Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Leuke onbekende(re) plekken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mersin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Leuke onbekende(re) plekken

Bericht door Mersin »

Zoals velen onder ons hebben wij de Nationale Parken al verschillende keren bezocht en zijn we ons gaan richten op de wat minder bekende plaatsen. Het grote voordeel hiervan is het feit dat je intiemer kan zijn met de natuur en weinig kans hebt om andere mensen tegen het lijf te lopen. Zo zijn we afgelopen juli oa geweest naar:

-Little lakes Valley Trail (Bischop, Californië) (absoluut één van de mooiste, zoniet de mooiste, trail die we na 6 maal zuidwest USA en 1 maal British Columbia hebben gedaan)
-Lower en Upper Lamark Lakes (Bishop) (Californië)
-Cathedral Gorge SP (Nevada)
-Yant Flat (Utah) (wat een wonderlijk gebied!)
-Kodachrome Basin SP (Utah) (zwaar onderschat en meestal onterecht voorbijgereden, heel mooi park met tal van mooie fotomogelijkheden)
-Little Egypt (Utah)
-Crack Canyon (Utah)(met voorsprong de mooiste (slot)canyon die we tot op heden hebben gezien)
-Fisher Towers trail (Moab, Utah) (zware trail maar de indrukwekkende Fisher Towers maken de inspanningen meer dan goed)
-Bisti Badlands (New Mexico) (1 wandelaar tegengekomen, een nudist dan nog!)
-Valley of Dreams (New Mexico) (waren zwaar onder de indruk van deze plaats)
-Blue Canyon (Arizona)
-Coal Mine Canyon (Arizona) (volgende reis zijn we van plan om in deze wondermooie canyon af te dalen; alvast 1 Nederlander is hierin reeds geslaagd: http://www.columbusmagazine.nl/noord_en ... 76809.html)
-Yellow Rock (Utah) (zware klim maar formidabel 360° uitzicht)
-Edmaiers Secret (Utah)
-off trail geweest in Valley of Fire SP (vanaf de Firewave door de Kaolin Wash en verder naar het gebied rond Crazy Rock: nog nooit zo'n kleurenpracht bij elkaar gezien)

Onze volgende reis zal hoofdzakelijk om vergelijkbare gebieden draaien. Het contact met de natuur is er oi intenser omdat je op de meeste plaatsen helemaal alleen bent. Op Little Lakes Valley en Kodachrome Basin na zijn we amper 8 (!) mensen tegengekomen, en dat in juli. Hiervan was 25 procent Nederlander, 25 procent Duitser en 12,5 procent was naaktloper :lol: (Bisti Badlands). Om maar te zeggen dat je op de meeste van dergelijke plaatsen zelfs in juli geen kat tegenkomt.

Iemand nog tips over dergelijke leuke plekken?
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Leuke onbekende(re) plekken

Bericht door Henriëtte »

Jullie hebben duidelijk dezelfde smaak als wij, ik zie hier diverse van mijn favoriete plekken voorbij komen! Een paar bijzondere plekken die zo bij me te binnen schieten:
- Moon House Anasazi Ruin, een goed bewaard gebleven cliff dwelling in een prachtige canyon (4WD-aanrijroute en lastig klimmetje tijdens de trail), voor mij een van de meest indrukwekkende plekken waar ik ooit ben geweest
- Coyote Buttes South, bizar mooi
- the Great Gallery in een afgelegen deel van Canyonlands National Park (prachtig pictograph panel)
- Chiricahua National Monument (Een park dat m.i. te vaak wordt overgeslagen, het ligt nu eenmaal niet echt gunstig voor de meeste routes. Maar het is de omweg méér dan waard!)

Helaas zijn wij er niet in geslaagd om Crack Canyon helemaal te zien, we kwamen een afdaling tegen waar we wel naar beneden zouden hebben gedurfd, maar we waren er niet zeker van of er op de terugweg wel in zouden slagen om weer boven te komen. Vandaar dat we niet verder zijn gegaan. Maar nu ik zie hoe enthousiast jij bent, heb ik daar eigenlijk toch wel wat spijt van.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik sluit mij aan bij Henriëtte: we hebben dezelfde smaken en voorkeuren :wink: .

Ik moet het misschien nog eens allemaal gaan opzoeken, maar dé allermooiste hike die we deden in het ZW is die via Water Canyon naar de White Domes.
Verder:
- Broken Bow Arch
- Coyote Gulch
- Cosmic Ashtray
- Sand Flat Area in Moab
- Onion Creek Road (Moab)
- Five Hole Arch
- False Kiva
- White Pocket
- King of Wings
- enz enz...maar daarvoor moet ik nog eens onze blogs gaan nalezen :wink: .

Alvast bedankt voor dit topic :thumbup: .
Mersin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mersin »

@ Henriëtte:
-Chiricahua National Monument hebben we ook gedaan in het verleden: is inderdaad een topper
-wat Crack Canyon betreft: ik herinner mij niet echt een afdaling waarover ik twijfelde of we hem zouden doen of niet. De weg was goed te berijden zonder echt steile hellingen. Ms nog eens overwegen om te gaan. Ik heb nog nooit zoveel geërodeerde gaten in de wanden van een canyon gezien.

@Kalaman:
-White Domes stond ook op ons programma maar is letterlijk en figuurlijk in het water gevallen. Op de dag dat we hem zouden lopen (met behulp van jouw route op Everytrail overigens) regende het onophoudelijk. Staat bovenaan ons lijstje voor de volgende keer.
Bedankt overigens voor je uitgezette routes op Everytrail. Heb er redelijk wat gebruik van gemaakt. Erg handig is dat je de routes soms begint te tracken vanaf de grote wegen. Naar de Valley of Dreams bv was dat erg handig. We hoefden onze routeaanwijzingen niet eens te lezen. zonder jouw route was de laatste afslag heel erg moeilijk te vinden daar de weg bijna helemaal overwoekerd was door lang gras.

Recent nog op een voor mij totaal onbekend SP in Utah gebotst. Het doet on-Utahs aan: Pine Park
http://www.redrocktrails.com/routes/pinepark/route.htm
http://cedarandsand.blogspot.be/2008/12/pine-park.html

Tenslotte wil ik nog eens een lans breken voor de andere zijde tov Yosemite, Kings Canyon en Seqouia: de Eastern Sierras: Even mooie natuur, makkelijker toegankelijker en relatief weinig toeristen. Voor een leuke afwisseling( granieten bergen, wat plantengroei en blauwe meren) met het Colorado Plateau zonder veel te moeten omrijden. De streek rond Bishop, Mamoth Lakes en noordelijker is heel mooi. Vele mensen zijn er reeds gepasseerd zonder te stoppen komende uit Yosemite via de Tioga Pass en dan verder richting DV en LV. Echt zonde. De Little Lakes Valley trail is onwaarschijnlijk mooi. In Bishop en Mammoth Lakes bevinden er zich trouwens 2 bakkerijen van dezelfde Nederlandse eigenaar!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt Mersin, het is altijd leuk om weten dat mensen iets hebben aan onze blogs en daarover ook feedback geven :thumbup: .

Goede tip overigens over die 2 SP, zelf had ik er ook nog nooit van gehoord.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer