Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite meren en wandelroutes?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Roosje89
Amerika-ontdekker

Yosemite meren en wandelroutes?

Bericht door Roosje89 »

Hoii,

Wij gaan 16 september naar Yosemite np en hebben 2 overnachtingen in El Portal geboekt. Wij komen 16 september van Mammoth Lakes en willen de Tioga Road volgen om vervolgens naar ons hotel in El Portal te rijden. Deze is dan toch echt open, hoop ik? Ik lees overal wat anders :oops:

We willen graag naar Tenaya lake (Tioga road) en daar ook graag wandelen, wat zijn nog meer mooie meren in Yosemite?
En wat zijn mooie wandelroutes? (<10 KM)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Yosemite meren en wandelroutes?

Bericht door PSVwally »

Hoezo lees je overal wat anders mbt de Tioga road? Als de weg door bosbranden niet is gesloten is het midden September echt wel open
Roosje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Roosje89 »

Dat is mooi. Dat las ik ergens. :roll:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ja, die zal gewoon open zijn, tenzij er iets geks gaat gebeuren (bijvoorbeeld een bosbrand). Hier zie je op welke datum de Tioga Pass de laatste jaren dichtging. Meestal pas rond november dus.

Een leuke wandeling aan de Tioga Pass is die naar Gaylor Lakes. Tenaya Lake is mooi, je kan er even omheen lopen, maar het is niet echt een wandeling.

Hier een overzicht van wandelingen aan de Tioga Pass.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben de afgelopen maand een aantal wandelingen langs de Tioga Road gemaakt. Kijk daarvoor eens in ons reisverslag en op mijn wandelsite. In 2008 hebben we de wandeling naar May Lake gedaan.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Wij deden vorig jaar september de wandeling naar Gaylor Lakes, mooie zichten onderweg en wandeling naar 2 meren. Mooi en niet te zwaar. Dit jaar deden wij in juni o.a. May Lake (kortere wandeling, als je via de dirtroad naar de trailhead rijdt), niet super indrukwekkend vond ik, en Cathedral lakes. Er is upper en lower Cathedral lake, wij deden dit jaar lower cathedral. Mooie wandeling, wel heel veel muggen aan het meer. Vorig jaar hebben wij rond Tenaya Lake gewandeld, mooie zichten op de omringende bergen, weinig hoogteverschil. In de buurt van Mammoth Lakes heb je Devils Postpile NM en de wandeling nd Rainbow Falls, aanrader
Reisverslag van dit jaar is nog niet af, dat van vorig jaar (voor Tenaya, devils postpile, rainbow falls en gaylor lakes)vind je bij www.usacali.wordpress.com dag 4 en 5.

Groetjes,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Toen we er rond 26 september 2013 waren is de Tioga Rd enkele dagen dicht geweest wegens een uitzonderlijk vroege nachtelijke sneeuwstorm.
Dus het kan altijd...
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Maar het woord uitzonderlijk geeft al aan dat die kans klein is :wink:

Ik zou mijn route er niet op aanpassen en me niet al te veel zorgen maken!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer