Wij hebben na afloop nog 2,5 dag San Francisco gedaan en dat was erg leuk en ook een fijne manier om de enorme jet lag een kleeeeeiin beetje te breken (al is het nog steeds de ergste die ik heb gehad).
Op de heenweg vonden we het ook heerlijk dat we om 11:30 s morgens in SF aankwamen en pas de ochtend er na naar Hawaii vlogen. Ff lekker een middagje de stad in en niet meteen weer 5,5 uur een vliegtuig in.
Ik denk wel dat ik Big Island eerst zou doen en daarna Kauai. Zo hebben wij het ook gedaan.
Big Island is schitterend en ZO gevarieerd (wij reden vanaf Waimea om half 5 s middags over de Saddleroad naar Mauna Kea en dan rij je bijv. door een soort velden vol zilverachtig gras. De lichtval daarop was echt zo mooi! sowieso veranderd het licht daar continu, zeker boven die valleys), maar Kauai (en zeker de north shore) is wel meer echt het Hawai wat je je voorstelt.
Als je eerst Kauai doet valt Big Island misschien tegen omdat het wat minder stereotype is.
Op Kauai vonden we Ke'e beach (aan het einde van de weg bij Hanalei) echt heerlijk. En Tunnels beach is ook echt schitterend!
We hebben het aan de south shore zeker naar ons zin gehad en het was een heerlijke uitvalsbasis voor Waimea Canyon en de stranden van Poipu, maar het noorden vonden wij nog adembenemender.
Ik had daar zo surfer-girl willen worden en nooit meer naar huis willen gaan