ogenblik hebben we een draadje lopen over die tegenwerpingen die je steeds voor je voeten geworden krijgt wanneer je zegt dat je Amerika leuk vindt. Daar zal jij je ei ook wel in kwijt kunnen blijkbaar:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=7151

En tot slot: vergeet zeker de website van Alles Amerika niet:
http://www.allesamerika.com/
Je kan van daaruit ook nog heel wat info vinden:
een Amerikablog (meestal geschreven door Dennis), info over de verschillende staten (daar wordt nog hard aan gewerkt), én misschien kan je Amerika wat dichterbij halen door het plaatsen van een Amerikaanse brievenbus aan je voordeur. Er zit namelijk ook een leuke webshop!

Ik ben er zeker van dat jij je de komende dagen niet gaat vervelen hier! :wink:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
hannibull
Amerika-ontdekker

Bericht door hannibull »

oh wow bedankt voor de links Kastelke!
ja ik verschoot me een ongeluk dat er een forum als dit bestond lol :lol: ik zal sebiet eens gaan posten in die topics sé :)
thanks again!
Hannibull
DaXearo
Amerika-ontdekker

Bericht door DaXearo »

Hallo allemaal!
Hier nog een belg :wink:
Ben net terug van New York, mijn eerste keer in de States.
Heb een kleine week vertoeft in Manhattan met een vriend; heel veel gezien!
Het was fantastisch! De mensen zijn er super vriendelijk, leuke sfeer, prachtige gebouwen etc. Ik ga er zeker nog naartoe!

Ben nu aan het zien voor een trip naar het Westen.
Het zoekwerk is alvast begonnen!

Super forum alleszins!

Groeten
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Grappig toch, hoe mensen werkelijk door een virus lijken besmet te zijn als ze eenmaal voet gezet hebben in Amerika?
Sommigen willen er dan gaan wonen, anderen beschouwen het daardoor als hun favoriete vakantiebestemming... En iedereen vindt elkaar hier!
Elke
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

ja ik verschoot me een ongeluk dat er een forum als dit bestond lol ik zal sebiet eens gaan posten in die topics sé
thanks again!
Allé, een beetje Vlaams op het forum kan nooit kwaad :lol:
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

kastelke schreef:Grappig toch, hoe mensen werkelijk door een virus lijken besmet te zijn als ze eenmaal voet gezet hebben in Amerika?
Sommigen willen er dan gaan wonen, anderen beschouwen het daardoor als hun favoriete vakantiebestemming... En iedereen vindt elkaar hier!
dit is inderdaad ongelooflijk. Zoiets heb ik ook nog nooit ervaren. Vorig jaar naar Turkije Kusadasi geweest. Geen haar op mijn hoofd dat ik er terug naartoe wil. Net hetzelfde met al die spaanse Costa's! Ik heb er mijn buik van vol!

U S and A! That's the place to be!

En ik heb de indruk dat dit Vlaams-hoekje er nog leuk aan toe gaat gaan :D
hannibull
Amerika-ontdekker

Bericht door hannibull »

nieuwenoord schreef:
ja ik verschoot me een ongeluk dat er een forum als dit bestond lol ik zal sebiet eens gaan posten in die topics sé
thanks again!
Allé, een beetje Vlaams op het forum kan nooit kwaad :lol:
waarom niet eh :D maar wees gerust, ik zal het beschaafd houden ;) Telkens ik in Amsterdam ben antwoorden winkelverkopers altijd in het engels tegen me, omdat ik zo'n zwaar accent heb dat ze denken dat ik nederlands PROBEER te praten, is best wel grappig lol
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Ik heb voor de fun eens aan een vriend op café voorgesteld om eens naar LA te gaan, ik wou persé eens op de 'Strip' in LA geweest zijn. Ik ben nogal een muziekfreak en daar is midden jaren '80 een hardrockstroming begonnen, dus ik wou wel eens de sfeer opsnuiven en de plaatselijk rockclubs/way of life beleven. Tot mijn verbazing zei hij ja, waarom niet, dus wij het plaatselijke Connections kantoor binnen voor vliegtuigtickets en een auto te reserven.
Toen we daar aankwamen wist ik niet wat me overkwam, maar na 2 dagen was het alsof ik nooit ergens anders gewoond had. We zijn 8 dagen gebleven en hebben niets anders gedaan dan uitgaan en op Venice of de Strip rondhangen. Sindsdien probeer ik elk jaar terug te gaan naar de US, tot hiertoe lukt dit nog.
Als ik ginder zou kunnen wonen, onmiddelijk, m'n vriendin ziet dit niet echt zitten, alhoel ze ook Amerika-verslaafd is. Wie weet over een paar jaar :wink:
We hebben net een nieuw huis gekocht en ik zou momenteel mijn familie en vrienden ook niet kunnen missen, maar als ik over 10 jaar (minder uitgaan met vrienden, familie uitgedund om het cru te zeggen, kinderen van m'n zus ouder) overplaatsing naar LAX zou kunnen doen zie ik dat wel zitten (werk nu in expeditie op Zaventem).
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer