Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Juul1986: Rondje SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Van Moab naar Vernal

Bericht door PSVwally »

Maar je kan in het quarry deel ook de mooie 'tour of the tilted rocks' weg rijden, prachtige uitzichtpunten onderweg en je kan rotstekeningen zien langs deze weg.
Ik had het idee dat dat niet echt bij Dinosaur NM hoorde. Vooral die rotstekeningen liggen echt al een stuk verder op het onverharde deel van de 149. Ik was er in Mei, maar ik kon gewoon zelf bij die expedition hall parkeren. Ik kon toen die tilted rocks iig niet helemaal doen.
Overigens vond ik het canyon deel zeer zeker wel erg mooi, maar ivm vele andere parken idd niet zo enorm indrukwekkend. Wel erg leerzaam met alle info op de parkeerplaatsen ed.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Van Moab naar Vernal

Bericht door ingrid14 »

Neen hoor PSVwally, die weg hoort gewoon bij het park.
Voor het grootste deel is deze weg verhard, alleen op het einde is het een onverharde weg.
Er zijn ook rotstekeningen vlak na de quarry bij Swelter Shelter.

http://www.nps.gov/dino/planyourvisit/t ... -rocks.htm

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Juliette: Rondje SF

Bericht door SpaceAce »

PSVwally schreef:San Francisco - Santa Maria is op het randje denk ik. Ik zou iets eerder stoppen rond San Simeon/Morro Bay. Ik denk dat dat namelijk al een dag vol zal zijn. Kijk HIER voor wat er allemaal op deze route te doen is.
Zoals al te zien in het lijstje... Zó veel te zien en te doen tussen San Francisco en Santa Maria.

Ik zou, denk ik, in ieder geval vanaf San Francisco gewoon de snelweg naar Monterey nemen en vanaf daar pas de kustweg highway 1 pakken.
Het ligt natuurlijk aan jullie interesse, maar de 17-miles Drive en het aquarium in Monterey is wellicht te veel van het goede als je helemaal naar Santa Maria wilt. Ook een tour bij Hearst Castle zal wat aan de drukke kant zijn.

Verder hou je dan over:
- Carmel (dorpje)
- Point Lobos R.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- De rots Morro Rock

Overigens wil je NIET 's avonds laat pas bij het hotel aankomen. Het liefst gewoon als het nog licht is (en aangezien je vroeg in het voorjaar gaat, is het al vroeg donker). Ben zelf in 2005 in het donker over de kustweg gereden. Never nooit meer :lol: Er staan geen lantaarnpalen, het is pikkedonker en dan moet je dus rijden over een weg met haarspeldbochten en rechts van je de afgrond. Al heb je vanaf Morro Bay niet echt de kustweg meer (met die afgronden dus). Mócht je in het donker willen/moeten rijden, dan het liefst vanaf daar pas :)

Ter info: Wij zijn afgelopen juni in Monterey vertrokken, hebben de 17-miles drive, Point Lobos, lunch bij Nepenthe (ofja, soepje aan de bar, want voor de lunch was een wachttijd van een uur), Julia Pfeiffer waterval, Piedras Blancas gedaan. Geen aquarium, Carmel en Hearst Castle. Wij vertrokken iets na 9-en bij het hotel en kwamen pas om half 8 aan bij het hotel in Morro Bay. Onderweg een paar keer gestopt, maar niet te veel, want het was af en toe behoorlijk mistig.

Wellicht leuk om te lezen, zie hier het verslag van die dag: https://usatour2015.wordpress.com/2015/ ... morro-bay/
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Juul1986
Amerikafan

Re: Reis Juul1986: Rondje SF

Bericht door Juul1986 »

Wat leuk SpaceAce dat je nog zo een verlate reactie op ons rondje geeft :thumbup: ;). We zouden deze reis in mei/juni inderdaad gemaakt hebben, maar door ziekte van mijn vader helaas moeten cancelen. We hebben inmiddels opnieuw geboekt voor 6 september - 4 oktober en hebben enkele kleine aanpassingen gedaan, dus de reis is nu als volgt geworden:

6-9 aankomst SF 11.40u
7-9 SF
8-9 SF
9-9 SF-Santa Maria
10-9 Santa Maria-LA
11-9 LA (Universal Studios)
12-9 LA-Palm Springs
13-9 Palm Springs-Grand Canyon (via Joshua Tree)
14-9 GC
15-9 GC-Page
16-9 Page (rainbow bridge tour)
17-9 Page-Moab
18-9 Moab
19-9 Moab-Vernal
20-9 Vernal-Jackson
21-9 Jackson-West Yellowstone
22-9 Yellowstone
23-9 Yellowstone
24-9 Yellowstone-Salt Lake City
25-9 Salt Lake City-Bryce
26-9 Bryce-Zion
27-9 Zion-Las Vegas
28-9 Las Vegas
29-9 Las Vegas
30-9 Las Vegas-Death Valley
1-10 Death Valley-Yosemite
2-10 Yosemite
3-10 Yosemite-SF
4-10 Vertrek SF 13.50u

We hoeven inderdaad niet veel te doen langs de kust SpaceAce, behalve van het uitzicht te genieten :). Waren idd niet van plan om naar een aquarium te gaan of de 17-miles drive te doen. Scheelt het echt veel tijd als je Santa Cruz overslaat? Zouden we altijd nog op 3-10 kunnen doen? Ik had nu in de planning Monterey, julia pfeiffer (langs de kant staan dan hoef je niet te betalen toch :P?), Morro Bay en Pismo Beach. Hearst Castle hoeven we ook geen rondleiding. Zee-olifanten bekijken is wel een leuke tip!

Ik heb nog een vraag over 17-9 Page-Moab. We hebben dus bij elkaar ong 1,5 dag voor Canyonlands en Arches. Wat zouden jullie doen op 17-9 na monument valley (nee daar gaan we geen tour doen)? Nog langs The Needles district van Canyonlands of is dat niet de moeite waard en kunnen we beter gelijk door om nog een stuk Arches te pakken?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ongelooflijk drukke route ! Ben je zeker dat het een vakantie is ? Daarbij dan nog de kortere dagen.... Volgens mij willen jullie echt veel te veel. Ik denk dat je op veel plaatsen met het gevoel zal vertrekken dat je te weinig tijd had en veel hebt gemist. Ik vrees dat jullie dit echt onderschatten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Ik vind het zelf goed te doen :thumbup: We zijn geen wandelaars en ik weet dat we een aantal keer een stuk moeten rijden. Geen probleem. Ik heb echt drukkere routes op het forum langs zien komen :wink:
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Juul1986 schreef:Wat leuk SpaceAce dat je nog zo een verlate reactie op ons rondje geeft :thumbup: ;).
Zag je andere topic over restaurants. Wilde weten of je door Lee Vining kwam, maar helaas... althans, dat zat niet in je officiële rondje.
Al zie ik dat ook niet in je laatst upgedate rondje, aangezien je wellicht vanaf Death Valley helemaal door wilt naar Oakhurst via de Tioga Pass? (pittig!!! Wordt een lange reisdag waarbij je mooie stops langs de Tioga Pass over zult moeten slaan. Het is een bergweg, dus je kan niet zo erg hard. Veel bochten)
Juul1986 schreef:We hoeven inderdaad niet veel te doen langs de kust SpaceAce, behalve van het uitzicht te genieten :). Waren idd niet van plan om naar een aquarium te gaan of de 17-miles drive te doen. Scheelt het echt veel tijd als je Santa Cruz overslaat? Zouden we altijd nog op 3-10 kunnen doen?
Ik zou Santa Cruz dan inderdaad na Yosemite doen. Juist 's avonds is het daar het leukste. Voor 12 uur zijn de attracties volgens mij nog geeneens open (even nagecheckt, maar ze zijn niet tot laat open helaas: Rides Open 11am - 7pm). Of bedoel je echt het plaatsje en niet de Boardwalk? :) Want qua plaats weet ik niet wat daar te bezoeken is...
Juul1986 schreef:Ik had nu in de planning Monterey, julia pfeiffer (langs de kant staan dan hoef je niet te betalen toch :P?), Morro Bay en Pismo Beach. Hearst Castle hoeven we ook geen rondleiding. Zee-olifanten bekijken is wel een leuke tip!
Geen Point Lobos? Dat vond ik zelf ook erg leuk. Dat zou eventueel ook nog kunnen. Wat wil je precies doen in Monterey? Aangezien ik zelf geen idee heb wat er naast het aquarium en 17-miles drive daar te doen is. Maar wie weet zijn daar ook wel leuke dingen te zien. Geen idee, daar heb ik mezelf nooit in verdiept (omdat we al zo'n druk schema hadden). Of wellicht Whale Watching? Maar daarvoor heb je te weinig tijd...

En ja, parkeer gewoon de auto langs de kant bij Julia Pfeiffer en loop dan gewoon naar binnen ;) (of via het olifantenpad iets verder weg)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Juul1986 schreef:Ik heb echt drukkere routes op het forum langs zien komen :wink:
Wij zijn ook geen wandelaars, maar vind het zelf ook behoorlijk druk. Wij zijn ook vier weken weg geweest, maar hebben geen Moab en Yellowstone in de route gehad. Dat zou echt te veel worden. En jij hebt dat gewoon wel. Ach ja, uitrusten kan in Nederland wel weer he ;)
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Bij Santa Cruz bedoelde ik meer de hele middag op het strand chillen :wink: als het daar kan tenminste... :D
Monterey moeten we dan maar overslaan, volgens mij vergis ik me met Morro Rock. Point Lobos was ik vergeten te melden, die proberen we nog mee te pakken.
Ja ik weet het Death Valley - Yosemite Oakhurst wordt een killing, maar prachtige dag, alleen de pas al te rijden lijkt me fantastisch. Daar zijn we for sure een hele volle dag mee bezig ;) Helaas kon ik er bij mijn vriend niet nóg meer nachtjes bij plakken want als het dan aan mij ligt zouden we 60 dagen weg zijn. Maar ik weet dat we daar niet zo gauw weer zullen komen dus probeer toch zoveel mogelijk mee te pakken. Nepenthe ziet er goed uit!! 10 dollar voor een koffie? :P Nemen we misschien mee op het lijstje.
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Ik zou Santa Cruz dan inderdaad na Yosemite doen. Juist 's avonds is het daar het leukste. Voor 12 uur zijn de attracties volgens mij nog geeneens open (even nagecheckt, maar ze zijn niet tot laat open helaas: Rides Open 11am - 7pm). Of bedoel je echt het plaatsje en niet de Boardwalk? :) Want qua plaats weet ik niet wat daar te bezoeken is...

We waren eerlijk gezegd niet van plan om die dag nog helemaal Yosemite in te rijden vanuit Oakhurst en weer terug... We zijn nog aan het bedenken wat we het beste met die dag kunnen doen... Kijken hoeveel we van Yosemite hebben gezien op die twee dagen ervoor.
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

SpaceAce schreef:
Juul1986 schreef:Ik heb echt drukkere routes op het forum langs zien komen :wink:
Wij zijn ook geen wandelaars, maar vind het zelf ook behoorlijk druk. Wij zijn ook vier weken weg geweest, maar hebben geen Moab en Yellowstone in de route gehad. Dat zou echt te veel worden. En jij hebt dat gewoon wel. Ach ja, uitrusten kan in Nederland wel weer he ;)
Ja, druk, maar mijns inziens nog steeds prima doe-baar. Broertje van mijn vriend heeft nagenoeg dezelfde reis in 3 weken gedaan, en vonden ze prima te doen, maar nogmaals ook geen wandelaars dus voornamelijk de 'hoogtepunten'.

Precies, je maakt uiteindelijk geen rondreis om uit te rusten, dan boek ik wel drie weken turkije :D. En zelfs daar zou ik het niet kunnen laten allerlei excursies te doen :D
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Edit: wat grappig dat ik er nu achterkom dat jij spaceace van dat gigantische verslag bent :D. Ik heb ALLES gelezen, was er een week mee bezig hahaha. Superleuke reis. Wij hebben denk ik een beetje hetzelfde reistempo als jullie, althans jullie reistempo kwam hoog op mij over. En de dagen dat jullie naar Disney, allerlei studios gaan en autopech hebben besteden wij lekker in Yellowstone :P.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je je echt vergist mbt Santa Maria, maar goed dat is je eigen keuze. Wij hebben ook niet gewandeld of vreemde zaken gedaan en hebben alleen over het stuk Pismo Beach - Monterey al bijna 8u gedaan. Het is wat directe rijtijd betreft ook de enige route waarbij google maps voor ons niet een bijna kloppende rijtijd heeft gegeven. Grote kans dat je onderweg ook nog achter campers vastzit en dan gaat het soms echt traag.

Van Page naar Moab kom je langs Monument Valley. Je neemt daar geen tijd voor, want met dat erbij heb je die dag helemaal geen tijd meer voor een park bij Moab. Je kan vanaf Monument Valley ook nog langs Gooseneck SP, (evt valley of the gods), Moki Dugway, Muley point, (evt Natural Bridges), Mesa verde sla ik maar even helemaal over. Verder heb je ook helemaal geen rekening gehouden dat je die dag ook nog eens een uur verliest ivm een tijdzone waar je door rijd. Dus alleen pure tijd is het al meer dan 5.5u van Page naar Moab.

Als je dinosaur NM bij Vernal overslaat zou je op de ochtend dat je naar Vernal gaat nog Canyonlands en Dead Horse SP kunnen doen. Het is van de kruising van Canyonlands Island in the sky/ Dead Horse SP via Moab, de 129 en de 139 een uur of 4.5 rijden zonder stops naar Vernal. Hou wel rekening met je tank onderweg, want tussen Loma en Rangely kun je nergens tanken en het is een bochtige bergweg waar je auto flink zal verbruiken.

Hou er rekening mee dat het al veel vroeger donker is als jullie gaan en dat er op sommige delen van de route het echt af te raden is om in het donker te rijden.

Ik ben in Mei2013 van LA via al die parken en Yellowstone naar Denver gereden en ik zou best nogmaals dezelfde trip willen maken om alles over te doen wat ik door de veel te drukke route niet heb kunnen zien.
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Ik vermeldde al dat we bij monument valley geen rondrit gaan doen. als je dan rond 14u in moab aankomt kan je toch nog prima een stukje arches doen? Of liever the needles district? Dat was dus mijn vraag.

Mesa verde, san diego en capitool reef hebben we dus helemaal geschrapt.

Verder snap ik je punt, dat in den treure wordt herhaald dat deze route te druk is, maar het gaat mij er even om wat we wél kunnen doen en niet wat niet.
Laatst gewijzigd door Juul1986 op 27 jul 2015, 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor het Needles deel heb je echt geen tijd. Kijk daarvoor eens in ons 2013 verslag. Wij zijn er wel geweest maar hadden te weinig tijd. Bedenk ook dat het vroeg donker is dus je dag is kort.

Marianne
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Denk dat we the needles idd maar moeten overslaan! Dank!
Ja helaas zijn de dagen korter in september :( vandaar dat we zo graag in mei hadden willen gaan...
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 27 jul 2015, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Verder snap ik je punt, dat in den treure wordt herhaald dat deze route te druk is, maar het gaat mij er even om wat we wél kunnen doen en niet wat niet.
Jij vraagt of je de Needles kunt doen.... Ik geef volgens mij allerlei opties aan wat je die dag kunt doen. Net als de dag van Moab naar Vernal.

Maar ik zal me niet meer met jouw reis 'bemoeien'.
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Ok, kleine miscommunicatie dan, want je zei er niet bij waarom Needles dan niet mogelijk zou zijn. Maar goed dat is best een stuk in en uit rijden, verder vond ik dat stuk er toch net wat minder bijzonder uitzien dan de rest van de parken. Verder draag je idd leuke alternatieven aan, ik zal daar eens naar kijken. Gooseneck SP lijkt me wel wat, alhoewel overlapt dat niet erg met horseshoe bend/grand canyon?
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 27 jul 2015, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Juul1986 schreef:Edit: wat grappig dat ik er nu achterkom dat jij spaceace van dat gigantische verslag bent :D. Ik heb ALLES gelezen, was er een week mee bezig hahaha. Superleuke reis. Wij hebben denk ik een beetje hetzelfde reistempo als jullie, althans jullie reistempo kwam hoog op mij over. En de dagen dat jullie naar Disney, allerlei studios gaan en autopech hebben besteden wij lekker in Yellowstone :P.
Whahaha... ja, sorry :P

Wij hebben inderdaad ook een hoog tempo, vandaar dat ik het je ook vertel ;) Houd er dus rekening mee dat jullie ook een kapotte band kunnen krijgen. Die zat bij ons namelijk ook niet in de planning (om die ineens kapotte raam maar te zwijgen. Tjeez, wat een kl*te middag was dat). Maar goed, meestal gaat het goed :) Om daar elke dag rekening mee te houden is natuurlijk onzin.

Voor mij persoonlijk zou ik nu overigens aanvliegen op San Francisco (ipv LA), dan via de kust naar het zuiden, die drukke dagen in Los Angeles doen en vervolgens de wat relaxtere NP's. Soms waren we 's middags al in het hotel(zwembad) na een bezoekje aan een NP. Heerlijk. Maar die laatste dagen in LA en Anaheim waren eigenlijk killing.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan een stukje de Needles inrijden naar Newspaper rock en ook van een afstand de wooden shoe arch zien. Bij Newspaper rock is een enorme rots waar ze vaak aan het klimmen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer