Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Utopiax: route Seattle - Denver 2016

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
UtopiaX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Utopiax: route Seattle - Denver 2016

Bericht door UtopiaX »

We gaan terug :thumbup:

Het is onze 3de reis naar de VS en we zouden hem graag met de camper willen aanvangen aangezien we met 4 volwassenen en 2 baby's zitten.

Op vlak van route had ik gedacht aan Seattle naar Denver. Onderweg zouden we Yellowstone, Mount Rushmore, Rocky Mountains willen doen.
We hebben graag een gevarieerde reis waarbij we steden afwisselen met natuur. Eventueel leuke hot spots zijn ook altijd welkom (een tof museum, een gigantische snoepwinkel, de allereerste Mc Donald's... ik zeg maar wat want ik weet helemaal niet wat er op de route ligt).

Wie kan ons helpen bij het opstellen van de route, momenteel ligt er nog niets vast. Indien jullie interessante adresjes, verhuurmaatschappijen kennen of hoe we best ons vliegtickets regelen... laat maar iets weten. Misschien hebben sommige van jullie reeds ervaring op vlak van reizen met baby's en is een camper toch niet het handigst dan had ik ook jullie ervaring gehoord.

Het zou voor een periode van 1 maand zijn ongeveer, bij voorkeur september.

Groetjes,

Yannick
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Utopiax: route Seattle - Denver 2016

Bericht door Mrvanilla »

Probeer de zoekfunctie rechtsboven eens. Je kunt op die manier wat andere topics vinden met dezelfde route.

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=51191
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=60258

Daarnaast vind je er ook wat topics over reizen met kinderen/baby's.
Groetjes,
Daniel
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Leuk om met een camper te reizen. Het is ons altijd goed bevallen. Onze vliegtickets en camper laten we altijd regelen door een reisorganisatie uit St. Jansklooster. Zet globaal eens een route uit dan kunnen we met jullie meedenken. Geef ook even door hoe lang jullie gaan. Zijn jullie al eens eerder in Seattle geweest? Willen jullie ook dingen in Seattle bekijken? Als wij een reis voorbereiden dan lezen we vooral reisverslagen. Handige site om dingen uit te zoeken en onderweg te bekijken is http://www.roadtrippers.com. Misschien hebben jullie ook iets aan onze reisverslagen. Succes met de voorbereiding. KLaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook wij hebben veel met de camper gereisd en zijn erg tevreden over Tioga Tours in St. Jansklooster. Alles per mail, dus je hoeft niet naar hen toe.

In 2008 deden we een reis vanuit Sam Francisco naar Denver via Yellowstone en South Dakota, was geweldig. Kijk in mijn onderschrift voor onze verslagen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het zou voor een periode van 1 maand zijn ongeveer, bij voorkeur september.
Hou er wel rekening mee dat je door een gebied komt waar vanaf midden September diverse accommodaties en voorzieningen al gaan sluiten. Met het stuk tussen Seattle en Yellowstone ben ik niet bekend, maar op de .gov sites van de verschillende parken kun je hier veel over lezen.
Going to the sun road in Glacier NP is na 20 September niet meer compleet te rijden bijvoorbeeld. In Yellowstone en Grand Teton sluiten rond die tijd ook diverse zaken. Voornamelijk accommodaties, maar wel iets om in de gaten te houden. Het kan ook zijn dat diverse wandelpaden bv al afgesloten worden.In heel het gebied heb je dan ook al kans op koude nachten en evt. winterse neerslag. Het kan overigens overdag net zo goed nog 25+ graden zijn hoor.

Ik ben geen museumganger, maar ik vond het Buffalo Bill Historical center in Cody best leuk om een paar uur doorheen te slenteren. Ook bij zijn graf net buiten Denver is een mooi gebied om even doorheen te wandelen. Voor de mannen (als de vrouwen bierdrinkers zijn voor hun evt ook) is het Coors museum en de brouwerij in Golden wel leuk om te bezoeken.
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

Bedankt voor de info! Normaal zou het plan zijn om toch voorbij 20 september die parken gedaan te hebben.

Ik had gedacht aan volgende route maar heb deze nu even ter plekke geïmproviseerd :)

Dag 1: Denver (landen)
Dag 2: Voormiddag Denver - Rit naar Estes Park in late namiddag
Dag 3: Rocky Mountain NP
Dag 4: Rit naar Scottsbluff NM + Chimney Rock (slapen in omgeving?)
Dag 5: Rit naar Rapid City + Mount Rushmore + Crazy Horse memorial
Dag 5: Rit naar Badlands + bezoek
Dag 6: Rit naar Black Hills + bezoek
Dag 7: Rit naar Bighorn Canyon + bezoek (slapen in omgeving?)
Dag 8: Voormiddag Bighorn Canyon Cody + Rit naar Cody
Dag 9: Cody + Rit naar Yellowstone NP
Dag 10: Yellowstone NP
Dag 11: Yellowstone NP
Dag 12: Yellowstone NP + Rit naar Grand Teton
Dag 13: Grand Teton
Dag 14: Grand Teton + Rit naar Idaho Falls
Dag 15: Idaho Falls + Rit naar Craters of the moon
Dag 16: Craters of the moon
Dag 17: ...
Dag 22: Olympic Parc
Dag 23: Olympic Parc
Dag 24: Seattle
Dag 25: Seattle
Dag 26: Seattle

Op dag 17 zit ik wat verveeld of dan gaan we naar het Noorden via Glacier NP naar Seattle (zou voor Seattle wel nog 2 dagen Olympic parc willen doen en dan 3 dagen Seattle om af te sluiten) OF gaan we iets naar het Zuiden en nemen we er Crater Lake + Smiths Rock SP + Portland bij met terugweg via de kust.

Zijn bepaalde zaken van hierboven niet de moeite of andere meer de moeite... shoot :)
Laatst gewijzigd door UtopiaX op 20 jul 2015, 10:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beste de route in een van/naar schema zetten, dan kun je beter zien wat de rijdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Als je met de camper gaat dan zou ik voor Rocky Mountain NP in het park overnachten en niet in Estes Park.
Voor Olympic National Park zijn twee nachten misschien wel weinig, kijk eens welke delen je zou willen bezoeken.

Ik kan je niet helpen met de keuze voor het laatste deel. Mij spreekt Glacier NP aan, maar misschien is het dan al erg koud en heb je kans op sneeuw? Kijk eens tot wanneer de going to the sun road normaal gesproken open is.

Marianne
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

Rocky Mountain overnachting aangepast.
Voor Olympic National Park overnachten we waarschijnlijk omgeving Forks. We willen zowel stranden doen (één dag) als het rainforest gedeelte (één dag).

Op vlak van Glacier of andere route had ik dus graag mij wat gebaseerd op ervaringen :)
Wat ik vind op internet (maar ik weet nog niet wat er in Glacier NP allemaal de moeite is):
September 20, 2015 - The last day to drive the entire 50 miles.
September 21, 2015 - A section of the road will close to vehicle traffic to accommodate accelerated road rehabilitation. You will still be able to drive to Logan Pass from the West Entrance. The Going-to-the-Sun Road will be closed bewteen St. Mary Campground and Logan Pass.
Laatst gewijzigd door markro op 20 jul 2015, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met betrekking tot de Black Hills en Badlands zou ik je ook adviseren om ook echt in de parken of evt net erbuiten te overnachten. Nu is de Black Hills niet echt een park (er liggen diverse NP in dit gebied), maar doe het niet vanuit Rapid City. Je kan ook ervoor kiezen om bv alles vanuit de Black Hills te doen en 1 dag op en neer te rijden naar Badlands.

Verder weet ik niet wat voor camper je van plan bent te huren, met let op dat er ivm de vele smalle tunnels in de Black Hills op de Needles loop en de Iron Mountain road restricties zijn voor bepaalde grote campers.

Let er verder ook op dat Crazy Horse memorial best een dure entree heeft voor wat je kunt zien. Net als Mt. Rushmore vragen ze voor deze attractie zogenaam geen entreegeld maar betaal je voor het parkeren. Bij Mt. Rushmore is het geloof ik $11 voor parkeren (en dan zou je savonds nog terug kunnen komen voor de avondceremonie). Bij Crazy Horse Mem is het volgens mij ongeveer 3x zoveel. En dan moet je ook nog extra p.p. bijbetalen (ik dacht 4 dollar) om de bus dichterbij te pakken.

Mocht je van Scottsbluff evt. eerst naar Badlands willen gaan dan kun je langs Carhenge in Alliance rijden. Verder zijn het dan wel tot aan Badlands NP voornamelijk vlakke saaie wegen door de grasvelden. Wounded Knee lijkt me eerlijk gezegd, ook met het oog op de baby's, niet echt iets om te bezoeken.
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

Carhenge neem ik in ieder geval mee op in de planning, ziet er leuk uit :)

Badlands & Black Hills is inderdaad het plan om in het park zelf te logeren. Wat is er de moeite in Black Hills? Ik dacht immers dat het gewoon een park op zich was. Met de camper kan dit inderdaad wel nog problemen geven op vlak van afmetingen.

Is Crazy horse het bezoek dan waard? Lijkt mij vooral duur voor iets dat belange nog niet af is?
We zijn wel met 4 dus in principe zijn parkeerkosten /4.

Ik had nog niet gehoord van Wounded knee, de kinderen zijn tegen dan 1 en 2 jaar oud. Ze gaan denk ik sowieso niet al te veel aan deze reis hebben.
Zolang ze af en toe maar kunnen ravotten :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien hebben jullie iets aan ons 2004-verslag. Wij hebben toen op twee verschillende campings gestaan (KOA); die zijn met kinderen wel leuk. Wij zijn toen niet naar Badlands geweest, dus over de kampeermogelijkheden daar kan ik niets zeggen. Ik denk dat het in Custer SP ook leuk kamperen is.
Crazy Horse is zeer de moeite waard vonden wij, ook al is het niet af. Het is juist interessant om over de wordingsgeschiedenis te horen.

Marianne
UtopiaX
Amerikafan

Bericht door UtopiaX »

Ik heb ook eens gecheckt voor vliegtuigtickets maar kan momenteel slechts +- 1000 euro per persoon vinden landen in Denver en daar vertrekken terug in Seattle. Is er een bepaalde periode waarin ik best voor tickets kijk? Het lijkt mij nogal een behoorlijke prijs vandaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer