Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Matan: Denver- Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis Matan: Denver- Las Vegas

Bericht door Q-BiC »

Die scenic drive in Monument Valley kan je zelf doen, maar ik raad high clearance aan, en heel soms kan een "all wheel drive zetje" handig zijn. Er is maar 1 route en die is dacht ik deels one-way en er is maar 1 in/uitrit, dus makkelijker kan niet :). Als ik het mij nog goed herinner, moet je er ongeveer 2u voor rekenen incl fotostops.
Vermoedelijk zal je er niet veel later dan 17u aan willen beginnen, maar zoek de sunset times eens op en denk eraan dat Monument Valley in de zomer op dezelfde tijd van Utah zit, niet Arizona.
Stel dat het regent, kan het handig zijn om de volgende ochtend de planning niet te vol te steken, dan heb je dan nog een 2e kans... Maar zoals je zelf zegt, is dag 13 eigenlijk ook al mooi gevuld. Sowieso is Muley Point een beetje een omweg op dag 12 en past die beter op dag 13, dan hoef je geen 2 keer Moki Dugway op en af. Niet dat dat een straf is, maar hadden we maar allemaal oneindig veel tijd ;)

Ivm dag 15 en de Cottonwood Canyon Road. Die laatste is wel fenomenaal hoor, zelfs al rij je er gewoon over zonder veel zijsprongen te voet. (Ja ik weet het, ik doe je weer twijfelen :p)
Wij hebben dan wel de Notom Bullfrog Road niet gedaan (te nat), en de Upper Muley Twist Canyon niet gedaan (te rocky en geen zin of tijd om te voet te doen), maar als je vroeg genoeg vertrekt, zou je in theorie nog in Bryce Canyon kunnen aankomen en nog voor sunset eens het park op en af rijden. Dan hoef je op dag 15 enkel nog de wandeling te doen en wegwezen richting CCR met een picnic voor onderweg. De CCR met fotostops en Grosvenor Arch duurt ongeveer 3u30. Sowieso altijd wegcondities vragen, bv aan het BLM visitor center in Cannonville.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Heb Muley Point verplaatst naar Dag 13, is inderdaad logischer.

Hotel in DV lijkt OK zeker? Moet enkel nog vragen aan Aria om mijn reservatie te wijzigen dan.

Voor Dag 14 zou je dan proberen om meer te doen van Bryce Canyon, zodat je op Dag 15 die CCR kan doen én toch nog op een redelijk uur in Zion zijn?

Stel dat we op dag 14 toch niet alles kunnen gedaan hebben, zal het beetje afhangen waar we prioriteit aan geven op dag 15: toch bryce meer afwerken of de CCR doen.

Dag 14 zal idd ook mede bepaald worden door het weer. CCR ook beïnvloedbaar door het weer waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Matan op 18 feb 2015, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

DV hotel: Geen idee, wij verbleven toen in Pahrump.
Dag 14: ik zou het eventueel zo doen ja. Vroeg genoeg vertrekken gewoon en als je Upper Muley Twist Canyon kan rijden ipv wandelen, zie ik niet zo'n groot probleem om nog voldoende van Bryce te zien tijdens sunset...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Heb ook even Pahrump bekeken. Op de nps website zie je nog enkele routes ( http://www.nps.gov/deva/upload/Routes%2 ... 0Vegas.pdf ). Ik zou hier dan opteren voro de most scenic route. Het is dan inderdaad logischer om in Pahrump te starten. Beatty ligt ongeveer halfweg de route. Zal hierover nog even nadenken ( maw ofwel dag 20: williams - pahrump OF williams - beatty en al een stuk van de scenic drive doen. Dag 21 pahrump -dv - las vegas OF beatty - las vegas)
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

De route via Beatty ken ik niet zo. Vanuit Pahrump is het wel mooi om DV binnen te rijden (zelfs als je de "shortest route" neemt, zoals ons, dus via Zabriskie Point voor sunrise).

Ik zou dan op dag 20 evt al Hoover Dam ofzo bezoeken, kwestie van de benen te strekken en aangezien je in LV zelf niet zo heel lang zit; tot in Pahrump, en op dag 21 vroeg genoeg vertrekken via de scenic route en terug via de shortest route (of omgekeerd als je ook geïnteresseerd bent in een Zabriskie Point sunrise). Zo rij je automatisch al langs zaken als Devils Golf Course, Badwater Basin, Artists Drive, Zabriskie point & Dante's View. Het enige traject dat je dan dubbel doet is die vanuit Furnace naar Mesquite Flat Sand Dunes en terug.

Ik denk nu ook aan Alabama Hills ten westen van DV, maar geen idee of je daar tijd voor zal hebben. Da's 2u one-way vanuit Furnace Creek. De westelijke entry/exit in DV is in ieder geval wel prachtig... Als je dan toch al aan Mesquite Flat Sand Dunes zou zitten en nog tijd zou hebben, zou je eventueel enkel nog deze bergpassen eens op en af kunnen rijden :)
Blog // Photo Album
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Reis komt dichterbij en de route is normaalgezien vrij afgewerkt nu. Heb alles wat meer in detail proberen uit te werken. Enkel bij sommige NP's moet ik nog wat extra info opzoeken. The Wave online lotterij is niet gelukt, maar ik denk dat ik nog een kans ga wagen de dag voordien.

als jullie nog tips enz hebben: shoot. De vlucht vanuit Las Vegas is trouwens om 21u30, dus die dag hebben we nog redelijk wat tijd voor LV.

De indeling voor Yellowstone kan wat wijzigen, afhankelijk van hoe vlot alles gaat :)

Code: Selecteer alles

Dag 01		Brussel => Denver
Dag 02		Denver => Sheridan
Dag 03		Sheridan => Bighorn Canyon ( Devil Canyon + Horseshoe bend) => Cody (Buffalo Bill Historical Center, Old Trail Town)
Dag 04		Cody => Beartooth Highway => Yellowstone NP: Cooke City, Tower Fall, Blacktail Plateau Drive, Calcite Springs, Tower Fall
Dag 05		Yellowstone NP: Mud Volcano,, South Caldron, South / North Rim drive, Sublime Point & Lily Pad Lake, Wraith Falls, Mammoth Hot Springs, Minerva Terrace, Obsidian Cliff, Norris Geyser Basin
Dag 06		Yellowstone NP: Artists Paintpots, Gibbon Falls, Firehole Falls, Firehole Lake, Midway Geyser Basin, Fairy Falls, West Thumb Geyser Basin
Dag 07		Yellowstone NP=> Grand Teton NP => Jackson: Oxbow Bend, Jackson Lake dam, Schwabachers Landing, Chapel of Transfiguration
Dag 08		Jackson => Flaming Gorge NRA => Vernal
Dag 09		Vernal => Dinosaur NM => Colorado NM => Moab
Dag 10		Moab => Long Canyon => Dead Horse Point SP => Canyonlands NP: Mesa Arch, False Kiva, Green River Overlook, Buck Canyon, Grand View Point  => Shafer Trail => Moab
Dag 11		Moab =>  Arches NP: Devil's Garden, Fiery Furnace, Delicate Arch, Turret Arch  =>   Corona Arch  => Moab
Dag 12		Moab => Monument Valley: Looking Glass Rock, Valley of the Gods, Gooseneck's SP, Mexican Hat, Monument Valley
Dag 13		Monument Valley => Torrey: Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges Monument => Capitol Reef NP: Scenic drive, Panorama point, Goosenecks overlook
Dag 14		Torrey => Bryce Canyon: Notom Bullfrog Road, Upper Muley Twist Canyon, Strike Valley Overlook, Burr Trail Road, Inspiration Point 
Dag 15		Bryce Canyon  => Zion: Sunrise Point: queen gardens trail + navajo loop; -> Rainbow Point. Bryce Point + Sunset Point (evt dag 14). Cottonwood Canyon Road
Dag 16		Zion: Temple of Sinawava, The Narrows (Riverside Walk), Lower OF Upper Emerald Pool, Weeping Rock Trail, Court of the Patriarchs
Dag 17		Zion => Page: Wahweap Overlook, Glen Canyon Dam + south overlook, Alstrom Point
Dag 18		Page  =>  Grand Canyon: Upper Antelope Canyon (11:30am), Horseshoe Bend, Desert View Watchtower
Dag 19		Grand Canyon  =>  Williams
Dag 20		Williams  =>  Pahrump: Route 66, Hoover  Dam,  Red Rock Canyon(indien nog tijd)
Dag 21		Pahrump => Death Valley: Dantes View, Zabriskie Point, Furnace Creek, Badwater Basin, Artists Drive => Las Vegas
Dag 22		Las Vegas
Dag 23		Las Vegas => Brussel
Dag 24		Brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me een vol programma als je alles wilt doen, maar je kunt altijd kijken wat je wel en niet gaat doen natuurlijk.
Ik mis bij Yellowstone het Upper Geyser basin maar ik neem aan dat dat wel op het programma staat. Hou er rekening mee dat niet alle geisers zo stipt zijn als OF; calculeer wat extra tijd zodat je ook eens op je gemak kunt wachten op een uitbarsting. Bij de visitor centers kunnen ze aangeven wanneer er een uitbarsting verwacht wordt. Kijk eens naar ons 2015-verslag voor een groot deel van jullie planning (wij hadden wel wat meer tijd).
Arches zit ook goed volgepland; heb je Fiery Furnace gereserveerd?
Op weg naar Zion vanuit Bryce is de Cottonwood Canyon Road niet een logische route. Check in elk geval van te voren of de weg er goed bij ligt. Vlak voor de tunnel zou je in Zion de Canyon Overlook Trail kunnen doen.
Lower of Upper Emerald Pools? Als je de Upper doet kom je langs de Lower. Je kunt bij de Lower besluiten door te gaan naar de Middle en de Upper. Het is mooi om via de Kayenta Trail terug te lopen.

Marianne
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Die van Yellowstone zat er inderdaad wel in, vergeten in te tikken.
Fiery Furnace zal ik moeten laten vallen daar ik niet wist dat je deze moet reserveren. Is momenteel uitverkocht daardoor.
Zal om die reden Corona Arch de dag ervoor doen, en Delicate Arch houden we dan voor de sunset op de volgende dag.

cottonwood was inderdaad een minder logische keuze, maar het blijkt wel de moeite te zijn. Maar zal inderdad ook afhangen van het weer, anders laten we die over. Of moesten we in Bryce tijd te kort komen, dan nemen we ook de kortere weg :)

*edit: op dag 5 staat Norris Geyser Basin.
Op dag 6 stoppen we ook nog aan Old Faithful. Samen met alle andere stops hebben we dan het voornaamste gedaan toch?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer