Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lauren: Meidentripje Los Angeles naar Dallas 14 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nightfoal
Amerikafan

Reis Lauren: Meidentripje Los Angeles naar Dallas 14 dagen

Bericht door nightfoal »

In Oktober ga ik voor 2 weken naar de VS met twee vriendinnen die ik al een hele tijd niet gezien heb. Het is dus vooral een reüniereisje (één vriendin woont in Auckland en de andere in San Francisco) dus er zijn enkele dingen die ik doorgaans belangrijk vind die nu niet van tel zijn:

1. Af en toe een langere rijdag is geen ramp want dan kunnen we gewoon lekker bijpraten
2. Natuur en cultuur staan deze reis niet per se op nummer 1. We willen voornamelijk eenvoudigweg leuke dingen doen samen.

Op basis van onze voorkeuren en beschikbaarheden kwam ik uit op het volgende schema:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben op zoek naar tips voor fijne restaurantjes, bars en plekjes en eventueel betere stops dan degene ik voorlopig heb ingegeven. Dit is een eerste ruwe draft en ik moet me echt nog een pak verder inlezen. Vooral over NM en TX weet ik hoegenaamd niks.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Lauren: Meidentripje Los Angeles naar Dallas 14 dagen

Bericht door Marcopstal »

Je reist naar Needles en van daaruit naar Vegas. Kingman ligt amper ietsje verder en het stukje route 66 tussen Needles en Kingmann is eigenlijk een aan te raden stuk, veel meer dan tussen Kingman en Seligman. Ik zou je dus adviseren om dit stuk te doen en dan vanuit Kingman naar Vegas te rijden over de Hooverdam.

Seligman zou ik niet aandoen in jullie geval. Ik veronderstel dat je aan de GC toch voorbijrijdt, staat in ieder geval niet in het lijstje.

Om niet twee keer dezelfde route te doen zou ik via Page naar Albuquerque rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik heb een overnachting in Needles vervangen door eentje in Kingman. Langs de Grand Canyon passeren we deze keer niet. We hebben er allen al langsgereden/in gevlogen/door gehiket en het hoeft voor ons niet meteen nog een keertje. Verder wil ik best graag nog eens langs Flagstaff rijden, vind het zo'n charmant stadje. :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik snap die opmerking over 2x dezelfde route eigenlijk niet helemaal. Het enige stuk wat je 2x gaat rijden is tussen Las Vegas en Kingman. Dat zou je kunnen oplossen door bv vanaf Kingman de 93 naar Las Vegas te rijden, via de Hooverdam. En als je richting Flagstaff gaat de 95 en 68 te pakken. Dat is 25min langer en je kan je dan even verbazen als je bij Laughlin/Bullhead City komt over de megaresorts die hier staan.

Het stuk route66 tussen Kingman en Seligman zou ik ook overslaan. Je kunt natuurlijk ook altijd even bij Seligman van de snelweg af om daar rond te kijken, maar voor route66 vond ik dat stuk echt niet heel interessant.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik had gelezen dat het stukje langs Peach Springs wel de moeite is omdat die een beetje afgelegen ligt. Maar als ik het goed begrijp is net dat het stukje dat jullie niet de moeite waard vinden, heb ik dat goed?
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Hey! Toffe trip! Mijn vrienden willen in Maart overkomen en dan willen we een vergelijkbare trip doen. Dit is echt nog ons allereerste opzetje... Maar misschien vind je het leuk om die route te zien: (het lukt me maar niet op de foto erop te krijgen, ik krijg constant een foutmelding, zal het vanavond nog eens proberen)

Dan maar zo: San Fran (alcatraz), Yosemity Park, LA (alleen voor een foto van Hollywood), Vegas, Zion, Oklahoma, Dallas.
Zo pakken we een stuk Route 66 mee, en Cadillac Ranch,

:offtopic: Het is niet mijn bedoeling om tips over mijn route te krijgen (nog niet).

Maar op deze manier pakken we een stuk route 66 mee, en Cadillac Ranch. Ik zag dat we ook redelijk dicht langs de grand canyon komen.
Mn vrienden willen 4-5 weken. Ik vlieg vanaf Vegas weer naar Houston denk ik

Ben erg benieuwd hoe je het gaat hebben, en hoop dan ook dat je ons op de hoogte houd ;)
Laatst gewijzigd door TwentseGijs op 15 jul 2015, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, als je wilt ouwebeppen is het een goed stuk, want op Hackberry na is er weinig tot niets te beleven op evt een dubbelgeladen megagoederentrein na.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik heb als Belg geen idee wat ouwebeppen betekent, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves