Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bisti-Badlands SUV een must?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bisti-Badlands SUV een must?

Bericht door tofke »

Beste forumleden,

In september bezoeken wij de Bisti Badlands (Valley of dreams, King of wings, cracked eggs...)
Nu had ik al een gewone wagen(sedan)geboekt maar omdat er een paar onverharde wegen tussen zitten was mijn vraag:
Is dit te doen met een Chrysler 300c met achtertractie want die hebben we 'normaal' ,of misschien toch best een SUV nemen?
Ik rij persoonlijk wel liever in een gewone wagen... :P

Graag jullie mening!

Bedankt

Tofke
lsl
Amerikakenner

Re: Bisti-Badlands SUV een must?

Bericht door lsl »

De parkeerplaatsen voor de Bisti Badlands noord en zuid en Ah-Shi-Sle-Pah WSA (via de 57 en parkeren op de 57) kun je in droge conditites met een gewone wagen bereiken, voor Valley of Dreams (via de 7870) heb je de laatste 1,8 km high clearance nodig. De King of Wings (36.1711 -107.9726) heb ik nog niet bezocht.
Bij natte ondergrond echter kan zelfs Bisti Badlands noord en zuid bereikbaar zijn maar als je er dan zou gaan wandelen heb je na 2 stappen een halve kilo klei aan je schoenen hangen.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

King of Wings: als je de (kortere) route van Kalaman wilt doen, dan heb je het laatste stuk wel high clearance nodig.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ik zou king of wings toch een suv aanraden. die weg naar de windmill was toch redelijk diep ingereden vond ik. weet niet of dit zo gemakkelijk zou gaan met een gewone wagen :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

In April was de weg naar KoW slecht, lees diep ingereden, dus niet te doen met een gewone auto...SUV of Jeep (die ik had) is prima te doen.

suc6,

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb geen ervaring met de Bist Badlands, maar we hebben wel een aantal jaren een 300C gereden. Die ligt ook nog eens heel laag op de weg. Wij konden er hier in Spanje zelfs ons eigen erf niet mee opdraaien vanwege de lage wegligging en lange wielbasis en dat lukt met de meeste gewone auto's prima.

De 300C is wel een heerlijke reisauto trouwens!
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Voor VoD is een SUV niet voldoende,die had ik namelijk ook 2 maanden geleden maar ik kon de laatste 2 km net niet meer halen, omdat het spoor diep ingereden was en je dus inderdaad high clearance nodig hebt. Normaal gesproken zou ik de auto dan parkeren en dat stukje nog lopen, maar vanwege een al zeer drukke dag geen puf meer voor. Volgend jaar opnieuw een poging wagen :wink:
Mersin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mersin »

2 weken geleden VoD gedaan wat trouwens één van de mooiste creaties is qua erosie die we in 20 jaar hebben gezien. Hebben met High Clearance tot ca 1 km voor de 'normale' parkeerplaats (zie Kalaman's route op everytrail) kunnen rijden. Zonder High Clearance kom je er niet! Bereid je trouwens goed voor want het laatste wegje rij je zo voorbij (Kalaman's route op everytrail). Dus extra 2 km gestapt maar het resultaat was de moeite! In het totaal van de auto naar de VoD 50 minuten heen en 50 minuten terug. Bisti Badlands: geen probleem. Vergeet niet om wat verder dan de Cracked Eggs het wonderlijke Hoodoo City te bezoeken.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

het is maar 30 minuten stappen vanaf de 1e parkeerplaats en slechts 20 minuten vanaf de 2e parkeerplaats indien je mijn beschrijving volgt:

op de 550, op 28,4 mijl Z van Bloomfield aan milemarker 123,2 bij Blanco Trading Post ZW op weg 57
na 21 mijl rechts (NW) op de 7870
na 1,8 mijl rechtsaf (NO) aan 36.124043 -107.980227 (high clearance nodig)
parkeren op het kruispuntje na 1,1 mijl op 36°08’01” -107°58’11”
of als de weg het toelaat (opgelet, is zanderig en licht bergaf, 4WD nodig!), nog 0,6 mijl rechtdoor tot je links een waterput ziet met bomen en een omheining rond

op de Google Maps (earth View) zie je duidelijk deze waterput op coördinaten 36.140401 -107.966933
VOD ligt op 36°08’56” -107°58’50” maar tussen de waterput en VOD ligt ook een mooi gebiedje, is zo goed als geen omweg

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Bedankt al voor de snelle antwoorden! :thumbup:
Goh ik denk dat we Valley of dreams misschien gaan skippen omdat dit precies de slechtste weg is er naartoe en dan toch maar voor de Chrysler gaan en alleen de King of Wings en Cracked eggs gaan doen...
Ook omdat de Chrysler mij een geweldige auto lijkt zoals reeds nieuwenoord bevestigt...
Dilemma :roll:

Voor hetzelfde geld is het heel slecht weer en kunnen we niks :o doen we gaan de 2de week van September...

Tofke
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Goh ik denk dat we Valley of dreams misschien gaan skippen omdat dit precies de slechtste weg is er naartoe
de weg tot aan de laatste afslag is, zoals ik hierboven al zei, zelfs met een gewone auto te rijden, enkel voor de laatste 1,1 mijl heb je high-clearance nodig
indien je er dus 2 x 1,1 mijl = 1 uur extra wandelafstand voor over hebt, totale wandeltijd wordt zo slechts 2 uur H/T tot aan de VOD, kom je in een heeeeel mooi gebied!!
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Oké da stelt me toch al wat geruster! :thumbup:
Die 1,1 mijl die wandelen we wel dan das geen probleem :)

Bedankt voor de reactie!!

Tofke
Mersin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mersin »

Ik zou VoD niet skippen. Vond dit mooier dan de Bisti Badlands. Ik had, afgaande op de beperkte informatie en foto's voorhanden op internet, maar een paar formaties verwacht maar het zijn er heel veel. wij zijn er, gezien de beperkte tijd, maar anderhalf uur gebleven en ik heb mij dit dik beklaagd. Wij hebben trouwens niet de tijd gehad om alles te bekijken. Met name aan de 'achterzijde' van de heuvel waarrond ze gevestigd zijn waren er nog vele tientallen formaties te zien. Naast de Alien Throne zijn er nog vele merkwaardige formaties te zien. Eigenlijk vind ik het, de rij- en wandeltijden, meegerekend, een bestemming waarvoor je toch bijna 1 volledige dag kan uittrekken. Trek er, als je graag foto's neemt, voldoende tijd voor uit want je blijft maar fotograferen.
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Ik zou de VoD ook echt niet skippen, dit is echt een prachtig gebied.
De laatste 2 keren had ik overigens een Hyundai Santa Fe en een Tucson en die zijn me goed bevallen.
Als je in dergelijke gebieden gaat rijden zou ik altijd high clearance nemen, dat komt altijd wel ergens van pas.
En bij regen wel uitkijken in deze omgeving, zie ook dit filmpje van Kalaman:
[youtube]t5b5sLBHN88[/youtube]
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik sluit mij aan bij eerdere post, VOD vonden ook wij mooier dan de Bisti Badlands. Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen dat het weer in de Bisti's ook helemaal anders was (grijs/wind) dan in de VOD (blue sky).
Zie hier voor een verslag, video's, coördinaten van ons bezoek aan de VOD: Kalaman's Travelblog April 2014: 15-04-04 - Farmington - Valley of Dreams - King of Wings - Farmington.
En hier voor de Bisti's: Kalaman's Travelblog April 2014: 16-04-14 - Farmington - Bisti Badlands.
Zoals Jean-Paul hierboven, met onze video als voorbeeld, ook al aanhaalt: waag jullie aub niet aan de dirt road en/of de Bisti's zelf als het geregend heeft en/of als er regen in de lucht hangt. Veel kans immers dat jullie in de auto mogen slapen...
Dit is ons verslag van deze bewuste dag van de video van hierboven: Kalaman's Travelblog April 2013: 10 april - Farmington - Bisti Badlands - King of Wings - Farmington.

Dit is overigens een aerial video die mijn zoon van de trip van april 2014 maakte, met heel wat beelden van VOD en KOW. In de Bisti's was er een stormwind en was vliegen niet mogelijk.

[youtube]JYMSGIa7bZI[/youtube]
tofke
Amerikafan

Bericht door tofke »

Als ik dat filmpje zie krijg ik schrik... :o :D
We wachten het weer ter plaatse af en zullen wel zien dan... :thumbup:
We hebben bijna 2 volle dagen om VOD-KOW en the cracked eggs te zien...

Alvast bedankt voor de nuttige info!!

Tofke
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

Ik neem aan dat je dat eerste filmpje bedoelt en niet het laatste van Kalaman?! :wink:
Geen schrik hebben in de lente/zomer want het is daar meestal gruwelijk warm en er is nauwelijks tot geen regen.
En dan is die weg net een snelweg. Maar ALS het (zwaar) regent of sneeuwt, zie je wat er ook kan gebeuren..
Laatst gewijzigd door Aricon op 30 jul 2015, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig bovenliggende berichten (volledig) te citeren ---> quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer