Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
do's and don'ts los angeles
do's and don'ts los angeles
Wij zijn 1,5 dag in Los Angeles en twijfel waar ik wel en niet heen moet gaan?
Ik hoor dat Hollywood toch niet zo mooi is wat iedereen denkt dat het is?
Nu zat ik te denken om naar het Getty museum te gaan, alleen al voor het uitzicht van de stad. Is dat de moeite waard?
En naar Venice beach of Santa monica beach, wat is mooier?
Zijn er om Los Angeles plaatsjes die mooi zijn om te bezoeken?
Ik hoor dat Hollywood toch niet zo mooi is wat iedereen denkt dat het is?
Nu zat ik te denken om naar het Getty museum te gaan, alleen al voor het uitzicht van de stad. Is dat de moeite waard?
En naar Venice beach of Santa monica beach, wat is mooier?
Zijn er om Los Angeles plaatsjes die mooi zijn om te bezoeken?
Re: do's and don'ts los angeles
Ach, Hollywood is inderdaad vergane glorie, maar het is wel leuk om even te bezoeken hoor. Santa Monica en Venice Beach liggen tegen elkaar aan dus kun je prima combineren. Als je een mooi uitzicht wil kun je ook het Griffith Observatory bezoeken, echt heel mooi.
Mulholland Drive is ook leuk. Deze weg gaat langs grote Hollywoodhuizen, geeft mooie views van de Hollywood sign en LA.
Mulholland Drive is ook leuk. Deze weg gaat langs grote Hollywoodhuizen, geeft mooie views van de Hollywood sign en LA.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
als je graag wat stapt : rij in griffith park tot aan de paardenranch en wandel tot boven het hollywood sign, prachtig zicht op LA, op het Sign, en op de achterliggende san fernando vallei. bij helder weer kan je zelfs de eilanden voor LA zien liggen.
jacques
als je graag wat stapt : rij in griffith park tot aan de paardenranch en wandel tot boven het hollywood sign, prachtig zicht op LA, op het Sign, en op de achterliggende san fernando vallei. bij helder weer kan je zelfs de eilanden voor LA zien liggen.
jacques
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Let op dat de weg naar de paardenranch ( sunset ranch) niet op dezelfde route naar Griffith Park ligt als bv naar het Observatory. Je moet voor de ranch via N.Beachwood drive rijden. De parking van de Holyridge trail is erg klein en het is verboden langs de weg te parkeren.
Vanaf het Getty Center heb je, mits het mooi weer is en weinig smog, inderdaad een mooi uitzicht. Het zicht is in de middag vaak wel beter dan in de ochtend. Alleen is het dan vaak wel weer heet om bv een berg op te wandelen.
Venice en Santa Monica kun je samen doen. Huur bv een fiets in Santa Monica en rij in minder dan een half uur naar Venice. Je kan ook nog door tot Marina del Rey en terug. Leuke bezigheid en je zit niet met het gedoe om je auto kwijt te kunnen bij Venice. Bij de Santa Monica pier heb je enkele grote parkings.
Verder zou ik Hollywood toch wel bezoeken. De walk of fame is dan misschien vergane glorie, als je er bent kun je het toch een keer bezoeken. Je kan vanuit daar ook een tour doen langs de villa's van de sterren in Beverly Hills, Bel-Air en wat filmplekken bekijken.
Ik heb een hele blog pagina over LA gemaakt, misschien heb je er wat aan (en dan heb ik het getty center nog niet eens echt bezocht, ben er alleen langs gereden) https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... s-angeles/
Vanaf het Getty Center heb je, mits het mooi weer is en weinig smog, inderdaad een mooi uitzicht. Het zicht is in de middag vaak wel beter dan in de ochtend. Alleen is het dan vaak wel weer heet om bv een berg op te wandelen.
Venice en Santa Monica kun je samen doen. Huur bv een fiets in Santa Monica en rij in minder dan een half uur naar Venice. Je kan ook nog door tot Marina del Rey en terug. Leuke bezigheid en je zit niet met het gedoe om je auto kwijt te kunnen bij Venice. Bij de Santa Monica pier heb je enkele grote parkings.
Verder zou ik Hollywood toch wel bezoeken. De walk of fame is dan misschien vergane glorie, als je er bent kun je het toch een keer bezoeken. Je kan vanuit daar ook een tour doen langs de villa's van de sterren in Beverly Hills, Bel-Air en wat filmplekken bekijken.
Ik heb een hele blog pagina over LA gemaakt, misschien heb je er wat aan (en dan heb ik het getty center nog niet eens echt bezocht, ben er alleen langs gereden) https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... s-angeles/
Net even gelezen, mooie pagina met goede info, Paul!
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben de auto in Venice beach laten staan voor 8 $ op een parking en langs het strand naar santa monca gewandeld enzo daar de winkelstraat gedaan en terug, goed te doen.
Wij zijn niet op de berg geraakt van het holywood sign, alle straten waren daar afgesloten dus hebben we een foto van beneden genomen.
Harry
Wij zijn niet op de berg geraakt van het holywood sign, alle straten waren daar afgesloten dus hebben we een foto van beneden genomen.
Harry
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Als je 1,5 dag hebt voor LA, hoort daar toch wel een bezoekje aan Hollywood bij. Met een tour van 2 uur die vanaf de Hollywood Blvd starten krijg je in een korte tijd een hoop van de omgeving te zien, incl Mulholland Dr., Sunset Blvd, Rodeo Dr., Beverly Hills en Hollywood. Ook wij hadden slechts 1,5 dag voor LA uitgetrokken, had er nog wel een dag bij gehad willen hebben. Inderdaad ook onze ervaring, s'ochtends was het nog niet helder genoeg voor de vergezichten vanaf Griffith Observatory naar Hollywood sign en Downtown. Wij zijn s'middags nog een keer terug gegaan, maar zaten dan ook in een hotel in Hollywood (BLVD Hotels&Suites Hollywood). De dag erna s'ochtends naar Venice Beach en Santa Monica geweest om vervolgens het eerste deel van de Pacific Coast Highway 1 te doen. Maar ook hier, s'ochtends bewolkt en we hebben het vertier van Venice Beach gemist, ook daarvoor moet je in de middag komen.
Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tips.
Ik weet niet of dit haalbaar is om in 1 dag te bezoeken.
Walk of fame
Sunset boulevard / Rodeo drive
Farmers market, The Grove
Olvera street / Union station
Griffity observatory
Ik dacht eerst om in de avond naar Venice beach of Santa monica beach te gaan, maar omdat ik lees dat het er niet zo veilig blijkt te zijn, lijkt het me iets om Griffity observatory voor het uitzicht van de stad in de avond, maar dus ook overdag dat te gaan bezoeken.
Ik weet niet of dit haalbaar is om in 1 dag te bezoeken.
Walk of fame
Sunset boulevard / Rodeo drive
Farmers market, The Grove
Olvera street / Union station
Griffity observatory
Ik dacht eerst om in de avond naar Venice beach of Santa monica beach te gaan, maar omdat ik lees dat het er niet zo veilig blijkt te zijn, lijkt het me iets om Griffity observatory voor het uitzicht van de stad in de avond, maar dus ook overdag dat te gaan bezoeken.
Mooi blog met veel reisinformatie! Ik ben nog niet helemaal klaar met lezen, maar heb hem toegevoegd aan mijn favorieten! DankjewelPSVwally schreef:Let op dat de weg naar de paardenranch ( sunset ranch) niet op dezelfde route naar Griffith Park ligt als bv naar het Observatory. Je moet voor de ranch via N.Beachwood drive rijden. De parking van de Holyridge trail is erg klein en het is verboden langs de weg te parkeren.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Niet veilig is misschien wat overdreven, maar ik vond vooral bij Venice 's avonds ook niet erg veel te doen (en er hing op veel plekken een constante wietlucht). Santa Monica 's avonds is niets mis mee vind ik.
Ik zou persoonlijk china town en Union station (of het moet je om de architectuur gaan) overslaan. China town in San Francisco en NY zijn wat dat betreft mooier/leuker.
Wat ook een mooi uitkijkpunt over LA is. En wat ik helaas doordat Mulholland drive toen ik er was op enkele punten was afgesloten wegens filmopnames en wegwerkzaamheden is bij het Hollywood Bowl overlook. Vanaf hier heb je (bij helder weer en hopelijk niet teveel snog/hei) een geweldig uitzicht over het Hollywood Sign en Griffith Observatory aan de ene kant, en Hollywood aan de andere kant en op de achtergrond de torens van downtown Los Angeles. Dit is, net als Griffith Park, wel een druk punt.
Ik zou persoonlijk china town en Union station (of het moet je om de architectuur gaan) overslaan. China town in San Francisco en NY zijn wat dat betreft mooier/leuker.
Wat ook een mooi uitkijkpunt over LA is. En wat ik helaas doordat Mulholland drive toen ik er was op enkele punten was afgesloten wegens filmopnames en wegwerkzaamheden is bij het Hollywood Bowl overlook. Vanaf hier heb je (bij helder weer en hopelijk niet teveel snog/hei) een geweldig uitzicht over het Hollywood Sign en Griffith Observatory aan de ene kant, en Hollywood aan de andere kant en op de achtergrond de torens van downtown Los Angeles. Dit is, net als Griffith Park, wel een druk punt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht