Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kamperen in state parks en internet
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
kamperen in state parks en internet
Wij gaan in februari met de tent in Florida kamperen. We hebben campings gereserveerd in State Parks en natuurlijk is daar geen internet. Vanwege ons toeristische bedrijf heb ik wel internet nodig om reserveringen te kunnen afhandelen. Als er echt geen andere mogelijkheid is dan zal ik met mijn laptop naar een McDonalds moeten gaan, maar veel liever wil ik dit gewoon vanaf mijn campingstoeltje kunnen afhandelen.
Nu is het woord "Mifi" al langsgekomen maar ik snap er dus niks van. Wij hebben geen smartphone, dus geen abonnement/provider voor zoiets.
We wonen in Frankrijk en hier heb ik geen mifi nodig, het is puur en alleen voor in de USA.
Als ik b.v. een Huawei E5372 aanschaf, wat moet ik er dan in Amerika mee doen? Of is het het handigst om daar iets bij de Walmart te kopen? En wat komt er naast het apparaatje dan nog bij kijken en is het installeren of in gebruik nemen makkelijk voor een leek zoals ik?
Hopelijk kan iemand het op een eenvoudige manier uitleggen, alvast bedankt!
Nu is het woord "Mifi" al langsgekomen maar ik snap er dus niks van. Wij hebben geen smartphone, dus geen abonnement/provider voor zoiets.
We wonen in Frankrijk en hier heb ik geen mifi nodig, het is puur en alleen voor in de USA.
Als ik b.v. een Huawei E5372 aanschaf, wat moet ik er dan in Amerika mee doen? Of is het het handigst om daar iets bij de Walmart te kopen? En wat komt er naast het apparaatje dan nog bij kijken en is het installeren of in gebruik nemen makkelijk voor een leek zoals ik?
Hopelijk kan iemand het op een eenvoudige manier uitleggen, alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: kamperen in state parks en internet
Niet dat je het via deze site moet bestellen, maar je kunt er wel meer info vinden over mifi
http://www.mijnmifi.nl/mifi-huren-verenigde-staten/
En misschien in deze topics ook nog. Gebruik de zoek functie op Mifi.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... fi#p926223
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... fi#p924979
Verder zullen er hier waarschijnlijk ook nog wel mensen komen die je info kunnen geven
http://www.mijnmifi.nl/mifi-huren-verenigde-staten/
En misschien in deze topics ook nog. Gebruik de zoek functie op Mifi.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... fi#p926223
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... fi#p924979
Verder zullen er hier waarschijnlijk ook nog wel mensen komen die je info kunnen geven
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt Paul! Die link van mijnMifi praat over het huren van een Mifi vanuit NL en dat kan voor ons sowieso niet omdat we in FR wonen.
De andere dingen snap ik gewoon niet, ik ben echt een leek, zoals ik al zei..... heb niet eens een mobiel, laat staan een smartphone.
Zou ik bij de Walmart iets kunnen kopen? En zo ja, wat dan?
De andere dingen snap ik gewoon niet, ik ben echt een leek, zoals ik al zei..... heb niet eens een mobiel, laat staan een smartphone.
Zou ik bij de Walmart iets kunnen kopen? En zo ja, wat dan?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb er ook geen verstand van, heb zelf inderdaad gewoon de wifi van hotels en restaurantjes en starbucks gebruikt. Maar ik kan me niet voorstellen dat er niet een of andere mifi Dongel of wat dan ook is voor een laptop
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt weer! Ik heb nog eens google bekeken en ben toch weer iets wijzer. Alleen het "gedoe" vanwege buitenland..... ik vermoed dat het makkelijkst zal zijn om bij de Walmart een apparaatje en een datategoed (= simkaartje??) te kopen. Oef, moeilijk hoor. 

Het is heel simpel: je kunt gebruik maken van het mobiele telecomnetwerk. Dat is er in diverse vormen. 2G (GSM of CDMA, beide erg langzaam), 3G (EV-DO danwel UMTS/HSDPA of 4G (LTE). Over het algemeen geldt: hoe sneller, hoe kleiner het dekkingsgebied.
Sprint en Verizon hebben een CDMA, EV-DO en tegenwoordig ook LTE netwerk. Deze telco's werken alleen in combinatie met eigen hardware die ook nog gekoppeld moet zijn aan jouw abbonement.
AT&T en T-Mobile hebben GSM, HSDPA en LTE netwerken. Die laatste werken ook met hardware die je meeneemt uit Europa (bij GSM en HSDPA moet je wel even opletten of de amerikaanse frequenties ondersteund worden). Een europese telefoon zal altijd gebruik maken van deze netwerken.
Alle telco's hebben dekkingskaarten, zodat je kunt zien of er voldoende dekking is op de plekken die je in gedachten hebt.
In combinatie met een SIM kaart en bijpassend abbonement (bij de laatste optie) of hardware van Sprint/Verizon heb je dan mobiel internet. Ook met je europees telefonie abbonement kun je gebruik maken van data, maar let dan wel op de tarieven, die zijn vaak erg hoog. Het is verstandiger om een US prepaid SIM aan te schaffen. Er zijn diverse opties en er zijn andere threads op het forum hierover.
Qua hardware: je kunt gewoon een telefoon gebruiken die bijvoorbeeld als hotspot kan fungeren. Of je neemt een losse hotspot mee. In beide gevallen maakt je laptop/tablet verbinding via Wireless ethernet ("wifi") en de hotspot fungeert als doorgeefluik naar het mobiele netwerk. Eenvoudiger is om er voor te zorgen dat je laptop/tablet voorzien is van een 3G/4G netwerkkaart, intern danwel via USB zodat deze direct verbinding kan maken.
Het bevreemd me overigens wel dat je een onderneming runt waar je naar eigen zeggen 24/7 internet voor nodig hebt maar dat je dan niet een laptop hebt met een 3G/4G kaartje er in.. Hoe doe je dat als je een dagje weg gaat, onderweg bent of even ergens op visite bent? Er is toch niets zo essentieel bij zo'n onderneming dan dat je gewoon altijd en overal een internet verbinding hebt?
Sprint en Verizon hebben een CDMA, EV-DO en tegenwoordig ook LTE netwerk. Deze telco's werken alleen in combinatie met eigen hardware die ook nog gekoppeld moet zijn aan jouw abbonement.
AT&T en T-Mobile hebben GSM, HSDPA en LTE netwerken. Die laatste werken ook met hardware die je meeneemt uit Europa (bij GSM en HSDPA moet je wel even opletten of de amerikaanse frequenties ondersteund worden). Een europese telefoon zal altijd gebruik maken van deze netwerken.
Alle telco's hebben dekkingskaarten, zodat je kunt zien of er voldoende dekking is op de plekken die je in gedachten hebt.
In combinatie met een SIM kaart en bijpassend abbonement (bij de laatste optie) of hardware van Sprint/Verizon heb je dan mobiel internet. Ook met je europees telefonie abbonement kun je gebruik maken van data, maar let dan wel op de tarieven, die zijn vaak erg hoog. Het is verstandiger om een US prepaid SIM aan te schaffen. Er zijn diverse opties en er zijn andere threads op het forum hierover.
Qua hardware: je kunt gewoon een telefoon gebruiken die bijvoorbeeld als hotspot kan fungeren. Of je neemt een losse hotspot mee. In beide gevallen maakt je laptop/tablet verbinding via Wireless ethernet ("wifi") en de hotspot fungeert als doorgeefluik naar het mobiele netwerk. Eenvoudiger is om er voor te zorgen dat je laptop/tablet voorzien is van een 3G/4G netwerkkaart, intern danwel via USB zodat deze direct verbinding kan maken.
Het bevreemd me overigens wel dat je een onderneming runt waar je naar eigen zeggen 24/7 internet voor nodig hebt maar dat je dan niet een laptop hebt met een 3G/4G kaartje er in.. Hoe doe je dat als je een dagje weg gaat, onderweg bent of even ergens op visite bent? Er is toch niets zo essentieel bij zo'n onderneming dan dat je gewoon altijd en overal een internet verbinding hebt?
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik zie dat je in 2012 en 2014 ook naar de VS bent geweest. Had je toen niet een zelfde situatie als nu?
Wanneer je geen smartphone hebt zou ik overwegen om er eentje aan te schaffen in plaats van een Mifi. Puur omdat je dan na je vakantie nog wat aan de smartphone hebt in plaats van een Mifi die in de kast ligt.
Voor de smartphone regel je lokaal een simkaart met data en dan kan je via die smartphone verbinding maken met je laptop. Als het enkel om email en websites en dergelijke gaat, zou ik niet het snelste internet nemen. Ik betwijfel namelijk of je die hoge snelheden wel haalt in natuurparken/buiten de dichtbevolkte gebieden.
Op onderstaand filmpje legde de Consumentenbond in Jip & Janneke taal uit hoe dit (tethering heet het) werkt.
Wanneer je geen smartphone hebt zou ik overwegen om er eentje aan te schaffen in plaats van een Mifi. Puur omdat je dan na je vakantie nog wat aan de smartphone hebt in plaats van een Mifi die in de kast ligt.
Voor de smartphone regel je lokaal een simkaart met data en dan kan je via die smartphone verbinding maken met je laptop. Als het enkel om email en websites en dergelijke gaat, zou ik niet het snelste internet nemen. Ik betwijfel namelijk of je die hoge snelheden wel haalt in natuurparken/buiten de dichtbevolkte gebieden.
Op onderstaand filmpje legde de Consumentenbond in Jip & Janneke taal uit hoe dit (tethering heet het) werkt.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb niet gezegd dat ik 24/7 internet nodig, wil graag 's morgens mijn e-mails en reserveringen kunnen afhandelen en 's avonds ook. Dat is voldoende.roelb schreef:Het bevreemd me overigens wel dat je een onderneming runt waar je naar eigen zeggen 24/7 internet voor nodig hebt maar dat je dan niet een laptop hebt met een 3G/4G kaartje er in.. Hoe doe je dat als je een dagje weg gaat, onderweg bent of even ergens op visite bent? Er is toch niets zo essentieel bij zo'n onderneming dan dat je gewoon altijd en overal een internet verbinding hebt?
En we gaan inderdaad gewoon een dagje weg hoor, hebben zoals gezegd, niet eens een mobiel, en dat maakt niet uit voor ons bedrijf want alles gaat via e-mail/internet. Werkt als een trein!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nee, toen zaten we in hotels/villa's met internet.Arends1989 schreef:Ik zie dat je in 2012 en 2014 ook naar de VS bent geweest. Had je toen niet een zelfde situatie als nu?
Bedankt voor de link. Ik weet niet of een smartphone de oplossing is, die zal ik thuis nooit meer gebruiken.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Een Mifi dan ook niet lijkt me.. Misschien moet je dan idd maar heroverwegen om Wifi-spots te zoeken in de omgeving van je verblijfplaatsen..
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat we dat gaan doen, kan ik me daar altijd nog laten informeren.
- Color01
- Amerika-expert
Wij hebben in heel wat state parks gekampeerd, maar de kans dat je Wifi of mobiele verbinding hebt is zeer klein.
Wat Color01 zegt. Vaak zelfs geen telefoonontvangst, laat staan enige kans op een internetverbinding in de state parks. In de grotere parken mag je soms bij het visitor center even aanhaken, maar ook daar lang niet altijd wifi of zelfs maar een inbelverbinding. Ik zou mijn kaarten inzetten op horeca en de grotere supermarkten.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Note mod: Welkom op het AllesAmerikaforum. Het is niet de bedoeling om zaken te gaan verhandelen op dit forum. Als je dat evt. wilt doen dan is er het verkoophoekje voor. Daar zijn wel enkele regels aan, waar jij op dit moment nog niet aan voldoet. Daarom is je post verwijderd. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 39&t=47132
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5810 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 3 Reacties