Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Everglades
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Everglades
Hallo,
We komen 28 Oktober in de avond aan in Miami en we zouden graag de dag daarna de Everglades bezoeken.
Heeft iemand tips? We hebben een auto maar ik zag ook dat er rondreizen vanuit Miami gaan. We willen na de Everglades via de westkant naar Orlando rijden. Dus is het slim om in Everglades te overnachten of gewoon in Miami? Of in een andere plek. Alles ligt nog open graag advies!
Alvast bedankt.
We komen 28 Oktober in de avond aan in Miami en we zouden graag de dag daarna de Everglades bezoeken.
Heeft iemand tips? We hebben een auto maar ik zag ook dat er rondreizen vanuit Miami gaan. We willen na de Everglades via de westkant naar Orlando rijden. Dus is het slim om in Everglades te overnachten of gewoon in Miami? Of in een andere plek. Alles ligt nog open graag advies!
Alvast bedankt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Everglades
Even voor mijn beleving. Het is toch niet de bedoeling om Miami - Everglades - kant golf van Mexico - Orlando op 1 dag te doen he?
Als je in de avond aankomt in Miami zou ik aanraden een hotel dichtbij het vliegveld te nemen. Het is al wel even geleden dat ik er geweest ben, maar ik heb in Miami meer files gehad dan in LA en ze reden er vrij lomp ivm de rest van de USA van wat ik heb gezien.
Er zijn hier mensen die echt uitgebreid in de Everglades zijn geweest, dus ik pas even met commentaar daarover te geven. Aangezien ik echt maar een heel klein deel gezien heb. Ik vond Big Cypress NP overigens ook een leuk stuk van zuid Florida.
Als je in de avond aankomt in Miami zou ik aanraden een hotel dichtbij het vliegveld te nemen. Het is al wel even geleden dat ik er geweest ben, maar ik heb in Miami meer files gehad dan in LA en ze reden er vrij lomp ivm de rest van de USA van wat ik heb gezien.
Er zijn hier mensen die echt uitgebreid in de Everglades zijn geweest, dus ik pas even met commentaar daarover te geven. Aangezien ik echt maar een heel klein deel gezien heb. Ik vond Big Cypress NP overigens ook een leuk stuk van zuid Florida.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Als je vanuit Miami naar de West-kant van Florida gaat rijden kun je overwegen om langs de Tamiami Trail even te stoppen bij Shark Valley. Hierna vervolg je je weg over de Loop Rd (hier liggen de gators op en langs de weg, in het wild) en maak je een lunch stop in Everglades City. Eventueel kun je hier nog een Airboat ritje meepakken.
Je hebt dan in een dag een goede indruk gekregen van de Everglades.
Wat betreft de Airboat ritjes is het slim om even wat op Youtube te klikken en aanbieders te vergelijken. De een biedt ritjes door de rietvelden, de ander door de mangrove bossen. Ik heb beiden gedaan de afgelopen jaren en de mangrove bossen hebben mijn voorkeur.
En als laatste, zorg dat je anti-muggen smeersel/spray koopt bij de Walmart, Bass Pro Shop of iets dergelijks..
Veel plezier, het is een geweldig natuurpark!
Je hebt dan in een dag een goede indruk gekregen van de Everglades.
Wat betreft de Airboat ritjes is het slim om even wat op Youtube te klikken en aanbieders te vergelijken. De een biedt ritjes door de rietvelden, de ander door de mangrove bossen. Ik heb beiden gedaan de afgelopen jaren en de mangrove bossen hebben mijn voorkeur.
En als laatste, zorg dat je anti-muggen smeersel/spray koopt bij de Walmart, Bass Pro Shop of iets dergelijks..
Veel plezier, het is een geweldig natuurpark!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@PSVwally Nee, we willen de nacht van 28 Okt in Miami overnachten dan de nacht van 29 Okt weten we het nog niet en dan 30 Okt Fort Myers of iets in de buurt.
Oke, nog specifieke tours die aan te raden zijn? Maar een overnachting in Everglades City de nacht van 29 Okt is dan aan te raden?
Oke, nog specifieke tours die aan te raden zijn? Maar een overnachting in Everglades City de nacht van 29 Okt is dan aan te raden?
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Hou je van Outlet shoppen? Anders zou je dit schema kunnen aanhouden/is dit een idee'tje?
28-10 Aankomst Miami: slapen bij het vliegveld
29-10 Miami - Naples: Shark Valley, airboat tour ergens in Everglades City, Naples Pier
30-10 Naples - Fort Myers: Miromar Outlets bij Estero (http://www.miromaroutlets.com/), bezoek aan Sanibel & Captiva
31-10 Fort Myers - ...
Wij zijn overigens bij Everglades Island Boattour geweest in Everglades City. Beviel prima! Inderdaad ook door die mangrove (en hard joh, super gaaf!) Later in 2011 zijn we bij Everglades Safari Park geweest, ligt iets dichter bij Miami. Maar dat vond ik veel te commercieel. Vele grotere boten, zodat je met een man of 20 erop zit. Daardoor kun je ook niet heerlijk snel door die mangrove. Bij degene in Everglades City kon er maximaal een man of 6 op een bootje. Wel was deze tour wat duurder dan die bij Safari Park (40 dollar vs 25 dollar). Logisch, aangezien ze daar minder mensen per uur kunnen vervoeren natuurlijk. (overigens, de kosten welke ik noem zijn gebaseerd op onze vakanties in 2007 en 2011)
Het is maar net waarvoor je gaat en wat je budget toelaat
Persoonlijk vind ik het geld wel waard, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders.
Er zijn zo dus nog veel meer aanbieders, maar mijn voorkeur gaat dus uit naar een aanbieder waar er niet zoveel op één bootje kunnen.
28-10 Aankomst Miami: slapen bij het vliegveld
29-10 Miami - Naples: Shark Valley, airboat tour ergens in Everglades City, Naples Pier
30-10 Naples - Fort Myers: Miromar Outlets bij Estero (http://www.miromaroutlets.com/), bezoek aan Sanibel & Captiva
31-10 Fort Myers - ...
Wij zijn overigens bij Everglades Island Boattour geweest in Everglades City. Beviel prima! Inderdaad ook door die mangrove (en hard joh, super gaaf!) Later in 2011 zijn we bij Everglades Safari Park geweest, ligt iets dichter bij Miami. Maar dat vond ik veel te commercieel. Vele grotere boten, zodat je met een man of 20 erop zit. Daardoor kun je ook niet heerlijk snel door die mangrove. Bij degene in Everglades City kon er maximaal een man of 6 op een bootje. Wel was deze tour wat duurder dan die bij Safari Park (40 dollar vs 25 dollar). Logisch, aangezien ze daar minder mensen per uur kunnen vervoeren natuurlijk. (overigens, de kosten welke ik noem zijn gebaseerd op onze vakanties in 2007 en 2011)
Het is maar net waarvoor je gaat en wat je budget toelaat

Er zijn zo dus nog veel meer aanbieders, maar mijn voorkeur gaat dus uit naar een aanbieder waar er niet zoveel op één bootje kunnen.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Arends1989
- Amerikakenner
Nee, ik zou zorgen dat ik aan het eind van de dag aan de andere kust ben. De Everglades is met een planning zoals ik heb aangegeven makkelijk te doen, zolang je op tijd van huis gaat.Pullers schreef:Maar een overnachting in Everglades City de nacht van 29 Okt is dan aan te raden?
- Roshelle
- Amerika-ontdekker
Mijn vriend en ik zijn vorige week naar Shark Valley geweest. We waren er al redelijk vroeg, vlak na openingstijd om 9:30. Het beloofde een warme dag te worden, dus het park bezoeken in de middag leek ons niet erg handig. Wij zijn er vanaf Fort Lauderdale in +/- 1,5 uur heen gereden. Wij wilden graag fietsen door het park, maar je kunt evt ook lopen (maar lijkt mij persoonlijk niet erg handig met gators op de weg) en met een soort busje door het park rijden. We mochten maar langs één kant van het park, de andere kant was afgesloten (onbekende reden). Het fietsen naar een soort uitzichtpunt was 11 km heen en 11 km terug. Ze raden aan om 3 liter water per persoon mee te nemen en dat was ook wel nodig met die hitte.
Was een prachtig tochtje, wel weinig gators gezien. De waterstand was erg laag waardoor er een stuk minder gators waren dan normaal (werd ons verteld). Wel gigantische sprinkhanen op de weg, schildpadden in het water en we hebben ook nog een slang op de weg gespot. We wilden nog een airboattour doen, maar omdat ze aangaven dat er weinig te zien was gaan we dat de volgende keer in Florida nog wel doen. Ik heb nog wat foto's, misschien leuk om te zien:

Wij wilden in eerste instantie het bezoeken van de Everglades combineren met het bezoek aan een mall, maar we waren na de fietstocht ontzettend moe en zo bezweet dat we ons niet meer prettig voelde om in natte zweetkleding nog een mall te bezoeken dus zijn we naar 'huis' gereden. Was prima te doen die 1,5 uur heen en terug, maar combineren met een mall dichtbij is wel handig, misschien een setje kleding meenemen dat je je daarna kunt opfrissen?
Was een prachtig tochtje, wel weinig gators gezien. De waterstand was erg laag waardoor er een stuk minder gators waren dan normaal (werd ons verteld). Wel gigantische sprinkhanen op de weg, schildpadden in het water en we hebben ook nog een slang op de weg gespot. We wilden nog een airboattour doen, maar omdat ze aangaven dat er weinig te zien was gaan we dat de volgende keer in Florida nog wel doen. Ik heb nog wat foto's, misschien leuk om te zien:

Wij wilden in eerste instantie het bezoeken van de Everglades combineren met het bezoek aan een mall, maar we waren na de fietstocht ontzettend moe en zo bezweet dat we ons niet meer prettig voelde om in natte zweetkleding nog een mall te bezoeken dus zijn we naar 'huis' gereden. Was prima te doen die 1,5 uur heen en terug, maar combineren met een mall dichtbij is wel handig, misschien een setje kleding meenemen dat je je daarna kunt opfrissen?

-
- Amerika-expert
Sowieso is het hier handig om voor iedereen droge kleding in te auto te hebben. Als je ineens in een stortbui terecht komt wil je echt niet met je drijfnatte kleding ergens binnen lopen want je bevriest door de AC.Roshelle schreef:misschien een setje kleding meenemen dat je je daarna kunt opfrissen?
Wij wilden ook naar shark valley, dat was $10,- aan de poort. Maar toen we met het treintje naar de tower wilde koste dat nog eens $23,- per persoon. Wij hadden het nergens op de foldertjes zien staan dat we daar extra voor moesten betalen, dus dat voelde wel even raar. Besloten dat we voor $ 46,- die paar alligators maar gingen skippen. Geen idee of ik daar achteraf spijt van zou krijgen, maar op mijn vraag wat er bij de tower te zien was kon de ranger ons ook niet echt overhalen "you might see some alligators"....
Die 10 dollar betaal je als entree voor het park aan de National Park Service. De trein en het fietsenverhuur is een commerciële activiteit in het park die door een uitbater worden verzorgd. Is anders dan de shuttle-bussen die je in de parken in het zuidwesten hebt.
Wij zijn het park ingegaan bij Homestead en hebben daar de Anhinga trail gedaan. Die is ongeveer een kilometer, dus een treintje of fiets is niet nodig. Meerdere alligators gezien.
Wij zijn het park ingegaan bij Homestead en hebben daar de Anhinga trail gedaan. Die is ongeveer een kilometer, dus een treintje of fiets is niet nodig. Meerdere alligators gezien.
- Arends1989
- Amerikakenner
Ik heb vorig jaar enkel entree. Na 100 meter over het pad richting het uitkijkpunt te hebben gelopen had ik al op 1,5 meter van een gator gestaan.
Als je mazzel hebt hoef je dus niet te fietsen of het busje te nemen om gators te spotten
Als je mazzel hebt hoef je dus niet te fietsen of het busje te nemen om gators te spotten

- FloridaFabian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Deze fietstocht is sowieso een enorme aanrader voor liefhebbers van de natuur, ik zou persoonlijk uren kunnen doorbrengen in de door Roshelle genoemde observation tower. Je ziet hier niet alleen gators maar ook schildpadden, bijzondere vogels en vissen.
Wat mij inderdaad enigszins tegenviel bij aankomst was de (voor Amerikaanse begrippen) 'hoge' prijs van dit uitje:
$10 Entree
9$/hr per persoon per fiets, wij trapte redelijk door om nog iets van wind te genereren op een bloedhete dag en deden er zo'n 2,5 uur over. Dit werd overigens keurig naar beneden afgerond!
Totaal $46 kwijt voor twee personen maar waar anders kun je dwars tussen de gators doorfietsen?!
De airboattours verschillen flink in kwaliteit, zoals eerder genoemd is het verstandig online e.e.a. op te zoeken en vaak krijg je korting als je online ook boekt, dat geld kun je later in de mall uitgeven
!
Als je er interesse in hebt kun je eventueel tegenover Shark Valley echte alligator eten in het Miccosukee Village, dit is uiteraard niet voor iedereen.
Wat mij inderdaad enigszins tegenviel bij aankomst was de (voor Amerikaanse begrippen) 'hoge' prijs van dit uitje:
$10 Entree
9$/hr per persoon per fiets, wij trapte redelijk door om nog iets van wind te genereren op een bloedhete dag en deden er zo'n 2,5 uur over. Dit werd overigens keurig naar beneden afgerond!
Totaal $46 kwijt voor twee personen maar waar anders kun je dwars tussen de gators doorfietsen?!
De airboattours verschillen flink in kwaliteit, zoals eerder genoemd is het verstandig online e.e.a. op te zoeken en vaak krijg je korting als je online ook boekt, dat geld kun je later in de mall uitgeven

Als je er interesse in hebt kun je eventueel tegenover Shark Valley echte alligator eten in het Miccosukee Village, dit is uiteraard niet voor iedereen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ja het is zeker aan te raden om in ieder geval een dag uit te trekken voor de Everglades.
Er is veel te zien en plekken waar je een wandeling kunt maken of fietsen.
Insmeren is echt een moeten zelfs al heb je kleding aan met lange mouwen en een lange broek zeker daar onder ook
insmeren.
Ook de route die rijdt door het park is schitterend mooi trouwens.
Er is veel te zien en plekken waar je een wandeling kunt maken of fietsen.
Insmeren is echt een moeten zelfs al heb je kleding aan met lange mouwen en een lange broek zeker daar onder ook
insmeren.
Ook de route die rijdt door het park is schitterend mooi trouwens.

2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Fietsen of hiken was voor ons niet te doen, het was die dag dik 38 graden met een hoge luchtvochtigheid. We gingen buiten als bijna van ons stokje. Met zulke tempraturen laat ik me dan niet vrijwillig in het zweet werken
Dus uiteindelijk hebben we de hele Shark Valley maar gelaten voor wat het was en waren we alleen $ 10,- kwijt aan een park waar we hooguit 20 minuten zijn geweest.

-
- Amerika-expert
Yoshi, jammer - in mijn mening heb je echt iets moois gemist. Gewoon wandelen bij Shark Valley vind ik al schitterend met zoveel wildleven en natuur. In mijn ervaring ook bij 38C.
Vanuit Miami rijdt je gemakkelijk naar de Everglades en weer terug naar Miami. Voor de westkust ben je ongeveer twee uur onderweg.
Wanneer je vanuit Miami via de I41 naar Napels rijdt heb je onderweg meerdere korte trails. Daarnaast kan je een mooie Loop rd rijden startend of eindigend bij Monroe Station. Let wel; veel kuilen in de weg, maar zeer de moeite waard.
Bij de Gulf coast visitor center heb je de volgende ondernemer: http://www.evergladesnationalparkboatto ... coast.com/
Geen snelle airboattours, maar wel mooie tochten door de mangroves en door de vele eilanden. De touroperator en de parkranger kunnen goed uitleggen waarom je een airboattour alleen voor snelheid is maar niet voor het spotten van wilde dieren. Wij hebben beiden tours gedaan. Een in de ochtend en een aan het eind van de middag (twee verschillende dagen). Veel verschillende vogels en dolfijnen gezien.
Groeten
Gaby
Wanneer je vanuit Miami via de I41 naar Napels rijdt heb je onderweg meerdere korte trails. Daarnaast kan je een mooie Loop rd rijden startend of eindigend bij Monroe Station. Let wel; veel kuilen in de weg, maar zeer de moeite waard.
Bij de Gulf coast visitor center heb je de volgende ondernemer: http://www.evergladesnationalparkboatto ... coast.com/
Geen snelle airboattours, maar wel mooie tochten door de mangroves en door de vele eilanden. De touroperator en de parkranger kunnen goed uitleggen waarom je een airboattour alleen voor snelheid is maar niet voor het spotten van wilde dieren. Wij hebben beiden tours gedaan. Een in de ochtend en een aan het eind van de middag (twee verschillende dagen). Veel verschillende vogels en dolfijnen gezien.
Groeten
Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
wij hebben shark valley ook ivm toegangsprijs laten liggen en hebben de looproad gereden. geweldig en gratis ook nog. gators naast de weg en in het water , schildpadden , vogels, sprinkhanen en ander gespuis en het mooiste was nog... vrijwel geen andere toeristen, die waren op 1 hand te tellen .....
was echt een bijzondere ervaring en prima te rijden met een gewone auto
was echt een bijzondere ervaring en prima te rijden met een gewone auto
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida