Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In de VS werken in de ICT.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
maartena
Amerikafan

Re: In de VS werken in de ICT.

Bericht door maartena »

agm114 schreef:Verder is de levenskwaliteit in de VS veel minder dan in Europa. Als je toch weg wilt uit Nederland kun je beter in de EU rondkijken.
Het lijkt me toch een beetje persoonlijk wat je onder "kwaliteit" verstaat. Voor de een is dit een staats-geregeld vangnet, zodat ze altijd ergens op kunnen terugvallen, maar voor de ander is die kwaliteit de enorm ruime natuur die je om je heen hebt (of kunt hebben), en een weersverwachting waar wekelijks veel meer zonnetjes in staan dan regenwolkjes.

Naar mijn mening een beetje kort door de bocht. Wat de 1 verstaat onder levenskwaliteit kan te maken hebben met inkomen, gezondheidszorg, en garanties.... en wat de ander onder levenskwaliteit verstaat kan te maken hebben met vrijheid, natuur, klimaat, en cultuur.

Voorbeeld: Als je maar WIL, kun je ook in Kenia, Belize, of Paraguay een leven op bouwen wat voor jou "kwaliteit" betekend. Ik gok dat jij gewoon een vergelijking van cijfertjes maakt, en daarop "kwaliteit" baseert. En dat lijkt me niet verstandig.....
"I reject your reality, and substitute my own!"
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

TS,

Ik werk ook in de ICT (hier noemen ze het vaak IT) en er zijn best banen te vinden, het bedrijf waar ik voor werk betaald de network engineers best goed, alleen werken ze inderdaad iets meer dan 40 uur en hebben ze wat minder vakantie dagen dan je in NL gewend bent.
Wat ik hier opmerk is dat IT Security heel belangrijk is en in de lift zit, als je daar wat certificaten van hebt kan dat goed helpen. ook is het verstandig om alles wat je hebt in het Engels te vertalen voordat je hierheen komt.
IT Security en Network zijn toch vaak de takken in de IT die een bedrijf niet zo graag 'outsourced' in vergelijking met: software development, web, operations, system management, service desk etc...

suc6
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

agm114 schreef:
Verder is de levenskwaliteit in de VS veel minder dan in Europa. Als je toch weg wilt uit Nederland kun je beter in de EU rondkijken.
Hier heb ik altijd moeite mee, want wat is "levenskwaliteit"? Mijn levenskwaliteit qua financien etc. was hier in de VS in het begin zeker niet beter, eerder veel slechter dan in Nederland. Maar ik was gelukkiger. Waarom? Minder op elkaar letten, geen gepest omdat je anders ben, dragen wat je wilt, Even een praatje met de buren zonder dat daar iets bij gedacht wordt. Allemaal persoonlijke ervaringen in Nederland, maar ik zou nooit roepen, dat de levenskwaliteit in Europa veel minder is daardoor. Al is dat wel mijn persoonlijk gevoel, ik ben me ervan bewust, dat dat enkel mijn ervaringen zijn, anderen geven een heel andere invulling aan "levenskwaliteit". Gelukkig maar, anders zouden we allemaal op hetzelfde plekje vertoeven ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En ondertussen weten we dus nog steeds niet of de topicstarter aan een visum wil geraken via zijn zoektocht naar een job, of dat hij op een andere manier aan een geldige verblijfsstatus kan komen... Hopelijk komt hij snel nog eens langs op het forum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer