Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur en veiligheid toerist

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Lientje1969
Amerika-ontdekker

Autohuur en veiligheid toerist

Bericht door Lientje1969 »

Hoe is het tegenwoordig met de veiligheid van de auto hurende toerist in USA?
Ik weet nog dat we lang geleden in Florida vooral niet te veel mochten laten merken dat we toeristen waren.
Dit keer gaan we naar Californië en Nevada.
Ik weet dat we geen spullen in de auto moeten achterlaten maar dat doen we hier ook niet :wink:
bello
Amerikakenner

Re: Autohuur en veiligheid toerist

Bericht door bello »

Amerika is net een gewoon land :D

Niet zwaaien met dure camera's en gouden sieraden in stadswijken, geen auto vol koffers op een motelparkeerplaats van een grote stad achterlaten en je portemonnee in je zak en niet op het dashboard. Bij het standaard rondje Zuidwest zul je over zoveel toeristen struikelen dat locals er meer opvallen dan al die auto's met een streepjescode achter de voorruit.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet dat we geen spullen in de auto moeten achterlaten maar dat doen we hier ook niet :wink:
Je zal echt wel overdag eens ergens zijn waar je je spullen in de auto moet laten liggen. Ik zou dit in een stad proberen zo min mogelijk te doen en zeker al niet 's avonds. Koop als je geen hoedenplank hebt (zoals de meeste huurauto's) bij een supermarkt voor den paar dollar een donker kleed.

Elke stad heeft zn veilige en minder veilige plekken, maar op de meeste toeristische plekken is het net zo (on)veilig als in Amsterdam
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ah, m'n favoriete kleedjes discussie :thumbup: :thumbup:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it=kleedje

Iedereen zal bij gelegenheid wel spullen in de auto achterlaten; zeker als je tussen twee overnachtingsplaatsen reist en onderweg nog wat wil bezichtigen/winkelen/wandelen/eten/etc. Zelf gebruik ik ook een opengeslagen fleece slaapzak over m'n bagage, maar volgens bovenstaande poll hoeft dat dus nergens voor.
Gewoon je gezond verstand gebruiken en in de stedelijke gebieden niet te opzichtig je rijkdommen etaleren of opzichtig in de auto achterlaten.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb zelf overigens ook nog nooit een kleedje of iets dergelijks gebruikt.
Helaas vorige week wel een verhaal van een forumlid van wie er spullen waren ontvreemd uit de huurauto.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Die auto had net zo goed in Amsterdam, Parijs of andere grote stad kunnen worden leeg gehaald als in San Francisco.. Pure pech!

Alsof het tuig dat die auto's openbreekt het kleedje trucje nog niet kent.. :roll:

Op het aantal forumleden dat hier actief is valt het me nog mee hoe weinig er dergelijke situaties mee maken (gelukkig maar).

Voor mij dus geen kleedje. Wel gebruik van gezond verstand waar je de auto achterlaat als deze vol met bagage ligt.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Lientje1969 schreef:Ik weet nog dat we lang geleden in Florida vooral niet te veel mochten laten merken dat we toeristen waren.
Die barcodes op de ramen doen ook geen goed. Ook haalt een beetje autokraker de toerist er met gemak uit hoor, maar je zal zien dat het allemaal wel meevalt. Hoe vaak lees je nu op dit forum dat het mis gaat?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie