Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Benodigde documenten San Juan Island

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JensCourtens
Amerika-ontdekker

Benodigde documenten San Juan Island

Bericht door JensCourtens »

Hallo,

Wij maken in september de oversteek van Sidney (Vancouver Island) naar San Juan. Aangezien dit een gebied is die net op de grens van de US ligt, vragen we ons af of we een visum moeten aanvragen hiervoor.

Alvast bedankt voor de info.

Mvg,
Jens Courtens
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Benodigde documenten San Juan Island

Bericht door Martin & Marianne »

Een visum is niet nodig als je de VS bezoekt, maar je moet wel een ESTA aanvragen. Ik neem aan dat je per boot de grens oversteekt?

Marianne
JensCourtens
Amerika-ontdekker

Bericht door JensCourtens »

Martin & Marianne schreef:Een visum is niet nodig als je de VS bezoekt, maar je moet wel een ESTA aanvragen. Ik neem aan dat je per boot de grens oversteekt?

Marianne
We steken inderdaad de grens over per boot... Dus een ESTA is in dit geval ook vereist veronderstel ik?

Mvg,
Jens
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat schreef ik.

I am a citizen of a VWP country and am visiting the U.S. from Canada or Mexico?
If you are coming by land, you do not need to have ESTA authorization, however, you should return your green I-94W card upon departure. If you are arriving by air or sea, you do need to apply for ESTA. You should return your green I-94W to the airline representative prior to boarding your flight.

Bron: https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... y-for-esta

Marianne
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Toch even een correctie op het antwoord van Marianne:

Een ferry oversteek wordt niet gezien als 'arriving by sea"

Note: VWP citizens do not need an ESTA to travel on the ferries between Vancouver and Victoria, BC and Washington state. They are treated as a land border port.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... 20by%20sea

Daar is dus geen Esta voor nodig. Je moet een ouderwets papieren I-94 invullen en 6 USD pp betalen. Waarschijnlijk moet je dit in de ferry terminal/op het haventerrein in Sydney doen. Ik schrijf waarschijnlijk omdat ik dat niet uit eigen ervaring weet, dit ging wel zo in Victoria toen we overstaken naar Port Angeles. Daar moest je op kantoor het formulier invullen en betalen, vervolgens de auto het afgesloten terrein oprijden en aldaar naar een ander kantoortje om met US Immigration Officer te praten en stempels te laten zetten. Aan de Amerikaanse kant was dan geen Immigration controle meer, maar wel douane, die vraagt/kijkt wat je aan bagage bij je hebt. Zorg dat je geen fruit, vlees, melk etc bij je hebt of wees er anders op voorbereid dat het in de afvalbak belandt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ah, ik zie het. Voor een ferry is het inderdaad anders (en als je met een privéboot gaat is het wéér anders). Dank voor de correctie.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer