Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagtrip Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Dagtrip Washington

Bericht door Gebruikersnaam111 »

Ik ga in Augustus voor 7 dagen weer eens naar NYC :clap:
Ik wil nu eigenlijk ook een keertje een dag naar Washington gaan vanuit NYC, dit wil ik met de trein doen maar ik schrok best wel van de prijs (204 $ :shock: voor een retourtje, en dan maar hier klagen over de prijzen van het OV)

Heeft iemand hier ervaring met de Amtrak op deze route? rijden die treinen gewoon op schema of is het soms net zo een puinhoop als de NS? :lol:
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Dagtrip Washington

Bericht door Tinuszke »

Ben 1 keer met de Amtrak van NY naar Washington gegaan met als tussenstop een dagje philadelphia en een keer met de amtrak van new york naar philadelphia en daarna met de greyhound via Baltimore naar Washington.

Amtrak is gewoon snel en goed maar wel duur als je niet (ver) vantevoren boekt. Tot nu toe reed alles gewoon op tijd bij mij. Het zijn lange afstanden met veel mensen met baggage enzo dus de trein komt meestal vroeg aan dat er wat meer tijd is voor in- en uitstappers.

Als je in één dag op en neer wilt, dan moet je eigenlijk wel met de trein anders heb je helemaal weinig tijd in Washington.

Aan je post te lezen ga je niet voor het eerst naar NY. Kun je dan niet misschien wat meer tijd voor Washington nemen (2-3 dagen), daar is genoeg te zien.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Wat wil je doen en/of zien in Washington?
Er is zoveel te beleven, dat je al gauw tijd te kort komt. :)

Afgelopen jaar heb ik eerst 9 dagen New York aangedaan, vervolgens met het vliegtuig naar DC.
Daar toen drie dagen verbleven, en van daaruit weer naar Nederland.

Wat de treinen betreft weet ik het niet.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
bobbieke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bobbieke »

Wij waren vorige week 3 dagen in Washington, wel, ik had er gerust nog een weekje kunnen bijdoen, zoveel te zien, dus voor 1 dag moet je je echt beperken! Waarom geen Greyhound of andere van die bussen nemen, die zijn een pak goedkoper. Ik neem er volgende zo eentje vanuit NYC (waar ik nu ben) naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gebruikersnaam111 schreef:ik schrok best wel van de prijs (204 $ :shock: voor een retourtje, en dan maar hier klagen over de prijzen van het OV)
Besef je je wel dat het de afstand Amsterdam - Parijs is? Lijkt me niet vergelijkbaar met het Nederlandse OV. En het is de beste manier om te reizen tussen Washington en New York.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nick87
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door nick87 »

Gebruikersnaam111 schreef:Ik ga in Augustus voor 7 dagen weer eens naar NYC :clap:
Ik wil nu eigenlijk ook een keertje een dag naar Washington gaan vanuit NYC, dit wil ik met de trein doen maar ik schrok best wel van de prijs (204 $ :shock: voor een retourtje, en dan maar hier klagen over de prijzen van het OV)

Heeft iemand hier ervaring met de Amtrak op deze route? rijden die treinen gewoon op schema of is het soms net zo een puinhoop als de NS? :lol:
Paar jaar geleden in één dag op en neer geweest en dat was goed te doen, vroeg heen en in de avond weer terug. De rit zelf is niet zo boeiend maar het zijn comfortabele treinen. Ik ga in september weer naar New York en maak dan opnieuw een dagretour met de trein. Weet je zeker dat het $204 is? Net kaartjes gekocht en dat kostte me $104 voor een retourtje.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Prijzen voor de trein verschillen enorm. Hangt af wanneer en hoe laat je reist en ook of je een snelle of gewone trein neemt.
Gebruikersnaam111
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Gebruikersnaam111 »

nick87 schreef:
Gebruikersnaam111 schreef:Ik ga in Augustus voor 7 dagen weer eens naar NYC :clap:

Paar jaar geleden in één dag op en neer geweest en dat was goed te doen, vroeg heen en in de avond weer terug. De rit zelf is niet zo boeiend maar het zijn comfortabele treinen. Ik ga in september weer naar New York en maak dan opnieuw een dagretour met de trein. Weet je zeker dat het $204 is? Net kaartjes gekocht en dat kostte me $104 voor een retourtje.
Die $204 was voor 2 personen, voor 1 persoon kost idd $104.
Maar ik zie er toch vanaf.
Het lijkt me zonde om zoveel geld te betalen om daar dan maar een uurtje of 9 door te brengen...

In de toekomst misschien maar eens een paar dagen naar Washington gaan :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer