Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michelly: met z'n zessen in de camper LV-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Michelly: met z'n zessen in de camper LV-LV

Bericht door toetjero »

Wij hebben ook goede ervaringen met KOA Needles, Marianne schrijft al dat haar zus er alleen stond, wij stonden er met nog 3 gezinnen.
Wat een rust na de Mather Campground, Grand Canyon. We stonden op een plek met allemaal kleine steentjes, een heg ertussen en subtropische bomen er omheen. Ik had wel een plekje met bomen gevraagd!
Zion stonden we op Watchman, maar daar ben je natuurlijk al vaker geweest. :wink:
Wahweap campground in Page.
Yosemite weet je zelf allang. Wij hadden Lower Pines 4, en waren zo bij de bus.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

In Needles gaat het waarschijnlijk ook de KOA worden. Andere commerciële campings zijn daar een stuk duurder zag ik. Hadden jullie gereserveerd? Dat is dan waarschijnlijk niet nodig.
Mather staat ook op ons lijstje. Is het daar echt zo druk? Hadden jullie daar een mooie plek?
Zion gaan we voor Watchman (tips voor welke site?) en in Page willen we bij Lone Rock op het strand overnachten.
In Sequoia NP gaan we waarschijnlijk voor Lodgepole. Met de tent stonden we meerdere keren op Dorst Creek maar met de shuttlebus lijkt het me handiger om voor Lodgepole te kiezen. Ook hier weer de vraag welke plek het mooist/rustigst ligt.
In Kings Canyon willen we een nacht in het Cedar Grove gedeelte overnachten. Daar moet ik me nog in verdiepen. Iemand tips voor een leuke camping?
In Yosemite hopelijk 1 van de pines. In het verleden stonden we al eens op North Pines. Eigenlijk vinden we het hier te druk maar dat is natuurlijk overal in de valley.

Blijft nog mijn vraag over of iemand de route van het kaartje op de vorige pagina gereden heeft door Sequoia National Forest. Is dat te doen met een 30ft camper?

Elly
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Ook wij zijn (in 2011) met zijn zessen in een grote camper op stap geweest (SF-SF, 35 dagen) van te voren hadden we vrijwel alle campings vastgelegd. 6 personen, 6 meningen, leek me niet heel handig....
We wisselden campings in de parken af met een camping met voorzieningen. ( wasje, internet) uitstekend bevallen. Het geeft je rust overdag want je weet dat je plek hebt. Zie onze blog hieronder
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

KOA Needles hoef je niet te reserveren: zomer is daar laagseizoen vanwege de warmte, maar wij hadden daar weinig last van: het was een bewolkte avond.
Op Mather hadden wij nummer 11. Een mooie plek. Ik zou voor de eerste loop kiezen, Aspenloop, aan het begin of het einde, want dan ben je zo bij de bus die je verder vervoert. De plekken liggen allemaal in het bos, alle plekken bezet, je hebt weinig weet van je buren, al hadden wij daar wel leuk contact.
Op Watchman zou ik voor een plek vlakbij de rivier kiezen. Wij stonden wij op B44R, een plek vlakbij de rivier, maar erg zonnig. B046R, B048R B050R liggen ook aan de rivier en hebben meer schaduw, maar ze moeten natuurlijk vrij zijn op de dag dat je mag boeken.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik heb Lodgepole als drukker ervaren dan Upper Pines in Yosemite... Maar wij vinden dat juist wel gezellig. Scheelt denk ik wel dat we op Lodgepole een middenplek hadden en in Yosemite aan de rand zaten, met veel ruimte (voor pines camping begrip dan) tussen onze plek en de weg, plek 17 Upper Pines.

Stony Creek in Sequoia NF was echt super rustig.

Edit: mijn man vond juist Yosemite drukker... Smaken verschillen dus :P
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Leuk verslag elleng! Je komt niet zoveel blogs tegen van 6 volwassenen in een camper. Ik ga zo weer verder lezen :thumbup:
Toetjero, bedankt voor de nummers van de plekken. Ik ga ze bekijken.
Inge, ik heb hier al vaker gelezen dat jullie Stony Creek zo leuk vonden. We zitten er nu aan te denken om 2 nachten Lodgepole te doen en dan 1 nacht Stony Creek. In dat geval laten we het Cedar Grove gedeelte van Kings Canyon zitten. Daar waren we al eerder. We gooien het in de groep :D
Weet jij zo welk gedeelte van Lodgepole de mooiste/rustigste plaatsen heeft? Ik zie op het kaartje dat er ook aan de andere kant van de rivier plekken zijn.

Elly
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb een vraag over de Grand Canyon. We hebben hier een volle dag en willen een eind de canyon in. Welke trail is daarvoor het meest geschikt? Bright Angel of South Kaibab? En tot hoever zouden we kunnen gaan om echt het gevoel te hebben dat je een stuk in de canyon bent? Qua conditie verschilt het gezelschap nogal :lol:

Elly
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vond voor een niet al te lang stuk de SKT mooier. Misschien is de BAT meer de moeite waard als je tot een van de Rest Houses of tot Indian Garden loopt, maar op het eerste stuk blijf je in een kom heen en weer zigzaggen.
Wij deden in 2013 de SKT tot aan Cedar Ridge; dus dat zou voor iedereen wel te doen moeten zijn. :wink: Is ook een prima plek om uit te rusten voor het geval een deel van het gezelschap iets verder wil lopen. Op zich zou Skeleton Point dan mooi zijn (hier kun je de Colorado River zien) maar dat is wel een heel stuk verder, en in de zomer is dat misschien wel te ver.

Dit is wel een handig kaartje: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/u ... or_map.pdf.
En dit heb je waarschijnlijk al gevonden: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/u ... bTrail.pdf en http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/u ... lTrail.pdf

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Het is inderdaad wel een goeie om eventueel ergens te wachten als de rest nog verder wil. Op google earth zag ik ook al dat de BAT in een soort kom liep. We hebben nu dus een lichte voorkeur voor de SKT. Ik meende ergens gelezen te hebben dat je hier helemaal geen schaduw hebt. Heeft iemand deze trail wel eens een stuk gelopen in het hoogseizoen?

Elly
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hadden toen plek 197 op Lodgepole. Ik zie dat dat aan de andere kant van de rivier is en nu ik erover nadenk, moesten we inderdaad een bruggetje over. 197 ligt op een druk stukje bijna aan het begin van die loop en wij zijn eigenlijk niet verder dan het toiletgebouw gelopen. De plekken aan de rand zullen allicht rustiger zijn. Maar zoals gezegd, wij vonden die bedrijvigheid juist wel gezellig. Ik zie nu wel op de plattegrond dat wij een van de drukste plekken van de campground hadden.

Maar het is een hele grote, uitgestrekte camping. De andere delen van de camping heb ik niet gezien.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij vonden Lodgepole heel leuk, alleen zaten wij op tent only, best wel rustig vonden wij. Je moet daar zeker de Topokah falls trail lopen vanaf de camping, daar zitten vaak beren en een leuke trail! Ook lekker poedelen in de rivier.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik had al in jullie verslag gekeken Ina. Die tent only plekken zijn wel vaker erg mooi gelegen. We gaan nu voor een plaatsje aan de andere kant van de rivier.
En die trail naar de Tokopah Falls moeten we nu eindelijk maar eens een keertje gaan doen. Stond al 3x op de planning :lol:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De meeste campings zijn inmiddels geboekt, het roadbook is zo goed als klaar, nu nog zo'n kleine 3 weken wachten en we kunnen weer vertrekken :D
Natuurlijk gaan we weer verslag doen. Er staat weer een boek klaar om gevuld te worden. Wil je niks missen meld je dan aan voor de updates.
We hebben dit keer ook een plaatsje ingeruimd in de boekenkast voor Jony (Engelse vriend van Denise). In zijn Little Red Book gaat hij zijn kijk op Amerika en wat hem opvalt beschrijven op zijn typisch Engelse manier.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Leuk, ik ga jullie weer volgen!

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Beaver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Beaver »

Heel veel plezier, ga jullie zeker volgen :wave: :wave:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ooh, ik wist helemaal niet dat jullie deze zomer weer gingen gaan. Veel plezier! Ik heb me al aangemeld. ;-)
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik kijk vooral uit naar dag 18-20! Wil ik ook nog graag doen. Alvast veel plezier :thumbup:
Groetjes,
Daniel
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik moest even opzoeken wat we op dag 18-20 ook alweer gaan doen :lol:
Dank jullie wel allemaal, nog 12 nachtjes slapen :mrgreen:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Haha, snap ik. Gaan jullie de Mount Whitney Trail doen?
Groetjes,
Daniel
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Een stukje. We gaan tot Lone Pine Lake. Voor dit stuk heb je geen permit nodig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer