Voor de eerste keer naar de USA/Canada, niet met hele gezin, maar enkel met 13 jarige dochter.
Wat staat er op verlanglijstje van de dochter: Walvisspotten, eten in de CN-toren in Toronto en shoppen in NY. Voor mij enkel Kingston voor een vriendenbezoek.
Onze route:
Dag 0: Vliegen op Boston - ETA 18h00
Dag 1 - 2: Boston (Walvisspotten?)
Dag 3: Boston auto ophalen - vertrek richting Quebec
Dag 4: Overnachting tussen Boston en Quebec, waar?
Dag 5 - 6: Quebec
Dag 7-8: Charlevoix - Saguenay
Dag 9: Quebec (of ander betere idee?)
Dag 10 - 11: Montreal
Dag 12-13: Kingston
Dag 14-15-16: Toronto (CN toren) - Niagara
Dag 17: Overnachting tussen Niagara & NY, waar?
Dag 18: inleveren auto in NY in de voormiddag.
Dag 19 - 22: NY
Dag 23: Terugvlucht naar huis in de namiddag.
Mijn vraagjes:
AA/ Is deze route haalbaar volgens jullie qua timing/km? Ik wil nergens een hele dag in de auto rijden, en alleen Boston-Quebec en Niagara-NY denk ik te moeten onderbreken met overnachting?
BB/ Ik wil enkel voor Boston en NY de overnachting vastleggen op voorhand (iemand goede tips?) want de auto ligt reeds vast op deze plaatsen, de andere overnachtingen wil ik daar doen voor de volgende dag(en) zodat we flexibel blijven als iets leuker/saaier lijkt dan verwacht. Lijkt dit haalbaar? We zijn maar met 2, hebben geen hoge eisen en moeten niet in centrum van de steden overnachten daar we auto hebben en openbaar vervoer ons leuker lijkt in de steden zelf ?
CC/ Leuke overnachtingtips voor Dag 4 en 17 ? (mooie natuur of paardrijden ?)
DD/ Alle tips qua hotels/hostel/BB welkom want ben hier eigenlijk een beetje een leek en zie door het bos de bomen niet meer
Alvast bedankt voor alle nuttige tips, ideeen.