Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatie

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Navigatie

Bericht door Big Al »

Houdt er rekening mee dat dit slechts een officieus overzicht is. Handig, maar niet bindend. Daarvoor zal je officiële bronnen moeten raadplegen - voor elke staat afzonderlijk!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

astevens schreef:Wij hadden gewoon onze verzwaarde dashboardhouder in de handbagage meegenomen die we in nld ook gebruiken...werkt prima :-)
wij hadden ook z'n matje mee. Zat bij ons in de handbagage en dit gaf blijkbaar een raar beeld op de scanner. Dus verstandig om los in de bak te leggen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Zijn sommige matjes niet gevuld met een 'gel'? Dan zouden ze niet in de handbagage kunnen.
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Big Al schreef:Zijn sommige matjes niet gevuld met een 'gel'? Dan zouden ze niet in de handbagage kunnen.
Lijkt me geen probleem toch, aangezien die dingen niet open kunnen?

Ik kreeg trouwens vorig jaar bij de huur auto een gps gemonteerd op zo'n verzwaarde gel pad .. ik vroeg me al af waarom geen zuignap, vandaar dus ;)
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JimiW »

Sorry dat ik even inhaak maar had even vraagje over TomTom bevestigen. Heb afgelopen keren in Orlando gewoon mijn windshield mount gebruikt, maar voor de rondreis zuidwest zal ik maar gewoon een andere mount kopen. Geen zin in gezeik voor die paar tientjes.

Ik kom deze tegen maar is dit toegestaan? Dit staat namelijk ook op de het dashboard en blokkeert deels het zicht ook. Of zien ze dit anders?

http://www.gpsshop.nl/product/68436/tom ... ntage.html
http://www.gpsshop.nl/product/85679/cat ... ijven.html
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Beide oplossing zouden moeten kunnen. Persoonlijk zou ik de schijven niet nemen, die laten nog wel eens lijmresten achter. En aangezien het niet jouw auto is... :roll:
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JimiW »

Ja dat leek me al niet ideaal nee. Heb de beanbag maar besteld. Sowieso wel handig ding om hier in NL ook te gebruiken.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

JimiW schreef: Ik kom deze tegen maar is dit toegestaan? Dit staat namelijk ook op de het dashboard en blokkeert deels het zicht ook. Of zien ze dit anders?
Ja en nee. Het is niet toegestaan om te rijden als het zicht geblokkeerd is (volgens mij is dat in NL ook zo). Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals de spiegel.

Ik denk dat het de politici er meer om gaat om de schijn op te houden dat ze het druk hebben en 'het beste met ons voor hebben' en vaak misschien ook wel omdat ze een kick krijgen uit hun macht.
Daar komt dan nog bij dat de wetten vaak zo geschreven worden dat het allemaal heel prestigieus klinkt, maar ze zijn vaak niet in staat om de gevolgen te overzien van hun taalgebruik.
Een simpel voorbeeld. In Colorado is een tijd geleden een wetsvoorstel aangenomen dat het jongeren zou moeten verbieden om tijdens het rijden hun mobiele telefoon te gebruiken. In het oorspronkelijke voorstel gebruikten ze het woord "mobiele telefoon". Maar nee, dat klonk niet belangrijk genoeg en de heren (en dames) politici vervingen het door "draadloze telefoon". Het resultaat was dat een jongere in principe het oplaadsnoertje aan de mobiele telefoon kon bevestigen en zo toch de telefoon kunnen gebruiken.
Ik weet niet of dit inderdaad voor de rechter is gekomen, maar de wet is later toch aangepast en het woord "mobiele telefoon" is weer gebruikt.

Om het allemaal nog ingewikkelder te maken kent de politie vaak ook de wet niet (goed), wat tot hele vervelende situaties kan leiden.

Het is niet aan ons als "gewone zielen" om dat allemaal te begrijpen. Blijf derhalve maar aan de 'veilige' kant - met name als je hier op vakantie bent.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Wij hadden de TomTom montagekit voor op het ventilatierooster mee. Vergt wat oefening maar daarna ging het heel goed. Ook iets kleiner in de bagage dan een beanbag....

http://www.dixons.nl/portable/navigatie ... Anub8P8HAQ

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik dan weer helemaal niet tevreden was met de USA kaart die ik voor de TomTom had gekocht. Veel achterhaalde data, foute max.snelheden, wegen die inmiddels waren verplaatst. Sommige straten stonden er helemaal niet in of hij wees ons naar de verkeerde kant ("bestemming bereikt aan rechterzijde" en dan moet je kennelijk een km verderop links zijn, dat soort dingen).

Volgende keer schaf ik weer een Garmin aan, die had ik hiervoor ook en toen lang niet zoveel problemen!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Die ervaring had ik ook met een TomTom die ik hier in de VS had gekocht. De TomTom helpdesk had een oplossing: de adressen van attracties op Google opzoeken en dan op adres navigeren i.p.v. bezienswaardigheid. Teruggebracht en een Garmin Nuvi 3D aangeschaft.

Een medewerker van TomTom hier op het forum reageerde onlangs op mijn ervaring en gaf de indruk dat het nu beter is. Wanneer hadden jullie die ervaring met TomTom in de VS?
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Big Al schreef:Een medewerker van TomTom hier op het forum reageerde onlangs op mijn ervaring en gaf de indruk dat het nu beter is. Wanneer hadden jullie die ervaring met TomTom in de VS?
We waren er deze juni, de kaart had ik een maandje of zo voor vertrek aangeschaft. Ook het navigeren met behulp van adressen gaat niet altijd goed. Sommige straten staan er gewoon helemaal niet in, dus dan kun je nog zoveel eerst opzoeken op google....
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Mijn ervaring was in 2011. Ik trek derhalve toch voorzichtig de conclusie dat TomTom niet veel verbeterd is sinds ik er een had.

Overigens vond ik de 'oplossing' van TomTom volstrekt onaanvaardbaar. Ik verwacht van een navigatiesysteem dat (vrijwel) alle POI's er al (accuraat) in staan. Als ik onderweg ben dan wil ik niet eerst het internet op om een adres op te zoeken - als dat al mogelijk is.

Bovendien was een van de belangrijkste redenen voor de aanschaf van een nieuwe GPS dat we snel een ziekenhuis (of kliniek) moesten kunnen vinden. Ik wil niet een groot risico lopen dat we bij een 'koffieshop' terechtkomen als ik spoedeisende hulp nodig heb.
Arends1989
Amerikakenner

Ik ben degene die bij TomTom werkt en aangaf dat het de afgelopen jaren al enorm is verbeterd.

Wat ik pas geleden ondervond bij het zoeken naar adressen om deze als favoriet op te slaan, was dat deze onder een andere plaats vielen dan ik aanvankelijk dacht. Zo bleek het adres van een hotel niet onder de plaats Las Vegas, maar onder Henderson te vallen.

Ik zoek daarom veel op de zipcodes, hoewel je die vooraf moet weten natuurlijk.

Qua POI's ben ik er vorig jaar ook twee tegengekomen die niet meer bleken te bestaan. Ik denk dat het met twintig miljoen POI's een beetje uit de hand gelopen is en men er op die afdeling geen idee heeft hoe ze ze nog moeten nachecken of ze nog bestaan.

@petticoat, als je me in een persoonlijk bericht het serienummer (staat onderop het toestel, onder de barcode, begint vaak met twee hoofdletters of een hoofdletter en een cijfer) en het emailadres waar hij aan gekoppeld staat toestuurt, kijk ik graa even voor je na of er niet iets anders verkeerd is gegaan :thumbup:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Tegen alle adviezen in om navigatie op je telefoon te zetten, willen wij toch graag een nieuwe TomTom kopen. Wij reizen ook veel binnen Europa en gaan in 2016 weer naar de VS. Onze oude begint soms wat te haperen, maar kan nog wel dienst doen als backup, omdat ik regelmatig alleen in Nederland zit met een huurauto.

Welke TomTom (ja, dat merk :D ) is de beste koop op het moment?
Arends1989
Amerikakenner

Waar "we" voorheen een hele rits aan navigatiesystemen boden, is het aanbod ondertussen redelijk uitgedund, maar wel een stuk uitgebreider.

Persoonlijk zou ik nu een keus maken tussen de 510/610 en de 5100/6100. Waarom?

- De systemen zijn voorzien van de wereldkaart en deze kunnen gedurende de levensduur van het product kosteloos worden bijgewerkt.
- Gratis verkeersinformatie (werkt alleen in Europa) - Bij de 510/610 gaat dit via je eigen smartphone en data abonnement / Bij de 5100/6100 zit er een simkaart in het toestel en kost het je geen eigen data.

Bij beiden modellen is er een 5 inch (510/5100) en een 6 inch (610/6100).
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bedankt, hier kan ik wat mee! Omdat wij vaak buiten Spanje reizen en Spaanse SIM-kaarten hebben, kunnen we dus beter kiezen voor het systeem mét SIM-kaart.
Arends1989
Amerikakenner

Ja, dan is het wel zo makkelijk om er eentje met simkaart aan te schaffen :thumbup:
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Nu we toch lekker off-topic gaan...

Ik heb nu nog een G0-730
Ik kan daar via Tyre zooo mooi routes uploaden in mijn Tomtom.
Dat heeft me hele mooie routes in USA opgeleverd en heel makkelijk thuis alvast
je routes voorbereiden.

Maar, ik neem aan dat Tomtom ook niet het eeuwige leven heeft, denk ik al in de toekomst.
Zijn er tegenwoordig modellen die het route plannen onderdeel er nog steeds in hebben zitten?
Want als ik niet meer via Tyre routes erin kan zetten, stap ik zeker te weten over op een ander merk die
dit wel kan.

Overigens herken ik het niet juist navigeren naar sommige POI's ook wel....alleen ervaar ik het niet echt als
storend. Maar zoals een eerdere schrijver al aangaf...je mag toch verwachten dat adressen e.d. kloppen.
En inderdaad, ik moest voor buren een adres opzoeken in Tomtom. Via nuttige plaatsen hotel in LA opgezocht.
Bestond (Best Western) niet. Nee, was ook geen LA, maar Westminster...tsja dat moet je op dat moment maar net weten.
Maar denk dat dat niet echt aan Tomtom ligt, maar meer dat wij denken dat alles daar LA is ;-)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Arends1989
Amerikakenner

Maar denk dat dat niet echt aan Tomtom ligt, maar meer dat wij denken dat alles daar LA is ;-)
Exact!

Voor wat betreft de routes, die mogelijkheid zit niet meer in de autonavigatie producten voor de consument. Je kunt nog wel een route met tussenpunten maken in het systeem, maar dit is beperkt en kan niet op de computer worden voorbereid.

Compatibility met Tyre is er weer wel voor de motor navigatie producten, maar of je die in je auto wilt bevestigen.. :roll:
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Arends1989 schreef:
Voor wat betreft de routes, die mogelijkheid zit niet meer in de autonavigatie producten voor de consument. Je kunt nog wel een route met tussenpunten maken in het systeem, maar dit is beperkt en kan niet op de computer worden voorbereid.

Compatibility met Tyre is er weer wel voor de motor navigatie producten, maar of je die in je auto wilt bevestigen.. :roll:
Dat vind ik een groot gemis.......kun je er niet een intern mailtje aan wijden? Speciaal voor ons Amerika gangers haha...
En trouwens, waarom zijn motor rijders anders dan auto rijders? Denken jullie daar bij Tomtom dat wij automobilisten geen
leuke routes rijden? Ik voel me gediscrimineerd!
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer