Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vliegtickets online boeken

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Daika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

vliegtickets online boeken

Bericht door Daika »

Beste forumleden,

Ik heb ondertussen al wat online sites gevonden via het forum waar je vliegtickets kan boeken. (ebookers, cheaptickets, Kayak, ...)

Ik heb hier echter geen enkele ervaring mee, boek meestal via connections. Ik veronderstel dat dit via VISA/MASTERCARD kan , maar hoe zit het dan met de tickets zelf?

Worden deze hardcopy opgestuurd of via email, download?

Alvast dank voor de informatie!
Daika
Stefan-dg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: vliegtickets online boeken

Bericht door Stefan-dg »

Daika,

De opties kwa betaling verschillen per site. Vaak kun je op de desbetreffende site zien hoe je kunt betalen. De verschillen zullen echter minimaal zijn.
Vaak kun je op Nederlandse sites met iDeal betalen wat erg makkelijk is. Daarnaast is een cc zoals mastercard, visa of amex ook gebruikelijk.

Het ticket hardcopy op laten sturen kost vaak extra geld. Tickets worden standaard als e-ticket per mail opgestuurd die je kunt opslaan/printen. Dit kun je vaak ook online bekijken.

Zelf betaal ik het meeste met creditcard. Doe dit zelf al jaren en weet bijna niet beter. Ook print ik de tickets vaak op werk/thuis uit. Daarnaast is er eigenlijk altijd de mogelijkheid dit op het vliegveld zelf te doen. Dit is ook zo met boarding passes. Ik check thuis in en print alles uit voor ik naar het vliegveld ga (Of als ik daar geen zin in heb doe ik dat op het vliegveld).

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.
jack van de vin
Amerika-ontdekker

Bericht door jack van de vin »

ik heb geboekt via expedia , je kan dan meteen jou tickets afprinten. wijst zich vanzelf
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Meestal is het verstandiger om gewoon direct bij de airline te boeken. Scheelt je provisies en bij wijzigingen vanuit de airline (gebeurt nog wel eens) heb je niet te maken met een tussenpersoon. Sites als Kayak.com en Google airfare doen ook niets anders dan je de diverse opties geven, met een linkje om direct bij de airline te boeken.

Let op: als je bij Delta boekt dan krijg je met een Nederlandse credit card EUR 10 per ticket extra aangerekend.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Kayak is geen boekingssite voor vliegtickets. Je wordt vanaf Kayak doorverwezen naar de verkopende partij. Je krijgt altijd digitaal je e-tickets, maar dat is niet meer dan een bevestiging van je vluchten. Je hebt alleen je paspoort nodig voor op het vliegveld en je boekingsnummer als je van tevoren online wil inchecken.
Afbeelding
replay35
Amerikafan

Bericht door replay35 »

Hallo,

Al jaren boek ik zelf alle vliegtickets voor m'n vakantie, ik doe niks meer via het reisbureau of een broker. Ik heb zelf een tijd voor een reisbureau gewerkt dus weet hoe het werkt. Hoe meer mensen er tussen gaan zitten hoe duurder het meestal is. Veelal boek ik bij de luchtvaartmaatschappij direct.

Echter, voor mijn reis naar Los Angeles scheelde het via Vliegtickets.nl en de British Airways site 600 euro in totaal, voor precies dezelfde reis. Ik adviseer je daarom gewoon om alles goed te bekijken. Laatst in december scheelde D-reizen en via de Icelandair website dezelfde vlucht ook 140 euro p.p.

Kijk altijd even naar vliegticket.nl, vliegwinkel.nl , cheeaptickets.nl, tix.nl , skyscanner en de websites van de luchtvaartmaatschappijen zelf inclusief Icelandair omdat als je naar Amerika vliegt je bij hun 2 stuks bagage mag inchecken plus dat ze een "redelijke" overstaptijd hebben.

Succes!
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is een fabeltje dat rechtstreeks boeken bij de airline altijd goedkoper is. Vergelijken loont altijd de moeite.
arj.gelens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door arj.gelens »

Ook bij mij waren de tickets via het reisbureau goedkoper dan direct bij KLM dat scheelde nog E 160,- p.p. Ze zeiden omdat het reisbureau
grootst inkoopt....
2009: Florida & New York
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Onzin, als een reisbureau zou inkopen zou het gaan om charter. De vluchten waar je voor boekt zijn altijd lijnvluchten en dat is first come first serve.
Direct bij de airline is zelden goedkoper, de laatste tickets die ik gekocht heb waren direct bij de airline 200 euro goedkoper dan via (in dit geval) Tix.nl.

1x gehad dat ze net zo door waren, in dat geval boek ik wel direct bij de airline.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kijk ook via vergelijkings-sites als http://www.skyscanner.nl/ en http://www.momondo.nl/ .
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vergelijkingsites tonen niet altijd alle tarieven.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan toch altijd alles invullen tot je daadwerkelijk de boeking moet bevestigen/betalen. Dan zie je al wat je daadwerkelijk betaald.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik bedoel dat je niet alle tickets van alle aanbieders te zien krijgt. Ze zien wel eens mooi geprijsde tickets over het hoofd.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wat voor sites had jij iets gevonden welke niet op een vergelijkingssite stond?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mtl
Amerika-expert

Re: vliegtickets online boekens

Bericht door mtl »

Heb de laatste twee keren geboekt op vliegtickets.nl en die werden niet getoond op de vergelijkingsites. Reden genoeg om ook de ticketsites een voor een uit te pluizen en niet teveel op vergelijkingsites te vertrouwen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer