Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welk hotel in New York aan te raden?
Welk hotel in New York aan te raden?
Hallo,
Van 27 maart tot en met 3 april 2016, ga ik samen met mijn mama, papa, broer, tante, nonkel en nicht (7 personen in totaal) naar New York. Het vliegtuig hebben we ongeveer 2 maanden geleden (via een reisbureau) geboekt. Bij deze boeking wilden we ook het hotel YOTEL boeken via het reisbureau, maar dit lukte niet omdat het reisbureau dit nog niet zo lang op voorhand kon vastleggen (ondanks dat het wel via de site van YOTEL boekbaar was). Mijn familie boekt alles liever via een reisbureau, waardoor ze dus besloten te wachten. Nu, ongeveer 2 maanden later, heb ik nogmaals de prijs van YOTEL gecheckt op hun site, en deze is al fors gestegen, waardoor mijn familie dus een (minder duur) hotel wilt boeken.
Hebben jullie hotels aan te raden die downtown liggen?
PS: zal het boeken via een reisbureau altijd duurder zijn dan via de officiële site van het hotel?
Van 27 maart tot en met 3 april 2016, ga ik samen met mijn mama, papa, broer, tante, nonkel en nicht (7 personen in totaal) naar New York. Het vliegtuig hebben we ongeveer 2 maanden geleden (via een reisbureau) geboekt. Bij deze boeking wilden we ook het hotel YOTEL boeken via het reisbureau, maar dit lukte niet omdat het reisbureau dit nog niet zo lang op voorhand kon vastleggen (ondanks dat het wel via de site van YOTEL boekbaar was). Mijn familie boekt alles liever via een reisbureau, waardoor ze dus besloten te wachten. Nu, ongeveer 2 maanden later, heb ik nogmaals de prijs van YOTEL gecheckt op hun site, en deze is al fors gestegen, waardoor mijn familie dus een (minder duur) hotel wilt boeken.
Hebben jullie hotels aan te raden die downtown liggen?
PS: zal het boeken via een reisbureau altijd duurder zijn dan via de officiële site van het hotel?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Welk hotel in New York aan te raden?
Ik denk dat je best goede deals hebt als je hotel en vlucht samen boekt, maar goed, dat kan nu niet meer. Of het via een reisbureau altijd duurder is dan zelf boeken is denk ik niet zo, waarschijnlijk kunnen reisorganisaties wel goedkoper inkopen. Maar hoe dan ook; in jullie geval had ik gewoon zelf geboekt en niet op he reisbureau gewacht. Wat is dat toch, dat idee dat het veiliger is via een reisbureau? Als je zelf boekt heb je geen tussenpersoon, dus minder kans dat er ergens iets mis gaat. En je kunt vrijwel altijd tot 24 uur van te voren gratis annuleren, dus wat was nu het risico om alvast dat Yotel vast te leggen?
Wat aanraders betreft: wat zoek je precies en in welke prijsklasse? Moeten he tweepersoonskamers zijn of liever 3 of 4-persoonskamers?
Wij hebben jaren geleden in de Radio City Apartmens gezeten, goede ligging en ruime kamers.
Marianne
Wat aanraders betreft: wat zoek je precies en in welke prijsklasse? Moeten he tweepersoonskamers zijn of liever 3 of 4-persoonskamers?
Wij hebben jaren geleden in de Radio City Apartmens gezeten, goede ligging en ruime kamers.
Marianne
Kijk eens op trivago.nl. Over het algemeen geldt: midden in Manhattan is heel duur, en hoe meer er buiten wordt goedkoper. Je zou in wijken als Brooklyn, Queens en Long Island City kunnen kijken. En belangrijk: goedkope hotels in New York City zijn er niet.
Wat de kwestie 'reisbureaus' betreft: mijn ouders willen alles liever via reisbureau boeken, kwestie van de zogenaamde zekerheid en steun (zelfde kwestie werd ook aangehaald i.v.m. mijn bericht om een road trip te doen in het zuidwesten).Martin & Marianne schreef:
Marianne
We zoeken 2 tweepersoonskamers en 1 driepersoonskamer. Prijsklasse zit rond de €800/persoon voor 7 nachten.
Daar zijn we ons van bewustmtl schreef:En belangrijk: goedkope hotels in New York City zijn er niet.

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Er zijn heeeeel veel hotels in New york.
Belangrijk is ook om te zorgen dat je in de buurt van een subwayhalte zit. Een reisburo hoeft niet per se duurder te zijn, denk ik, maar ze lichten je niet altijd even eerlijk voor .... Zo zijn ze dol op het doorverkopen van kamers in het Pennsylvania hotel, maar ik vermoed dat ze zelf iets anders uit zouden kiezen ....
Regelmatig op de diverse hotelsites kijken is het devies en dan EERST reviews lezen op sites als tripadvisor en booking.com enzo ...
Op het tripforum zit iemand die heel veel verstand van de hotels heeft: NYwhizz (al liggen haar normen voor wat acceptabel is wel een stuk hoger dan de mijne, maar ja, ik ben een budget reizigster
)
Belangrijk is ook om te zorgen dat je in de buurt van een subwayhalte zit. Een reisburo hoeft niet per se duurder te zijn, denk ik, maar ze lichten je niet altijd even eerlijk voor .... Zo zijn ze dol op het doorverkopen van kamers in het Pennsylvania hotel, maar ik vermoed dat ze zelf iets anders uit zouden kiezen ....
Regelmatig op de diverse hotelsites kijken is het devies en dan EERST reviews lezen op sites als tripadvisor en booking.com enzo ...
Op het tripforum zit iemand die heel veel verstand van de hotels heeft: NYwhizz (al liggen haar normen voor wat acceptabel is wel een stuk hoger dan de mijne, maar ja, ik ben een budget reizigster

Ik heb het Courtyard by Marriott Hotel (Central Park) geboekt! 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Zelf heb ik behoorlijk wat sites afgezocht. Booking.com, expedia, you name it... Ook via het reisbureau nog gekeken en uiteindelijk niet echt iets naar wat ik zoek (prijs/locatie/mogelijkheden).
Daarna nog 2 avonden via google maps gezocht naar hotels. Uiteraard het centrum is erg duur. Toen ben ik gewoon metrolijnen gaan volgen en alle hotels bekeken welke langs kwamen. Uiteindelijk uitgekomen op: https://www.google.nl/maps/dir/Quality+ ... 427112!1m0
Met een kwartier ben je in het centrum met de metro. Vond deze redelijk betaalbaar in verhouding tot andere hotels in de omgeving. Je kan uiteraard nog goedkoper, Konden 200 euro minder kwijt zijn voor 8 dagen. Echter heb je dan een busverbinding waar je afhankelijk van bent.
Daarna nog 2 avonden via google maps gezocht naar hotels. Uiteraard het centrum is erg duur. Toen ben ik gewoon metrolijnen gaan volgen en alle hotels bekeken welke langs kwamen. Uiteindelijk uitgekomen op: https://www.google.nl/maps/dir/Quality+ ... 427112!1m0
Met een kwartier ben je in het centrum met de metro. Vond deze redelijk betaalbaar in verhouding tot andere hotels in de omgeving. Je kan uiteraard nog goedkoper, Konden 200 euro minder kwijt zijn voor 8 dagen. Echter heb je dan een busverbinding waar je afhankelijk van bent.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
op zich in een hotel in Long Island City, Queens, geen gek idee .... ik zou iets dichter bij Manhattan gaan zitten. Zelf heb ik een paar maal in het Country Inn & Suites gezeten, tot volle tevredenheid ... slechts een paar haltes van Manhattan en keuze uit diverse subway stations. In die buurt worden steeds meer vergelijkbare, eenvoudige maar adequete hotelletjes uit de grond gestampt, geen gekke optie, vooral voor de wat koudere maanden (ik merk zelf dat ik zomers liever op Manhattan blijf, voor de sfeer)
Ik heb pas een hotel geboekt in Brooklyn, de Sheraton. Was toch veel goedkoper dan gelijkaardige hotels in Manhattan. En het ligt vlakbij een metrostation, met goede verbindingen met Manhattan.
ik zit op dit moment in het savoy hotel in chelsea. dat is 3 haltes naar timesquare ( iets van 5 min max denk ik ) en het bevalt prima . ik heb voor 4 nachten 386 euro betaald voor kamer met een 2x 2 persoonsbed . het enige wat tegenvalt is het ontbijt ., kamers zijn erg groot en netjes . ik ben ook een soort budgetreiziger maar een hotel moet toch wel minstens een 7 of hoger scoren voor ik wil boeken . wat ik fijn vind is dat we ook af en toe heel even een uurtjeof 2 naar het hotel konden als we echt te moe waren omdat het zo dichtbij alles is
note lees nu pas 800 euro pp ipv per kamer voor 7 nachten . dit is dan ver onder budget dus dan dek ik dat je wat anders zoekt
note lees nu pas 800 euro pp ipv per kamer voor 7 nachten . dit is dan ver onder budget dus dan dek ik dat je wat anders zoekt
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Wij verbleven al 2x in het Tryp hotel. Heel tevreden van.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dit bericht schreef ik eerder vandeweek in iemands topic, dat is voor jouw ook wel relevant:
Wij zijn net een week terug uit New York(onze 2e keer).. Ditmaal 8 dagen in Hotel Pennsylvania gezeten..
Ligging: PERFECT. Lopend naar Times Square, fifth avenue, Macy's om de hoek, tegenover Madison Square Garden(leuke all access tour daar), lopend zelfs nog richting Central Park, voorbij Times Square ben je daar zo.. Rockefeller ook goed te bereiken, en Empire State Building is al helemaal dichtbij..
Eigen badkamer, dat vinden wij een must.. Wij willen perse geen sanitair delen, dan kom je al gauw op dit soort hotels uit... Nouja dan maar iets duurder.. Wij wilden vanwege zeer hard ruzieende(bijna vechtende) buren een andere kamer, dat was geen enkel punt..
Inderdaad verder wel een oud hotel, zeer gehorig, maar goed, een keurig bed en badkamer, en dat is het enige waar ik voor kom. Voor 5 dollar wordt op de laatste dag nog je koffer bewaard en bewaakt..
Ik zeg, doen!
Wil je nog wat weten van New York, geef een gil, we zijn er inmiddels wel goed bekend!
Wij zijn net een week terug uit New York(onze 2e keer).. Ditmaal 8 dagen in Hotel Pennsylvania gezeten..
Ligging: PERFECT. Lopend naar Times Square, fifth avenue, Macy's om de hoek, tegenover Madison Square Garden(leuke all access tour daar), lopend zelfs nog richting Central Park, voorbij Times Square ben je daar zo.. Rockefeller ook goed te bereiken, en Empire State Building is al helemaal dichtbij..
Eigen badkamer, dat vinden wij een must.. Wij willen perse geen sanitair delen, dan kom je al gauw op dit soort hotels uit... Nouja dan maar iets duurder.. Wij wilden vanwege zeer hard ruzieende(bijna vechtende) buren een andere kamer, dat was geen enkel punt..
Inderdaad verder wel een oud hotel, zeer gehorig, maar goed, een keurig bed en badkamer, en dat is het enige waar ik voor kom. Voor 5 dollar wordt op de laatste dag nog je koffer bewaard en bewaakt..
Ik zeg, doen!
Wil je nog wat weten van New York, geef een gil, we zijn er inmiddels wel goed bekend!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1514 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 24 Reacties