Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door roelb »

Waarom staat dat vast? Als het qua vluchttijden uitkomt kun je toch gewoon een auto huren tussen Las Vegas en LA? Is een kleine 4 uurtjes rijden.. Of een paar dagen later terugvliegen en er nog een korte roadtrip aan vast plakken?

De kosten van de autohuur voor een dagje is iig veel voordeliger ($40 oid) dan het prijsverschil tussen die tickets, zeker als het om 2, 3 of 4 tickets gaat. Snel verdiend lijkt me!
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Ja, kan allemaal. Maar we zijn dan al 5 weken onderweg en dan is het wel genoeg geweest.
Boeken wrschnlk toch de vluchten zoals we hierboven hebben gezien. 849 ongeveer. Gaan voor zekerheid. ......
maar toch, bedankt voor jullie meedenken.
Anna
Marissie
Amerika-ontdekker

Bericht door Marissie »

Oke!

Wij gaan volgend jaar naar Amerika en denken nu best een redelijke prijs voor onze tickets te hebben gevonden :)

We hebben de volgende vluchten:
- Amsterdam - Chicago op vrijdag 27 mei
- Chicago - Las Vegas op maandag 30 mei
- Las Vegas - Amsterdam op woensdag 22 juni

Dit alles voor iets minder dan 700 p.p. inclusief belastingen, dossierkosten en ticketgarantie..

Echter hebben we geen idee of dit wel of geen redelijke prijs is..
We vermoeden van wel :)..

Iemand een mening? :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zou zeggen een prima prijs. Er zullen vast mensen zijn die zeggen dat het lager kan en wellicht kan het ook. Maar als je die tickets boekt dan heb je de reis al en kan je verder plannen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Mijn ervaring is dat het niet meevalt om superdeals te vinden als je een heel specifieke route hebt. Als je wat kunt spelen met data en bestemmingen dan is dat natuurlijk een stuk makkelijker. Ik vind het ook een best redelijke prijs.
Anne-Marie86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Anne-Marie86 »

Lijkt mij ook redelijk, Marissie. Ik ben aan het kijken voor een vergelijkbaar traject, alleen dan wat later in het jaar (nog te ver vooruit). Via welke site heb je deze prijs gevonden?
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
Marissie
Amerika-ontdekker

Bericht door Marissie »

Dank voor jullie reacties! Denk dat we ze maar gewoon gaan boeken :)

Deze hebben we gevonden via budgetair.nl
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ik zit te kijken voor tickets 19 december naar Miami en 30 december weer terug. Prijzen rond de €700,-..

Normale prijzen of beter nog even wachten?
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Mijn ervaring is dat er voor Miami regelmatig aanbiedingen voorbij komen rond de 500-600, hoewel ik niet weet hoe dat zit rondom de kerstperiode. Kijk je ook vanaf Brussel? Ik zou het voor december nog wel aandurven te wachten of er een aanbieding voorbij komt.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Ik heb hier op het forum al wat gelezen over ervaringen met Cheap O Air.
Mijn belangstelling gaat uit naar tickets vanaf Brussel naar Miami en terug vanaf Orlando naar Brussel. Periode is eind maart-half april 2016 (Belgische paasvakantie).

Het gaat om vluchten met Lufthansa, à 880,58 USD p.p. (via cheapoair.com), totaalbedrag 3522,32 USD voor 2 volw en 2 kinderen.

De vluchten heb ik vergeleken met exact dezelfde vluchten op de website van Lufthansa, en daar is de totaalprijs 4069,72 euro (!).
Toch een behoorlijk verschil, wat de verleiding erg groot maakt om bij Cheap O te boeken.

Nu lees ik wel wat negatieve ervaringen over Cheap O mbt omboekingen en vluchtwijzigingen, maar bijna steeds door combinaties van (goedkope) maatschappijen.

Nemen we een risico als we via Cheap O boeken bij een maatschappij als Lufthansa? Of valt dat - naar mijn gevoel wel - allemaal reuze mee?
Memories...
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Heb je al op skyscanner.nl gekeken? Ik vind in die periode namelijk lagere prijzen, bijvoorbeeld vlucht heen op 30 maart en terug op 13 april voor in totaal € 2.834 met United.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

heidem schreef:Heb je al op skyscanner.nl gekeken? Ik vind in die periode namelijk lagere prijzen, bijvoorbeeld vlucht heen op 30 maart en terug op 13 april voor in totaal € 2.834 met United.
Ik had inderdaad al wat rondgekeken, ook op skyscanner. En eigenlijk moet het tussen 25 maart (heen) en 9 april (terug), op 11 april begint de school alweer. Maar het wordt voor ons ook deels een zakelijke trip en in dat verband plannen we wel om pas op de 15de terug te keren. Sorry school, het is voor deze ene keer gewoon niet anders. :oops:

Ik weet zeker dat er ergens nog een lager tarief is, maar eigenlijk voldoen de Lufthansa vluchten die ik heb gevonden, aan al onze vereisten qua totale reisduur, layovers (in Europa en niet in de USA, dus geen stress bij immigration als je nog een vlucht moet halen) en tijdstip van de vluchten.

Het gaat er ons om de meest voordelige prijs te vinden voor de meest optimale vluchten, wat ons betreft dan. Dat zal allicht niet voor iedereen hetzelfde zijn. Mijn oudste zoon heeft een autismespectrumstoornis, vandaar dat we ook met heel wat factoren rekening moeten houden waar veel andere mensen doorgaans niet bij stilstaan. :)
Memories...
svdvlekkert
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door svdvlekkert »

Wij willen 23 mei naar San Francisco en 14 juni weer terug.
Eigenlijk een directe vlucht van schiphol (KLM) dus, tickets zijn nu net geen 1000 euro.
Even wachten tot werelddealweken neem ik aan? Hoeveel zal dat dan schelen als SF erbij zit? Dacht aan zo'n 800 pppt directe vlucht, is dit reeel?
En scheelt het veel om een pakkage deal van KLM te doen en de huurauto er direct bij te boeken (of via WTCtickets oid)

Dank!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Vorig jaar was het vanaf 699 euro.
Boekbaar toen vanaf eind augustus. Op basis van de afgelopen 2x kan het wel eens gaan beginnen op 25-8 of 26-8.

Het overzicht van september 2014:
https://www.agentconnect.biz/NL/nl/loca ... rzicht.pdf
jonasb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jonasb »

Wij zouden volgende zomer naar Amerika gaan, periode ligt al vast door bouwverlof namelijk van 16 juli tem 8 augustus. Met de data kan eventueel nog 1 dag geschoven worden zodat we op vrijdag vertrekken ipv op zaterdag. De periode verkorten is ook mogelijk maar we willen zeker 21 dagen gaan. Ik weet dat dit het hoogseizoen is dus dat de ticketprijzen aan de hoge kant zullen liggen, ook omdat we naar Californië willen vliegen. Ik heb wel al wat ervaring met het samenstellen van rondreizen in Europa maar nog niet in Amerika.

Voor de vliegtickets heb ik altijd gehoord vroeg boeken voor beste tarief, dit wel zeggen heen vlucht boeken ergens half september en terugvlucht begin oktober. Raden jullie het aan om de heen- en terugvlucht apart te boeken?

Voor de heenvlucht maakt het niet zoveel uit vanwaar we vertrekken. Waar vliegen we het beste op, los angeles, las Vegas of san francisco? Ik weet dat dit momentafhankelijk is dus zullen er verschillende meningen zijn. Is het ook een goed idee om bijvoorbeeld naar new york te vliegen en vandaar een binnenlandse vlucht te nemen naar Californië?

Wij mikken op een ticketje heen en terug rond de 800€, ik denk dat dit realistisch is. Of zou het veel scherper kunnen in onze periode?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dank voor je mooie overzicht, Hinko. Ben benieuwd hoe de Werelddealweken eruit gaan zien. Voor onze bestemming geen aanbieding verleden jaar zie ik.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

jonasb schreef: Raden jullie het aan om de heen- en terugvlucht apart te boeken?
Zeker niet, twee enkele reizen zijn eigenlijk altijd vééél duurder dan een heen- en terugvlucht.
jonasb schreef: Is het ook een goed idee om bijvoorbeeld naar new york te vliegen en vandaar een binnenlandse vlucht te nemen naar Californië?
Dat zou naar mijn mening alleen een optie kunnen zijn als je enkele dagen in New York wilt blijven en dat zou ik niet vlug doen met maximaal 21 dagen voor het zuidwesten. Zelfs met een stopover van enkele dagen in New York is het meestal het beste alle vluchten in één boeking te doen. Bij losse binnenlandse vluchten krijg je heel vaak te maken met extra kosten voor ruimbagage.

Zonder stopover van enkele dagen in New York zou ik zeker niet voor een losse binnenlandse vlucht kiezen, omdat je overstaptijd dan langer wordt vanwege het opnieuw in moeten checken voor die binnenlandse vlucht. De belangrijkste reden is echter dat je voor grote extra kosten komt te staan als je die binnenlandse vlucht mist, bijvoorbeeld omdat de eerdere vlucht vertraging heeft. Als alle vluchten in één boeking gedaan zijn, word je door de luchtvaartmaatschappij op de eerstvolgende beschikbare vlucht geplaatst.

Vaak heb je sowieso een vlucht naar het zuidwesten met een tussenstop ergens in Amerika. Je gaat dan bij die eerste stop door Immigrations en de douane. Dat betekent dat je je bagage van de band moet halen en door de douane brengt. Meteen na de douane geef je de bagage weer af. Je bagage heeft al wel de labels tot de eindbestemming en je hebt ook de instapkaart voor de binnenlandse vlucht, zodat je niet opnieuw hoeft in te checken. Dit alles kost enige tijd. Daarom wordt meestal geadviseerd vluchten met minimaal twee uren overstaptijd te kiezen. Ik vind zelf een overstaptijd van ongeveer 2,5 uur ideaal; lang genoeg om niet te hoeven stressen en kort genoeg om het rondhangen op de luchthaven niet beu te worden. Er zijn echter ook voorbeelden dat een overstaptijd van minder dan een uur al genoeg was.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

@MiniMe:
Ik zou toch eens rondzoeken op West-Europese boekingssites naar diezelfde vluchten, het lijkt mij dat je dat tarief toch ook ergens anders moet kunnen vinden. Ik heb zelf geen ervaring met Cheap O Air.

@Jonas:
Zeker niet zomaar de heen en terug vlucht los boeken, dat is in 99% van de gevallen een stuk duurder.
Als je naar Los Angeles vliegt dan zijn er verschillende opties.
1) Met Europese maatschappijen met tussenstop in Europa (London, Zurich, ...) en dan rechtstreeks naar LA.
Voordeel hiervan is stressvrij door immigratie en douane in LA, geen tijdsdruk je bent aangekomen op je eindbestemming.
Nadeel is de lange vlucht vanuit Europa naar LA zonder onderbreking, maar dat kan ook voordelig zijn wat betreft slapen op de terugvlucht (nachtvlucht).

2) Met Amerikaanse maatschappijen met tussenstop ergens in de V.S. (Chicago, New York, Atlanta, ...).
Nadeel hiervan is meer stress bij immigrations en douane bij de tussenstop, je moet daar verplicht immers door deze controles, ook al heb je gewoon een aansluitende vlucht.
Voordeel is dat de vluchttijd meer evenredig verdeeld wordt tussen de 2 delen van de trip.

Vanuit Brussel kan niet rechtstreeks naar California (LA, SFO) gevlogen worden, vanuit Amsterdam misschien wel.

Mijn ervaring is dat vroeg boeken meestal het beste resultaat op levert. Er zijn soms wel interessante korting tijdens enkele meestal vast gestelde periodes. Zo is er eind augustus, begin september soms acties (KLM werelddealweken, Connections acties), ook eind november tot begin december en begin januari zijn er vaak acties. Soms heb je ook last minute acties of via sites zoals paperdeal maar die zijn altijd sterk dag en datum gebonden.

Het blijft vooral vergelijken tussen verschillende sites. Als je flexibel bent met je aankomst luchthaven kan je zeker eens proberen met verscheidene zoals Los Angeles, Las Vegas, San Francisco. Dat hangt natuurlijk van je route af en de mogelijkheid om daarin te schuiven.

Je kan gerust zelf eens beginnen zoeken en even de mening vragen aan ons hier wat betreft de prijzen die je vindt.
arj.gelens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door arj.gelens »

NOu nou deze topic is wel hot.... heb wel een aantal bladzijden terug gelezen, maar niet alles.
Ik zoek ook tickets voor volgend jaar zomer (vertrek 16 juli - 3 weken later terug/ ben niet flexibel)
Heen naar Atlanta
Terug vanaf New ORleans
VOorgaande jaren boekte ik altijd KLM gewoon bij het reisbureau. Ging altijd goed. En was soms ook nog
voordelige. NU lees ik hier en daar wel veel over de package deals van KLM. Wie heeft daar ervaring mee?
Een auto moet ik zo en zo ook boeken.

ER staan nog geen prijzen op de sites voor deze periode (denk nog week of 2 dan komt het los)

Hoe zijn de stoelen/beenruimte bij andere maatschappijen? Ik ben niet van een maat s zelf (meer XXL in de breedte) en
bij KLM zit ik altijd goed.
2009: Florida & New York
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
svdvlekkert
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door svdvlekkert »

Mensen,

Op de site van KLM (package deal) en expedia kan ik voor 2500euro een retourvlucht San Francisco (23mei-13juni) directe vlucht met KLM, 3 overnachtingen in SF en een huurauto gedurende de bovenstaande periode (voor 2 personen)

Is dit een mooie prijs om gelijk te boeken of nog even aanbiedingen afwachten? Vond de prijs zelf wel meevallen, maar ben bang dat als ik te vroeg boek de prijzen nog goedkoper worden (zeker met de aankomende werelddealweken voor de boeg)...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer