Momenteel ben ik met een groep van 4 vrienden een roadtrip aan het plannen voor de zomervakantie van 2016 (heb ik ook al bij andere topics aangehaald ). We zouden heel graag de Havasupai Canyon bezoeken. We zouden vanuit de Grand Canyon naar daar gaan. Deze afstand hiertussen bedraagt ongeveer 3,5 uur.
Na heel wat inlezen ben ik erachter gekomen dat het aan te raden is om 's morgens de afdaling van de Hualapai Hilltop naar Supai te starten (wegens de hitte). Onze vraag is nu of het mogelijk is ergens te overnachten tussen de Grand Canyon en Hualapai Hilltop, zodat we 's morgens vroeg niet zo ver hoeven te rijden naar Hualapai Hilltop. Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt!
Note Mod(PSVwally): Je hebt al eerder een topic over Havasupai geopend. Het is makkelijker om vragen/berichten over een bepaald stuk uit je route bij elkaar te houden, daarom zijn de topics samengevoegd.
Wij verbleven vorig jaar in Hualapai Lodge in Peach Springs. Prima locatie om vroeg in de ochtend te vertrekken.
Volgens google maps doe je er 2,5 uur over naar Hilltop, maar zolang hebben wij niet gereden. Ik schat de helft van de tijd ongeveer.
Dat is even handig om te weten dat de rijtijd van 2,5 uur zelfs minder is. Zijn alle rijtijden die Google Maps aangeeft dan langer dan in werkelijkheid? Of is het enkel die route van Hualapai Lodge naar de Hilltop?
Alvast heel erg bedankt voor deze tip, dit is wat ik zocht!
Nou normaal kloppen de tijden altijd wel redelijk. Via de kaarten van de site van Bing geeft ie 2 uur aan trouwens.
Wij waren er sneller dan we verwacht hadden in ieder geval.
Eind juli/begin augustus 2016 maak ik met een groep van 4 vrienden een roadtrip door West-Amerika. Onze exacte datum is nog niet bekend (omdat de vluchten nog niet geboekt kunnen worden), maar wij zouden rond zondag 14 augustus-maandag 15 augustus 2016 in de Havasupai Canyon zijn. Wij hadden gedacht om de tocht van Hualapai Hilltop naar Supai te voet te doen. De volgende dag hadden we dan in gedachten om de helikopter terug naar boven te nemen.
Nu ben ik hierover wat praktische zaken aan het opzoeken, maar deze zou enkel vliegen op maandag, donderdag, vrijdag en zaterdag zie ik, alle dagen tussen 10u00 en 13u00, klopt dit?
Ook zie ik prijzen van $85/persoon, en op andere sites zie ik dan niets van prijzen per persoon, maar zie ik enkel iets staan van een landing fee van $40. Wat is dit? + is dit ook per persoon?
Alvast bedankt!
Note Mod(PSVwally): Je hebt al eerder een topic over Havasupai geopend. Het is makkelijker om vragen/berichten over een bepaald stuk uit je route bij elkaar te houden, daarom zijn de topics samengevoegd.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 25 aug 2015, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:topics samengevoegd.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.