Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yankees baseball wedstrijd

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
sjonniej
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Yankees baseball wedstrijd

Bericht door sjonniej »

Hallo allen,

Ik heb zojuist Yankees - Red sox (hoorde van velen dat dit DE wedstrijd is in het baseball) omdat wij toevallig aanwezig zijn in New York. Dit was dan ook het enige sportevent wat in 'het hoofdseizoen' zit en dus een echte USA beleving zal geven.

Nou ken ik de basisregels van de sport wel maar.. Hoe lang duurt en gemiddelde baseball wedstrijd?? Ik heb op internet al getallen langs zien komen van 55 minuten (erg korte) tot 8 uur (lange). Gemiddeld zag ik 3 a 4 uur langs komen.. Is dit wel echt zo?

Ik verneem het graag! :-)
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Yankees baseball wedstrijd

Bericht door heidem »

De gemiddelde honkbalwedstrijd in de MLB duurt iets minder dan 3 uur. De wedstrijden tussen de Yankees en de Red Sox staan erom bekend dat ze in de regel langer duren, gemiddeld ongeveer 3,5 uur.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wedstrijden kunnen langer duren, bijv als het na 9 innings nog gelijk. Of als er een regenstaking is. Dan is 4 uur en langer best mogelijk.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Waarbij opgemerkt kan worden dat je niet 4 uur op je k*nt op de tribune hoeft te zitten.
Je zal zien dat zo'n wedstrijd als een uitje wordt beleefd, en niet zoals we in Nederland naar een voetbalwedstrijd gaan.
PS: verdiep je even in the 7th inning beer rule :wink:
https://answers.yahoo.com/question/inde ... 519AAErtyb
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Tijdens mijn USA reizen naar een wedstrijd van de Chicago Cubs en de Miami Heat geweest. Aan de beleving van sport kunnen ze in Europa nog wat leren van de Amerikanen! Geweldige ervaringen!

Veel plezier alvast! :thumbup:
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

In 2012 een wedstrijd bezocht van de Yankees, superervaring al is het wel zo dat de wedstrijd lang duurt met veel onderbrekingen voor de commercials. Echter de catering en merchandisefaciliteiten zijn legio aanwezig.
Moet je meemaken, via stubhub.com kun je gemakkelijk en goedkoop aan kaarten komen.
sjonniej
Amerika-ontdekker

Bericht door sjonniej »

Zijn er ook nog tips rondom de wedstrijd? Ik zag dat er bij een gemiddelde NFL game parkeerplaatsen vol met BBQ's staan.. Dat lijkt me uiteraard ook erg leuk! :P
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Gemiddeld 3 a 4 uur lijkt me reeel, maar geen angst, je kunt opstappen wanneer je wilt, als je maar onthoudt dat het daarna per definitie spannend wordt ....
Red Sox zijn inderdaad geduchte tegenstanders, dus als het meezit goed voor een spannende wedstrijd.
Ik raad een avondwedstrijd aan, kun je overdag sightseeen. Gezellig ook met de lichten. Zelf zit ik liefst ' binnen de honken' , waarbij de buitenste rand wat mij betreft goed genoeg is .... ik koop mijn kaartjes altijd bij stubhub (wel electronic delivery!)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

sjonniej schreef:Zijn er ook nog tips rondom de wedstrijd? Ik zag dat er bij een gemiddelde NFL game parkeerplaatsen vol met BBQ's staan.. Dat lijkt me uiteraard ook erg leuk! :P
Dat zgn. tailgating is alleen in de NFL.
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Ahja de Red Sox, kan nog wel eens voor bepaalde spanning zorgen in het supporters vak (je zit gemengd, en Boston is niet al te ver, dus mensen nemen nog wel eens de moeite om als Red Sox fan naar NYC af te reizen). Maar geen vrees, het hooliganisme is nog niet tot het MLB doorgedrongen :wink: .

Vrienden van mij vinden honkbal maar saai. Ik vind zelf elke Amerikaanse sport wel leuk om te zien, het gaat bijna niet om de sport, maar meer om het rand gebeuren. Alles is ingericht om te kunnen consumeren. Prachtig. Het mooiste vond ik het zonneterras/dakterras van het Yankeestadion. Zitten ze daar al etend en drinkend te kijken naar de wedstrijd op TV schermen. Een wedstrijd die je 10 meter verder met je eigen ogen kan zien. 8)
sjonniej
Amerika-ontdekker

Bericht door sjonniej »

Thanks all!

Ik ga de wiki over baseball even doorlezen en het verder dus gewoon 'beleven'! :D
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Arends1989 schreef: Aan de beleving van sport kunnen ze in Europa nog wat leren van de Amerikanen!
Ik mag aannemen dat je een grapje maakt.
Wat we zouden kunnen leren is de verkoop van de sport, het vermaak. Dat vond ik vooral bij de Knicks geweldig. Zoals de teams werden voorgesteld en zo. Hoe het publiek werd vermaakt.
Het uit team werd afgeraffeld, daarna kwamen de laserlichten en werden de Knicks het veld opgehaald en voorgesteld
Dat is wel kippenvel hoor.

Maar beleving kennen ze niet echt echt hoor.
De sfeer op de tribunes is niet te vergelijken met een gemiddelde voetbalwedstrijd in Europa.
Geen gezang van de fans of echt passie voor de sport.
Zoals al gezegd, het is een heel leuk dagje uit, maar mensen lopen ook gewoon weg tijdens de wedstrijd om eten en drinken te halen.

Ik heb het bij de Yankees 6 innings volgehouden, wat een verschrikkelijk saaie sport is dat zeg.
Ooit was er op CNN een item over de bloed fanatieke Yankees fans, op de bleechers.
Die zongen dan Boston sucks. Erg schokkend allemaal.

Voor mij het meest indrukwekkende wat je in een stadion van de fans kan zien is de chant van de Braves in heel belangrijke wedstrijden.

Van de sporten die ik op tv kan volgen kan je volgens mij voor echte passie en sportbeleving in de USA het beste bij het college football zijn.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Nee, ik maak geen grapje. Ik geef slechts mijn mening over hoe ik het heb beleefd :wink:

Voetbal mag dan in sommige gevallen sfeervoller zijn, maar hier tegenover staat tegenwoordig steeds meer racisme en geweld.

Wat me in Amerika aan het bezoeken van sportwedstrijden bevalt is:

- Geen gedoe met club kaarten, maar vrije verkoop van tickets
- Publiek van beide teams zitten door elkaar
- De sfeer om de wedstrijd heen en gedurende de breaks (volkslied, interactie met het publiek, showtjes tussendoor)

Wat betreft baseball heb je gelijk. Het is een langdradige aangelegenheid en het lijkt meer een dagje uit voor de locals.

De beleving die ik echter tijdens een rete spannende playoff wedstrijd van de Miami Heat had, daar kan geen Ajax - Feyenoord of CL wedstrijd tegen een grote tegenstander tegenop (opnieuw mijn mening).
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Dat veel dingen bij de sportwedstrijden veel beter geregeld zijn dan in europa ontken ik zeker niet.
En de manier waarop je als publiek behandeld wordt is zeker stukken en stukken beter dan wat ik in europa gewend ben.
Dat is ook een kwestie van je krijgt wat je verdient vrees ik. Ik ken rellen in Amerikaanse sporten eigenlijk alleen bij feesten na grote overwinningen en niet tijdens wedstrijden zelf.
Beetje kip en ei verhaal. Behandelen wij mensen zo slecht rond de stadions vanwege het slechte hooligan gedrag of komt (een deel van) het slechte gedrag ook door de manier waarop wij fans behandelen?
Ik heb zelf zonder ooit in rellen te hebben gezeten echt beestachtige behandelingen meegemaakt.

De passie voor sport zoals ik die vanuit hier ken heb ik in Amerika echt nog nooit meegemaakt.
Misschien is daar inderdaad een play off game voor nodig, maar over het algemeen is de sportbeleving mij net iets te lief.
Hopelijk mag ik september de NFL meemaken, dan hou ik alleen hockey nog op mijn lijstje over (al zou ik best eens wat college sports willen bezoeken).
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Thierry73 schreef: Maar beleving kennen ze niet echt echt hoor.
De sfeer op de tribunes is niet te vergelijken met een gemiddelde voetbalwedstrijd in Europa.
Geen gezang van de fans of echt passie voor de sport.

Ik heb het bij de Yankees 6 innings volgehouden, wat een verschrikkelijk saaie sport is dat zeg.
Ooit was er op CNN een item over de bloed fanatieke Yankees fans, op de bleechers.
Nou, dat herken ik ook niet hoor ..... er wordt wel degelijk gezongen en passie getoond. De bleechers, daar zitten per definitie de fanatiekste aanhangers, die sfeer ken ik niet want het is mij te ver van het binnenveld, maar op de grote tribunes zit je naast elkaar te juichen voor je eigen team, niks geen gemat tussen de verschillende aanhangers.
Ik ga vaak alleen, soms krijg ik een enthusiaste high five van Mets fans, als ze gezien hebben dat ik daar fanatiek voor ben. Een andere keer een medelijdende Yankee fan, omdat de Yanks de Mets inmaakten ... gewoon lekker gezellig.
en ja, honkbal kan heel langzaam zijn. Het is een stuk leuker als je de regels en de tactieken kent, dan leeft het spel veel meer. Ik vergelijk het wel met schaken, daar gebeurt ook niet veel, maar kan toch spannend zijn :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gast

Bericht door Gast »

Thierry73 schreef:Van de sporten die ik op tv kan volgen kan je volgens mij voor echte passie en sportbeleving in de USA het beste bij het college football zijn.
En college basketball. :thumbup:
Mads
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mads »

Arends1989 schreef:Tijdens mijn USA reizen naar een wedstrijd van de Chicago Cubs en de Miami Heat geweest. Aan de beleving van sport kunnen ze in Europa nog wat leren van de Amerikanen! Geweldige ervaringen!

Veel plezier alvast! :thumbup:
Ik ben 4 weken geleden naar de Yankees tegen de Phillies geweest en ik vond de beleving juist erg lauw. Weinig sfeer, alleen als de omroeper wat zei of als ze een bandje instartte met geklap ofzo. Erg matig allemaal. Vond het een leuke ervaring hoor, daar niet van maar wij Europeanen kunnen dat echt beter.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer