Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel grand canyon advies!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
djdeborah
Amerika-ontdekker

Hotel grand canyon advies!

Bericht door djdeborah »

Hallo,

In september gaan wij onze eerste reis naar Amerika maken!
Wij hebben er heel veel zin in en zijn nu bezig om alles te boeken.
Vliegtickets en huurauto zijn al geserveerd en over de route zijn we met hulp van deze site ook al uit.
Nu de hotels nog en daar heb ik jullie hulp bij nodig.
De eerste nacht slapen wij in Barstow, hotel is al geboekt. Vanuit Barstow gaan we door naar de Grand canyon.
Daar wilde wij graag de bright angel lodge reserveren maar die is al vol.
Iemand goede tips voor een hotel daar? Die dag daarna gaan we naar page, dus het moet wel een beetje in de goede richting liggen!
Bedankt!

Groetjes,

Deborah
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hotel grand canyon advies!

Bericht door Martin & Marianne »

De route ligt vast? Ik had nog wat vragen gesteld en suggesties gegeven in je routetopic.

Heb je op http://www.grandcanyonlodges.com gekeken naar wat er beschikbaar is? Behalve de Bright Angel Lodge is ook de Maswik Lodge prima gelegen (5 minuten lopen van de rim) en betaalbaar (hoewel er ook duurdere kamers zijn).
Je kunt ook op http://www.visitgrandcanyon.com kijken voor de Yavapai Lodge.
Als je niets in het park kunt vinden zou ik Tusayan proberen.

In je laatste route had je 2 nachten, maar ik begrijp nu dat je er maar 1 nacht hebt? Dat geeft je niet heel veel tijd voor het park.

Marianne
djdeborah
Amerika-ontdekker

Bericht door djdeborah »

Hoi Marianne,

Bedankt voor het snelle antwoord!
Mijn excuus, dan heb ik over jou vragen heen gelezen, niet netjes. Ik zal straks even kijken. Het zijn inderdaad eigenlijk 2 nachten, maar ik dacht het volgende:
6 sept. Barstow, 7 sept. naar GC rijden, 8 sept. GR bekijken en aan het eind van de middag richting page rijden. Omdat we daar de volgende dag de lower en uper willen bekijken. Denk je dat dit haalbaar is? Ik lees altijd overal dat iedereen toch vroeg wakker is de eerste dagen haha.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 26 jul 2015, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Lees aub de forumregels omtrent quoten van berichten
Fab-ian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Fab-ian »

Ik zat vorige keer in de Grand canyon inn :
http://booking.com/4f3b6d4617f9a617a

Prima hotel, net buiten de grand canyon :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Afgelopen vakantie ook in de Maswik Lodge geslapen. Was op zich prima. De kamer had alleen geen airco, alleen een plafondventilator.
Kamer was dus wel warm.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is vroeg donker in september, dus ik zou niet te laat naar Page rijden. Dat betekent dat je toch wel aan het begin van de middag moet vertrekken, en zelfs eerder als je ook een aantal viewpoints langs de Desert View Drive wilt bekijken, of langs Horseshoe bend wilt rijden.
Je hebt dan een ochtend voor het park. Dat kan, maar ik zou het zelf wel erg weinig vinden. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor de GC in september.

En wat de overnachting betreft: regelmatig de site checken, er zijn vaak annuleringen.

In september heb je eerder behoefte aan een kachel dan aan airco in de accommdatie in het park.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan naar Xanterra bellen voor cancellations 001 303 297 2757
MrMarcus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MrMarcus »

Wij zitten nu in Page en komen van de Grand Canyon. Daar zaten wij in Katchina Lodge. Geboekt met "rim view". Kamer is eenvoudig, wel met airco. Maar dat uitzicht....super! Wij zaten op de 2e verdieping. Kijk voor een foto van het uitzicht op ons blog https://zwollegoesusa.wordpress.com/201 ... nd-canyon/. De weg naar Page is goed te doen, maar het is een saai stuk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

MrMarcus schreef: De weg naar Page is goed te doen, maar het is een saai stuk.
Welke heb je genomen, de 89 of 89T?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zijn beide niet erg boeiende wegen, dat vind ik ook. De 89 heeft alleen rond Bitter Springs waar de nieuw aangelegde weg omhoog loopt een leuk stuk met een mooi uitzicht als het niet heiig is.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Us89 is niet saai imo. Gedeeltelijk door Painted desert en daarna uitzichten op Vermillion Cliffs waarna je door "the Cut" rijdt richting Page. En even stoppen bij Cameron Trading Post. En zelf Little Colorado river oost van desert View is de moeite waard.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Bedoel je met little Colorado dat viewpoint waar die indianen allemaal zitten? Ik vond dat eerlijk gezegd juist enorm tegenvallen.

Wij zijn vanuit Page via Bitter Springs naar Lees Ferry/Marble Canyon gereden. Dat stuk, vooral vanaf de hoogte naar Bitter Springs vond ik best ok. Het stuk tussen Bitter Springs en zeg maar de kruising van de 160 en 89 hebben wij niet gereden omdat we na Page naar Monument Valley zijn gereden.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

djdeborah schreef:Het zijn inderdaad eigenlijk 2 nachten, maar ik dacht het volgende:
6 sept. Barstow, 7 sept. naar GC rijden, 8 sept. GR bekijken en aan het eind van de middag richting page rijden.
Op zich kan dat prima, maar houd er wel rekening mee dat je bezweet en moe in de auto stapt na een dagje GCNP. Althans, als je van hiken houdt. Je kunt dan 's ochtends de rim trail doen tot Hermit's rest, de bus terugpakken en 's middags de Bright Angel een stuk(je) naar beneden hiken en weer terug. Op zich voor een eerste bezoek prima, je krijgt dan een goede indruk van de canyon. Probeer wel de namiddag c.q. avond er voor al mee te pakken door er op tijd te zijn.

Als je op dag 2 voor zonsondergang alvast richting Page begint te rijden dan zijn er nog een paar mooie viewpoints onderweg. De rest van het stuk naar Page mis je dan in het donker wel het uitzicht, maar goed, zoals je hier leest vinden sommigen dat ook juist een saaie weg. It's all in the eye of the beholder. Het is wel efficient mijlen maken 's avonds.

Edit: je vroeg nog hoteladvies. Alles in het park is prima: grandcanyonlodges.com. Dagelijks een paar keer controleren en zodra je een groen vakje ziet: niet twijfelen, direct boeken. Zie je een groen vakje maar is er bij doorklikken geen availability: telefoon pakken en bellen, ze kunnen die kamer telefonisch wel vastleggen.

Tegelijkertijd zou ik ook een backup-kamer vastleggen in Tusayan. Ik ben op zich te spreken over de HI Express. Goed, netjes, maar wel duur. Voor hetzelfde geld zit je in het El Tovar, mits daar nog een kamer vrij is. Met de andere hotels in Tusayan heb ik geen ervaring.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou tussen GC Village en Page beslist niet in het donker willen rijden. Wildlife en cattle op de weg en het is echt stikdonker.
djdeborah
Amerika-ontdekker

Bericht door djdeborah »

MrMarcus schreef:Wij zitten nu in Page en komen van de Grand Canyon. Daar zaten wij in Katchina Lodge. Geboekt met "rim view". Kamer is eenvoudig, wel met airco. Maar dat uitzicht....super! Wij zaten op de 2e verdieping. Kijk voor een foto van het uitzicht op ons blog https://zwollegoesusa.wordpress.com/201 ... nd-canyon/. De weg naar Page is goed te doen, maar het is een saai stuk.
Wat een leuke blog hebben jullie. Wachten tot de volgende verhalen erop komen;)!
Bedankt voor de tip, wij gaan even kijken.
djdeborah
Amerika-ontdekker

Bericht door djdeborah »

Njit schreef:Afgelopen vakantie ook in de Maswik Lodge geslapen. Was op zich prima. De kamer had alleen geen airco, alleen een plafondventilator.
Kamer was dus wel warm.
Goed om te horen, bedankt!
Ik heb begrepen dat je begin september daar geen airco meer nodig hebt dus daar zullen wij hopelijk geen last van hebben.
Fijne reis nog!
djdeborah
Amerika-ontdekker

Bericht door djdeborah »

Yeehaw schreef:Ik zou tussen GC Village en Page beslist niet in het donker willen rijden. Wildlife en cattle op de weg en het is echt stikdonker.
Hallo Yeehaw,

Vanaf welk tijdstip is het echt stikdonker?
bedankt!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Je kunt bijvoorbeeld deze site gebruiken voor het opzoeken van de tijden waarop de zon op en onder gaat.

Na zonsondergang is het vrij snel pikdonker.
Capture.JPG
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Yeehaw schreef:Ik zou tussen GC Village en Page beslist niet in het donker willen rijden. Wildlife en cattle op de weg en het is echt stikdonker.
Tja.. zelf al meerdere malen daar gereden in het donker (64 en 89), ik zie echt het probleem niet. Daar zitten die twee doorzichtige kappen voor op de auto, met een ding erachter dat een lamp heet. En ik ben echt niet de enige, genoeg ander verkeer tegengekomen daar. Op het eerste stuk van de 64 (in de bossen) moet je wellicht wat rustiger rijden dan overdag, maar dat is maar 25 mijl ofzo. Daarna en op de 89 zie ik echt helemaal geen issue, prima weg, wide open woestijn om je heen en de 89 is 100% voorzien van reflectoren.

Als ze aan het eind van de middag alvast een stukje richting de 89 rijden naar een van de viewpoints dan is het helemaal niet meer relevant. Little colorado river gorge is ook mooi voor zonsondergang, en dan ben je de bossen al uit. Aan de andere kant, in de schemering daar in de bossen rijden is juist ook erg leuk als je een keer wat dieren zoals coyotes wilt spotten. Juist dan komen ze tevoorschijn.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als ik jou was zou ik maar wat meer lezen over rijden in het donker en wat de locals daarover zeggen op het Arizona forum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer