Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JanVanDooren: route USA North East
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis JanVanDooren: route USA North East
Hoi allemaal,
Wij gaan in september nogmaals naar de USA (in 2013 hebben we het Zuidwesten gedaan) en hebben volgende route reeds vastgelegd:
Dag 1: Amsterdam => NYC
Dag 2: NYC
Dag 3: NYC
Dag 4: NYC
Dag 5: NYC
Dag 6: NYC => Cape Cod
Dag 7: Cape Cod => Boston
Dag 8: Boston
Dag 9: Boston => Lake Placid
Dag 10: Lake Placid
Dag 11: Lake Placid => Niagara Falls
Dag 12: Niagara Falls => Horseheads (Watkins Glen)
Dag 13: Horseheads => Washington DC
Dag 14: Washington DC
Dag 15: Washington DC
Dag 16: Washington DC => Philadelphia
Dag 17: Philadelphia => NYC
Dag 18: aankomst Amsterdam
NYC is reeds volledig volgepland, alsook de route van New York naar Cape Cod, het bezoek aan Cape Cod en de route naar en het bezoek aan Boston zijn al volledig gepland.
Ik wou vragen of jullie nog handige tips of goeie bezienswaardigheden hadden ivm:
- De route van Boston naar Lake Placid,
- Bezoek aan Lake Placid
- Route van Lake Placid naar Niagara Falls
- Route van Horseheads naar Washington DC
Andere tips of niet te missen bezienswaardigheden in de buurt van bovenvermelde plaatsen zijn natuurlijk ook steeds welkom!
Alvast bedankt!
Groeten,
Jan
Wij gaan in september nogmaals naar de USA (in 2013 hebben we het Zuidwesten gedaan) en hebben volgende route reeds vastgelegd:
Dag 1: Amsterdam => NYC
Dag 2: NYC
Dag 3: NYC
Dag 4: NYC
Dag 5: NYC
Dag 6: NYC => Cape Cod
Dag 7: Cape Cod => Boston
Dag 8: Boston
Dag 9: Boston => Lake Placid
Dag 10: Lake Placid
Dag 11: Lake Placid => Niagara Falls
Dag 12: Niagara Falls => Horseheads (Watkins Glen)
Dag 13: Horseheads => Washington DC
Dag 14: Washington DC
Dag 15: Washington DC
Dag 16: Washington DC => Philadelphia
Dag 17: Philadelphia => NYC
Dag 18: aankomst Amsterdam
NYC is reeds volledig volgepland, alsook de route van New York naar Cape Cod, het bezoek aan Cape Cod en de route naar en het bezoek aan Boston zijn al volledig gepland.
Ik wou vragen of jullie nog handige tips of goeie bezienswaardigheden hadden ivm:
- De route van Boston naar Lake Placid,
- Bezoek aan Lake Placid
- Route van Lake Placid naar Niagara Falls
- Route van Horseheads naar Washington DC
Andere tips of niet te missen bezienswaardigheden in de buurt van bovenvermelde plaatsen zijn natuurlijk ook steeds welkom!
Alvast bedankt!
Groeten,
Jan
- Mads
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Reis JanVanDooren: route USA North East
Ik heb dezelfde route gedaan afgelopen juni. Erg leuk hoor.
Mijn tips:
- Lake Placid; ga naar High Falls Gorge en Whiteface Mountain. Mooie plekken en leuke uitzichten.
- Route van Boston naar Lake Placid; wij zijn via de Ben&Jerry's fabriek en Burlington gegaan. Vervolgens via de ferry van Essex naar Charlotte. Leuke ervaring. Ben&Jerry vonden wij wel aardig om te doen, Burlington leuke plek voor een lunch of even rondlopen.
- Ik vond de regio rond Watkins Glen echt prachtig. Wij hebben Watkins Glen, Taughannock Falls, Ithaca Falls, Buttermilk Falls gedaan. We hadden misschien aan een dag te weinig. Ik persoonlijk vond Taughannock Falls echt geweldig!
- Route van Watkins Glen naar Washington DC hebben wij via Ricketts Glen State Park gedaan. Een erg mooi park, wandeling langs 11 watervallen. Topper op de route.
Veel plezier.
Mijn tips:
- Lake Placid; ga naar High Falls Gorge en Whiteface Mountain. Mooie plekken en leuke uitzichten.
- Route van Boston naar Lake Placid; wij zijn via de Ben&Jerry's fabriek en Burlington gegaan. Vervolgens via de ferry van Essex naar Charlotte. Leuke ervaring. Ben&Jerry vonden wij wel aardig om te doen, Burlington leuke plek voor een lunch of even rondlopen.
- Ik vond de regio rond Watkins Glen echt prachtig. Wij hebben Watkins Glen, Taughannock Falls, Ithaca Falls, Buttermilk Falls gedaan. We hadden misschien aan een dag te weinig. Ik persoonlijk vond Taughannock Falls echt geweldig!
- Route van Watkins Glen naar Washington DC hebben wij via Ricketts Glen State Park gedaan. Een erg mooi park, wandeling langs 11 watervallen. Topper op de route.
Veel plezier.
Ik ga helemaal mee met Mads...ferry erg leuk, B&J , geinig en ff een leuke onderbreking..(en lekker ook
)
Watkins Glenn, aanrader..en Ricketts Glen al net zo..hele fijne vakantie
..
Oh ja, in Lake Placid is dit een aanrader http://www.smokesignalsq.com, maar wel bespreken hoor:) Onwijs uitzicht op het meer en het eten is typisch Amerikaans....

Watkins Glenn, aanrader..en Ricketts Glen al net zo..hele fijne vakantie

Oh ja, in Lake Placid is dit een aanrader http://www.smokesignalsq.com, maar wel bespreken hoor:) Onwijs uitzicht op het meer en het eten is typisch Amerikaans....
Grote Amerika fan
kijk ook eens in ons 2014 verslag met oa Watkins en Ricketts Glen
http://fallfoliage2014.blogspot.nl/
-
- Amerika-newbie
Hey Mads,
Super bedankt voor je reactie! We houden er zeker rekening mee tijdens onze reis! Ik had nog enkele kleine vraagjes:
- Is B&J druk om te bezoeken of heb je sowieso een plaats in het bezoek als je rond de middag of kort na de namiddag toekomt (want op de website staat "first come, first serve" en vroeg me af hoe druk het zou zijn)?
- Dienen we de overtocht met de ferry vooraf te reserveren of is deze perfect doenbaar als je ter plaatse je overtocht reserveert?
- Heb jij toevallig ergens een reisbeschrijving staan van jouw trip?
Groeten,
Jan
Super bedankt voor je reactie! We houden er zeker rekening mee tijdens onze reis! Ik had nog enkele kleine vraagjes:
- Is B&J druk om te bezoeken of heb je sowieso een plaats in het bezoek als je rond de middag of kort na de namiddag toekomt (want op de website staat "first come, first serve" en vroeg me af hoe druk het zou zijn)?
- Dienen we de overtocht met de ferry vooraf te reserveren of is deze perfect doenbaar als je ter plaatse je overtocht reserveert?
- Heb jij toevallig ergens een reisbeschrijving staan van jouw trip?
Groeten,
Jan
Mads schreef:Ik heb dezelfde route gedaan afgelopen juni. Erg leuk hoor.
Mijn tips:
Veel plezier.
-
- Amerika-newbie
Hej tomaat,
Bedankt voor je tips en je antwoord! Wat bedoel je eigenlijk met "maar wel bespreken hoor" in het voorgestelde restaurant. Ziet er echt wel gaaf uit
!
Groeten,
Jan
Bedankt voor je tips en je antwoord! Wat bedoel je eigenlijk met "maar wel bespreken hoor" in het voorgestelde restaurant. Ziet er echt wel gaaf uit

Groeten,
Jan
tomaat85 schreef:Ik ga helemaal mee met Mads...ferry erg leuk, B&J , geinig en ff een leuke onderbreking..(en lekker ook)
Watkins Glenn, aanrader..en Ricketts Glen al net zo..hele fijne vakantie..
-
- Amerika-newbie
Hej Hinko,
Bedankt voor je tip en het toffe verslag!
Groeten,
Jan
Bedankt voor je tip en het toffe verslag!
Groeten,
Jan
Hinko schreef:kijk ook eens in ons 2014 verslag met oa Watkins en Ricketts Glen
haha ik ben afgelopen reis ook daar wezen eten in Lake Placidtomaat85 schreef: Watkins Glenn, aanrader..en Ricketts Glen al net zo..hele fijne vakantie..

Was inderdaad lekker met 3 soorten BBQ saus

Wat betreft een eerdere aanbeveling van high falls gorge, ik vond het mooi om te zien maar het is wel heel erg "aangelegd" allemaal wat een beetje afbreuk deed aan de natuur vond ik. Verder was het pad door het bos dicht, dus al met al waren we ook snel weer klaar en dan vond ik het ook relatief duur voor wat je kreeg. Toch apart dat een bedrijf zo'n stukje natuur gewoon kan bezitten en uitbaten

Qua state parks in de finger lakes region is het voor mij:
Watkins Glen > Buttermilk Falls > Letchworth > Taughannock
maar ook die laatste is nog zeker het bezoeken waar hoor

En de falls trail in Ricketts Glen is ook leuk inderdaad, je kunt mooi een driehoekje lopen waarvan 2 zijden langs allemaal watervallen gaan.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Vlakbij Buttermilk falls heb je ook Robert H Treman SP, ook mooi om te zien (vooral bovenzijde vh park waar de waterval begint).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1542 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 21 Reacties