Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Big Island & Kauai Juni 2015

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Big Island & Kauai Juni 2015

Bericht door Nici »

Welkom thuis!

Klinkt helemaal super. Ik begin nu ook heel erg zin te krijgen (voor zover ik dat nog niet had :wink: ).
Als ik het bij elkaar optel hebben jullie dus 9 nachten Big Island gedaan en 7 nachten Kauai, dat is wat wij ook ongeveer voor ogen hebben. En dan nog 3 dagen LA voor ons. Plan was eerst om ruim 2 weken Hawaii en nog een kleine 2 weken West USA, maar dat laatste gaan we waarschijnlijk niet redden. Ook gaan we eerder (ws eind april en de eerste 2 weken van mei).

We hebben de tickets nog niet geboekt, ik wacht nog tot de prijzen iets gaan dalen :roll: (tenminste dat hoop ik), dus vastleggen van overnachtingen heb ik nog niet gedaan. Maar die van Waimae staat zeker op ons lijstje!

Die cabins in Volcano, heb je die gewoon via het park geboekt?

Nici

p.s. en ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig naar je foto's!
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij hebben na afloop nog 2,5 dag San Francisco gedaan en dat was erg leuk en ook een fijne manier om de enorme jet lag een kleeeeeiin beetje te breken (al is het nog steeds de ergste die ik heb gehad).
Op de heenweg vonden we het ook heerlijk dat we om 11:30 s morgens in SF aankwamen en pas de ochtend er na naar Hawaii vlogen. Ff lekker een middagje de stad in en niet meteen weer 5,5 uur een vliegtuig in.

Ik denk wel dat ik Big Island eerst zou doen en daarna Kauai. Zo hebben wij het ook gedaan.
Big Island is schitterend en ZO gevarieerd (wij reden vanaf Waimea om half 5 s middags over de Saddleroad naar Mauna Kea en dan rij je bijv. door een soort velden vol zilverachtig gras. De lichtval daarop was echt zo mooi! sowieso veranderd het licht daar continu, zeker boven die valleys), maar Kauai (en zeker de north shore) is wel meer echt het Hawai wat je je voorstelt.
Als je eerst Kauai doet valt Big Island misschien tegen omdat het wat minder stereotype is.

Op Kauai vonden we Ke'e beach (aan het einde van de weg bij Hanalei) echt heerlijk. En Tunnels beach is ook echt schitterend!
We hebben het aan de south shore zeker naar ons zin gehad en het was een heerlijke uitvalsbasis voor Waimea Canyon en de stranden van Poipu, maar het noorden vonden wij nog adembenemender.
Ik had daar zo surfer-girl willen worden en nooit meer naar huis willen gaan :mrgreen:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat een heerlijke enthousiaste berichten.
Ik baal wel dat ik onze accommodaties in Kona al vastgelegd heb want ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat we beter af waren geweest met een paar dagen in het noorden. Maar helaas, toch te snel besloten en ik had ook niet zo lang af durven wachten met boeken.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

je kan zeker niet de laatste paar nachten cancellen dan?
Ik kan het je echt aanraden om aan de westkust op 2 plekken te verblijven. Het kan allemaal wel vanuit Kona, maar zoals ik al schreef rij je je dan wel elke keer een ongeluk naar dingen als Waipio en zo.
Ik las overal dat mensen 1 accomodatie west en 1 accomodatie oostkust boekten, maar ik was eigenwijs en wist van tevoren al dat wij liever op meerdere plekken zouden zitten :)
Het argument was dan vaak: "ja maar dan moet je alles weer inpakken"
Maar ja...ik vind mn koffer dichtklappen en in de auto zetten nou niet echt een heel groot probleem zeg maar ;-)
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Normaal doen we een rondreis en moeten we véél vaker alles inpakken. We hebben via airbnb geboekt en moeten volgens mij 75% betalen als we nu annuleren dus jammer maar helaas.
Had eigenwijzer moeten zijn maar daar doen we nu niets meer aan. Gelukkig hebben we een fijne auto gehuurd.
Ik kan kijken of we voor niet teveel geld 1 nachtje daar kunnen slapen, dat zou nog een soort van oplossing zijn.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ja zou je ook nog kunnen doen ja… Of je zou je airbnb kunnen vragen of ze coulant willen zijn en de laatste 3 nachten kosteloos cancellen?

Het is wel te doen hoor, het eiland is nou ook weer niet zo reusachtig als iedereen je wil doen geloven ;-)
Maar als je lekker vroeg in Waipio wil zijn of naar Mauna Kea wilt is een plek als Waimea wel net wat fijner en dichterbij
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben saddle road meerdere keren gereden en ook Mauna Kea bezocht. Lukt allemaal perfect met accommodaties in West en Oost.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Oh t is ook zeker wel te doen maar wij vonden het onnodig en zonde van de tijd om continu van noord naar zuid te blijven rijden. Ik vond het persoonlijk echt relaxter om elke keer binnen een half uurtje ergens te zijn ipv 1,5 uur heen en weer te rijden.

Katja: maak je dus geen zorgen, het is ook echt wel te doen met 1 accomodatie in Kona ;-)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik vond saddle road trouwens een zeer leuke weg om te rijden, ik vond het een plezier om die weg te gebruiken van Noord naar zuid of omgekeerd.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Thanks Iris! En goed te horen Stan.

We gaan het allemaal vanzelf meemaken, ik verheug me er in ieder geval vreselijk op en kan niet wachten tot we drie weken verder zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer