Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat koop je in USA en wat in Nederland

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Brennie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat koop je in USA en wat in Nederland

Bericht door Brennie »

Frasi schreef:
Die kan je beter op Ebay kopen.
Bedankt voor de tip! Dat ga ik zo eens bekijken.
Martin & Marianne schreef:
Brennie schreef:Zijn reisboeken in USA goedkoper dan hier in Nederland?
Zoals de Lonely Planets en de Rough Guides.
Die zijn daar wel goedkoper maar het is natuurlijk wel leuk om ze hier alvast te kunnen bekijken. Je kunt ook eens kijken wat er in de biliotheek te vinden is. Of eens bol.com en amazon.com vergelijken.

Marianne
Bij bol.com zag ik maar een echte aanbieding: Lonely Planet California Trips voor €12.99 en natuurlijk gelijk besteld.
Maar vooralsnog zie ik bijna alleen maar dollarprijs = europrijs.
Als ze in USA dan goedkoper zijn, dan wacht ik wel met kopen en ga de eerste dag in Phoenix gelijk de boekwinkel in!
Vooralsnog heb ik meer dan genoeg informatie gelezen hier op het forum met links erbij, dus kan nog wel ff vooruit.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Als je de nieuwsbrief van de Lonely Planet hebt krijg je gemiddeld twee keer per jaar een aanbieding om boeken via hun site te kopen met 50% korting. Misschien voor nu niet meer nuttig maar in de toekomst kan het een hoop schelen.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Brennie schreef: Maar vooralsnog zie ik bijna alleen maar dollarprijs = europrijs.
Als ze in USA dan goedkoper zijn, dan wacht ik wel met kopen en ga de eerste dag in Phoenix gelijk de boekwinkel in!
Vooralsnog heb ik meer dan genoeg informatie gelezen hier op het forum met links erbij, dus kan nog wel ff vooruit.
Bedenk dat er in de boekwinkel in Phoenix nog belasting op komt: zo'n 10-12%.
Nu staat de euro op $1.33 dus het is nog steeds wel goedkoper, maar toch alweer zo'n 10% minder dan het op het eerste gezicht lijkt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Brennie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Brennie »

Katja schreef:Als je de nieuwsbrief van de Lonely Planet hebt krijg je gemiddeld twee keer per jaar een aanbieding om boeken via hun site te kopen met 50% korting. Misschien voor nu niet meer nuttig maar in de toekomst kan het een hoop schelen.
Wauw! gelijk gedaan.
Zeker voor de toekomst een goeie tip!
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als je het niet erg vindt om te wachten tot je in Amerika bent, kun je ook nu alvast *tweedehands* boeken bestellen op amazon.com.

Dan heb je niet de 2012-Lonely Planet, maar wel de 2010 of 2011-versie, zoals hier voor de kust van Californië. Ik scoor bijna altijd een stapeltje 0.01 cent exemplaren (plus 3,99 verzendkosten), zowel gewoon leesvoer als reisboeken. Die laat ik bezorgen bij het hotel of het postkantoor (general delivery) van de eerste plek waar ik aankom en laat ze vervolgens bij de Salvation Army van de laatste plek waar we zijn achter, scheelt weer gesjouw op de terugweg.

En oh ja, wie vroeg er ook weer naar de verkleedjurken voor kleuters die hoe dan ook die prinsessenfase doorgaan? Ik bedoel dit soort hysterische exemplaren. Only in America en dus mee naar NL :D

Afbeelding
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

havervlokken met allerlei smaakjes, karamel, appel, appel kaneel en zo verder, lust ik niet maar mijn vrouw is hier gek van, kan ik niet genoeg aanslepen als ik ginds ben
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

harryvanrooy schreef:havervlokken met allerlei smaakjes, karamel, appel, appel kaneel en zo verder, lust ik niet maar mijn vrouw is hier gek van, kan ik niet genoeg aanslepen als ik ginds ben
Ja, daar staan de schappen hier inderdaad vol mee. Probeer maar eens cruesli zónder al die toevoegingen te vinden; dat valt niet mee :x
newbie82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door newbie82 »

Vorig jaar nam ik een paar sandalen mee die eigenlijk 'op' waren en die heb ik daar achtergelaten, net als een spijkerbroek. Wel 3 broeken voor in de plaats gekocht maar helaas verder geen laarzen..had een paar mooie bij de bootbarn gezien, maar achteraf vond ik de afwerking niet al te denderend, en een stel laarzen van $300+ die wel erg mooi waren,wijselijk maar terug op de plank gezet :cry:

Dus over 7 maanden! (goh, wat duurt dat nog lang! :blink:) neem ik ook weer oude kleding mee (kijk u al een beetje in de kledinghoop wat ik eigenlijk al weg wil doen, dus dat gaat mooi in de kofer )en ruil ik het daar in voor nieuw en wat toilet artiekelen, want heb het vaak genoeg gehad dat ik maar 1/4 van mn toilet-tas gebruikte op vakanties, en das gewoon zonde! een goede nivea-creme(heb je gelukkig nu ook in een tube ipv pot)- tandpasta- blok zeep-deo-tandenborstel - haarborstel en gel en evt. medicatie dat ik dan misschien gebruik en toilet tas is gevult! (zal vast nog wel wat bij komen :P) maar blijft lastig. De rest koop ik wel ter plaatse.

Zelf zou niks van electronica kopen daar, vind het een eng idee, stel het gaat kapot en dan zit je...

Had vorig jaar een gigantisch mooie ring gezien, maar vreemd genoeg verkopen ze daar maar 1 standaard maat (meestal) en ze konden die ring wel laten verkleinen, naar vond het dan alsnog niet echt prettig, stel dat die niet mooi afgewerkt is of wat dan ook. een beetje wat de boer niet kent vreet die niet verhaal..
Dus ring laten liggen, best balen want ik wou een verlovingsring uit amerika, was daar tenslotte ook gevraagd (met een speelgoedring ;) ). Dus opzoek naar andere ringen, en als ze div. maten verkochten hadden ze niet mijn maat op voorraad :S

En laat het nou net een paar dagen na thuiskomst zijn dat ik in het winkelcentrum vlak waar ik woon de ring bij een juwelier lag, een beetje weggestopt (was geen merkring) dus het had zo moeten zijn :clap:
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
sharon-vb
Amerikafan

Bericht door sharon-vb »

Spullen voor taartdecoratie!!!
Vele malen goedkoper in Amerika.
Ook neem ik een flinke voorraad Secret deodorant mee naar huis.
Snoep voor onderweg in de auto, neem ik vanuit Nederland mee. Het snoep in Amerika is toch anders dan het snoep van hier.
Ook wij stoppen oude kleren in de koffer die we eventueel daar achter kunnen laten.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

sharon-vb schreef: Ook neem ik een flinke voorraad Secret deodorant mee naar huis.
Haha, die moest ik een keer voor mijn zus meebrengen en nu is mijn vrouw er ook helemaal zot op!
No guts, no glory!
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

newbie82 schreef:Had vorig jaar een gigantisch mooie ring gezien, maar vreemd genoeg verkopen ze daar maar 1 standaard maat (meestal) en ze konden die ring wel laten verkleinen, naar vond het dan alsnog niet echt prettig, stel dat die niet mooi afgewerkt is of wat dan ook. een beetje wat de boer niet kent vreet die niet verhaal..
Dus ring laten liggen, best balen want ik wou een verlovingsring uit amerika, was daar tenslotte ook gevraagd (met een speelgoedring ;) ). Dus opzoek naar andere ringen, en als ze div. maten verkochten hadden ze niet mijn maat op voorraad :S

En laat het nou net een paar dagen na thuiskomst zijn dat ik in het winkelcentrum vlak waar ik woon de ring bij een juwelier lag, een beetje weggestopt (was geen merkring) dus het had zo moeten zijn :clap:
Wij hebben een paar jaar terug mijn trouwring in Amerika gekocht toen wij een week in Orlando waren. Dit was bij Ultra Diamonds, deze moest ook verkleind worden maar dit was in 2 dagen gedaan en hij was super mooi! In Nederland had ik deze ring niet kunnen betalen.
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
newbie82
Amerika-ontdekker

Bericht door newbie82 »

[googlevideo][/googlevideo]
Mandijtjuh schreef:
newbie82 schreef:Had vorig jaar een gigantisch mooie ring gezien, maar vreemd genoeg verkopen ze daar maar 1 standaard maat (meestal) en ze konden die ring wel laten verkleinen, naar vond het dan alsnog niet echt prettig, stel dat die niet mooi afgewerkt is of wat dan ook. een beetje wat de boer niet kent vreet die niet verhaal..

Wij hebben een paar jaar terug mijn trouwring in Amerika gekocht toen wij een week in Orlando waren. Dit was bij Ultra Diamonds, deze moest ook verkleind worden maar dit was in 2 dagen gedaan en hij was super mooi! In Nederland had ik deze ring niet kunnen betalen.
Leuk hoor!en idd,als er een diamant in zit...die van mij is gewoon zilver en was wat duurder hier in Nederland,dan is het wel te overzien,maar ik hoefde hem toch niet te betalen haha
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

In Nederland is Melatonine alleen op doktersrecepr verkrijgbaar. Alleen doseringen < 0,3mg zijn vrij verkrijgbaar, maar voor hogere doseringen is een recept nodig . Zelfs met het uitgebreide zorgverzekering moeten we nog steeds ruim € 9,- bijbetalen voor 30 tabletten (1mg p/s). De laatste keer bij de Wallgreens in de aanbieding een dubble pack van 480 stuks (3 mg) voor $ 12,99 ex tax. daar doen we ruim 3 jaar mee.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer