Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

E-tickets, niet allemaal zo duidelijk...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

SpaceAce schreef:
Marjol schreef: Want daar zit bij mij de grootste stress, maar iets meer dan twee uur om in het andere vliegtuig te komen en dan dus ook nog opnieuw in te checken :roll:
Opnieuw inchecken? Dat hoeft niet hoor!

Je komt aan op het vliegveld van Washington, je gaat in de rij staan bij immigrations. Daar laat je van je twee wijsvingertjes een afdrukje maken, je kijkt een keer lief in hun webcammetje en loopt door. Dan ga je jullie koffers ophalen en loopt naar de douane (met de koffers dus) en hier lever je de koffers weer in. Dan ga je zelf ook nog eens door de douane (vaak moeten de schoenen dan ook uit) en daarna ga je naar de gate om de volgende vliegtuigrit te overleven.

Deze gatenummers en stoelnummers krijg je tegelijkertijd bij je eerste instapkaart op Schiphol.
Oh, oké, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat we ons opnieuw in moesten checken! Dit scheelt alweer een hoop stress :)

Ik ga dus gewoon lekker op tijd naar Schiphol en vraag daar wel verder om informatie, dan moet het allemaal goedkomen lijkt me.

't Enige vreemde vind ik dan nog dat ik op de site van United alleen de vlucht van Amsterdam-Washington te zien krijg als ik mijn reserveringsnummer invoer. En volgens mij kan ik ook niets aanpassen.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Oh, en nog iets wat ik vreemd vind:

Op het papiertje wat ik heb gekregen staan geen nummers van mijn e-tickets. Er staat alleen een reserveringsnummer op, de vliegtijden en vluchtnummers. Zouden we niet ook een nummer van het e-ticket moeten hebben?

Onderaan het papiertje staat: "Voor bovenstaande reserveringen is een eticket uitgegeven. Dit is de bevestiging van uw eticket".

Is dit bij iedereen zo?

Ik zou liever gewoon ouderwetse papieren tickets hebben :roll:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Marjol schreef:Ik zou liever gewoon ouderwetse papieren tickets hebben :roll:
Mee eens! :-) Maar ach, zo lukt het ook wel. Dank je voor je woorden en tot over drie weken! Wij zijn er klaar voor!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Hier nog iemand die eigenlijk het hele voordeel van het E-ticket nog niet begrepen heeft.
En ik ben toch bepaald geen digibeet maar ik heb zoveel vragen :S

Ik kan dus bij airfrance 24 uur van tevoren online inchecken
oke, leuk
maar dan moet ik m'n boardingpass dus uitprinten en meenemen? Toch?
Wat is dan het voordeel dat je geen papieren ticket meer hoeft mee te nemen? Dit is toch bijna hetzelfde

2. Kan ik mijn stoel al eerder kiezen of ook pas 24 uur van tevoren?

3. kan ik alleen voor m'n 1e vlucht een stoel kiezen of ook voor de connecting flight? mijn 1e vlucht gaat namelijk naar parijs en vanuit daar vlieg ik door naar miami. Ik wil dus op die 2e vlucht een beetje comfortabel zitten, maar weet niet of ik daar ook al een stoel voor kan uitkiezen.

4. Als je thuis hebt ingecheckt, moet je dan alsnog 3 uur van tevoren aanwezig zijn of niet?? Ik moet natuurlijk nog wel gewoon bagage afgeven toch? en bij mijn vorige vluchten naar de VS stond ik altijd erg lang in de rij voordat je uberhaupt bij een incheckbalie was.

Vragen vragen vragen.....
wie heeft er antwoord? :))
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Hoi Iris,

Vreemd he, dat iedereen hier zoveel vragen over heeft en bijna niemand antwoorden, terwijl er hier toch heel veel mensen moeten rondlopen die al met e-tickets ingechekt hebben... :roll:

Ik ga ergens deze week ook nog even langs het reisbureau, misschien hebben die wel antwoorden. Toen ik mijn papieren ging ophalen was er een stagiaire, die eigenlijk ook van niets wist.

Nou ja, vóór vrijdag zal het allemaal toch wel duidelijk zijn? En anders ga ik gewoon naar Schiphol en ga ik het daar vragen :)
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Een van de problemen waarom je niet zoveel antwoorden krijgt, is dat elke mij zijn eigen procedure heeft.
In grote lijnen komt het ongeveer hierop neer:
Je ticket zit in feite in het computerreserveringssysteem in plaats van in je hand.
Met het nummer kun je al heel lang van te voren je stoel vastleggen, ook op de aansluitende vluchten. Meestal al vanaf de boekingsdatum.
Het inchecken kun je soms thuis achter de computer doen, maar net zo makkelijk op Schiphol op computerpalen die daar staan.
bv. bij de KLM hoef je je e-ticket niet eens te hebben, je paspoort is voldoende. Als je je stoel nog niet hebt vastgelegd kun je dat hier alsnog doen.
Daarna krijg je een instapkaart en ga je door naar de bagageafgiftebalie. Daar geef je de bagage af.
Bij de andere mijen werkt het ongeveer hetzelfde, zij het dat je vaak voor de vluchten naar Amerika i.v.m. de veiligheidsprocedure op de normale manier bij de balie moet inchecken.
In Amerika bij domestic vluchten gaat het weer allemaal electronisch.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, en maak je zeker niet ongerust, overal lopen voldoende mensen om je te helpen.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Marjol schreef:Hoi Iris,

Vreemd he, dat iedereen hier zoveel vragen over heeft en bijna niemand antwoorden, terwijl er hier toch heel veel mensen moeten rondlopen die al met e-tickets ingechekt hebben... :roll:
Hoeveel antwoorden wil jij hebben? :wink:
Op de vorige pagina zijn de antwoorden al meerdere keren gegeven.

Wij hebben twee maal met een e-ticket naar de VS gereisd. Wij kregen van het reisbureau op een velletje A4-papier onze vluchtgegevens. Al deze gegevens zitten in het computersysteem bij de vliegmaatschappij. Met dat A4-tje ben ik naar de incheckbalie gegaan op Schiphol. De bagage moest toch ook afgegeven worden. En wat er verder gebeurde kan je lezen in het antwoord van Henriette op de eerste pagina van dit topic.

Omdat het maken van het oude model tickets veel duurder is, dan een uitprint van de gegevens en iedereen tegenwoordig in het bedrijfsleven met computers werk, heeft men hier voor gekozen. Tevens bespaart de e-ticket materiaal.
Wil je toch een oude ticket voor je reis, dan kan dat alsnog (dacht dat ergens gelezen te hebben), maar dat kost je een aantal euro's meer per ticket.
Het voordeel van de e-ticket is ook, dat je geen angst hoeft te hebben om je ticket tijdens de vakantie te verliezen. Al jouw vluchtgegevens zitten per slot van rekening in de computer en als je nu je A4-tje kwijtraakt, is er geen man overboord en kan je gewoon op reis.

Heb dus geen stress op voorhand, voordat de vakantie begint. Nergens voor nodig. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Dat bijbetalen voor een papieren ticket kan trouwens behoorlijk oplopen, bij SN vragen ze 2O eurootjes hiervoor, terwijl je gewoon met je printje kan inschepen.

En idd druk maken om niets is niet nodig, gewoon gaan met die banaan, alles loopt vanzelf alsof je een papieren ticket zou hebben, en dat op voorhand electronisch inchecken is voor niets nodig, en trouwens niet bij alle maatschappijen mogelijk.

Prettige reis en wie weet tot in den draai binnen 3 weken!

Erik
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

maar kan ik dan ook voor mijn connecting flight al een stoel uitzoeken online? of kan ik dan toch beter naar de balie als ik zeker wil weten waar ik zit

En: moet ik nou als ik online ingecheckt ben, ook 3 uur van tevoren aanwezig zijn of niet?
ik vlieg zaterdag al om 8:10 dus elk half uurtje later is meegenomen :)
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Pfffffff
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

???
die vraag is hier nog niet beantwoord hoor
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Iris_1982 schreef:maar kan ik dan ook voor mijn connecting flight al een stoel uitzoeken online? of kan ik dan toch beter naar de balie als ik zeker wil weten waar ik zit

En: moet ik nou als ik online ingecheckt ben, ook 3 uur van tevoren aanwezig zijn of niet?
Met het uitzoeken van een vliegtuigstoel via het internet ben ik niet bekend en daar kan ik jou niet mee helpen.
Wij zochten al plaatsen uit bij het boeken van de reis bij het reisbureau.

Je weet dat je drie uur van te voren op het vliegveld moet inchecken. Dat is nou eenmaal zo. Je moet toch je boardingpass in ontvangst nemen en je bagage inleveren. Je gaat door de beveiliging, je krijgt je interview, een eventuele tweede beveiligingscheck. Tussendoor misschien een vroeg ontbijtje in het Schipholrestaurant :wink: .
Ja, ik begrijp je wel hoor, vooral omdat jij al zo vroeg vliegt.
Ik denk, dat jij je er toch maar op in moet stellen, dat het die dag vroeg opstaan wordt. Misschien een beetje slaap inhalen tijdens de vlucht. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Iris_1982 schreef:maar kan ik dan ook voor mijn connecting flight al een stoel uitzoeken online? of kan ik dan toch beter naar de balie als ik zeker wil weten waar ik zit

Ja
Ja
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Hoeveel antwoorden wil jij hebben? :wink:
Op de vorige pagina zijn de antwoorden al meerdere keren gegeven.

Heb dus geen stress op voorhand, voordat de vakantie begint. Nergens voor nodig. :wink:
Ja, sorry, ik weet het, maar in de stress wil je dingen graag een aantal keer bevestigd zien :)
Laatst gewijzigd door Marjol op 03 jul 2006, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

* Edit: de volgorde klopte niet meer

(*note voor de modjes, dit berichtje mag dus in principe weg. Kan hem namelijk zelf niet verwijderen ivm al een reactie na dit berichtje :) )
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 03 jul 2006, 17:56, 5 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ik ga het nu dus als volgt doen (zo heb ik het dus begrepen)

Ik ga drie uur van tevoren in de rij staan, geef mijn papiertje af bij de incheckbalie en krijg een instapkaart voor mijn vlucht naar Washington én voor mijn aansluitende binnenlandse vlucht naar New York.

In Washington ga ik naar de immigrations waar ik vingerafdrukken en een foto laat maken. Daarna haal ik mijn koffer op, geef ik mijn koffer bij de douane weer af en ga ik zelf ook nog een keer door de douane om vervolgens de boarden voor de vlucht naar New York.

Klopt dit nu wel allemaal? :) ;)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Als je van te voren dus thuis al ingecheckt hebt, mag je naar de balie voor de internetters (dit staat dus ook op de televisies op Schiphol aangeven welk balienummer dit is). Heb je thuis nog niet ingecheckt, dan eerst via de zelfserviceautomaten en dan in de rij bij de internetbalie :)

Zie onderstaande foto hoe zo iets dan eruit ziet op den Schipholtv's :)
Afbeelding

Wij vertrokken om 13.30 uur naar NYC-JFK met NW 8641 en mochten dus bij balienummer 12 aansluiten :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Welke mensen moeten er dan nog naar balie 13 en 14?

En volgens mij kan ik dus wel thuis inchecken, maar dan alleen voor mijn vlucht naar Washington. De aansluitende vlucht naar New York staat er helemaal niet bij. Dus ik was eigenlijk van plan om gewoon aan de balie te gaan vragen hoe dat dan zit.

Maar morgenochtend ga ik nog even naar D-reizen, daar zal ik het ook nog eens vragen :)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bijna goed, je gaat alleen samen met koffer door de douane en daarna zet je je koffer weer op een band.

P.S. Dat printje met je vluchtgegevens heb je ook niet nodig alle gegevens zitten in de computer.

Groeten Harry.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat navragen lijkt me wel verstandig want al je vluchten zouden in de computer moeten zitten, ook je vlucht van Washington naar New-York.

Harry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer