Het lijkt me toch een beetje persoonlijk wat je onder "kwaliteit" verstaat. Voor de een is dit een staats-geregeld vangnet, zodat ze altijd ergens op kunnen terugvallen, maar voor de ander is die kwaliteit de enorm ruime natuur die je om je heen hebt (of kunt hebben), en een weersverwachting waar wekelijks veel meer zonnetjes in staan dan regenwolkjes.agm114 schreef:Verder is de levenskwaliteit in de VS veel minder dan in Europa. Als je toch weg wilt uit Nederland kun je beter in de EU rondkijken.
Naar mijn mening een beetje kort door de bocht. Wat de 1 verstaat onder levenskwaliteit kan te maken hebben met inkomen, gezondheidszorg, en garanties.... en wat de ander onder levenskwaliteit verstaat kan te maken hebben met vrijheid, natuur, klimaat, en cultuur.
Voorbeeld: Als je maar WIL, kun je ook in Kenia, Belize, of Paraguay een leven op bouwen wat voor jou "kwaliteit" betekend. Ik gok dat jij gewoon een vergelijking van cijfertjes maakt, en daarop "kwaliteit" baseert. En dat lijkt me niet verstandig.....