Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
LA Hop-on/Hop-off bus
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
LA Hop-on/Hop-off bus
Ik las in het LA topic dat LA qua openbaar vervoer niet handig is en dat alles ver uit elkaar ligt. Nu zag ik echter een site van de hop-on en hop-off bus en hiermee lijk je overal te kunnen komen. http://www.starlinetours.com/los-angeles-tour-HOHO.asp
In Kaapstad hebben we dit ook gedaan en ik vond het een ideale manier om de highlights van een stad te zien. Wat zijn jullie ervaringen met deze bus? En wat zijn voor- en nadelen tov de auto?
In Kaapstad hebben we dit ook gedaan en ik vond het een ideale manier om de highlights van een stad te zien. Wat zijn jullie ervaringen met deze bus? En wat zijn voor- en nadelen tov de auto?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: LA Hop-on/Hop-off bus
Voordelen. Zelf niet rijden. Je kunt op veel bekende plekken stoppen. In LA volgens mij zeker 5 routes die je aan kunt doen.
Nadeel. Je staat in dezelfde files als de auto's. Je bent wat gebonden en de Hoponoffbus komt bv niet in bel-air/Beverly hills en daar zul je dus nog een extra tour moeten boeken. Verder zijn bepaalde highlights als bv Griffith observatory niet opgenomen in de route en die moet je alsnog zelf doen.
Een ander nadeel vind ik dat je LA nooit in 1 dag kunt doen. In je route heb je maar 1 dag. De Hoponofftour in San Francisco is wat dat betreft veel compacter (dat is de hele stad ook) en is wel in 1 dag goed te doen. Ik denk dat je niet echt een heel goed beeld van LA kunt krijgen in 1 dag, dus maak echt een keuze als je het met de bus gaat doen wat je wilt zien.
Nadeel. Je staat in dezelfde files als de auto's. Je bent wat gebonden en de Hoponoffbus komt bv niet in bel-air/Beverly hills en daar zul je dus nog een extra tour moeten boeken. Verder zijn bepaalde highlights als bv Griffith observatory niet opgenomen in de route en die moet je alsnog zelf doen.
Een ander nadeel vind ik dat je LA nooit in 1 dag kunt doen. In je route heb je maar 1 dag. De Hoponofftour in San Francisco is wat dat betreft veel compacter (dat is de hele stad ook) en is wel in 1 dag goed te doen. Ik denk dat je niet echt een heel goed beeld van LA kunt krijgen in 1 dag, dus maak echt een keuze als je het met de bus gaat doen wat je wilt zien.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je hoeft de 5 routes niet in een dag te doen.
Koop een 72 uurs ticket, en je kunt echt nagenoeg alles doen wat de modeltoerist zoal bezoekt.
Wij hebben dat ook gedaan in 2012, en is prima bevallen.
Echt veel handiger dan de auto.
Succes ermee. Theostone.
Koop een 72 uurs ticket, en je kunt echt nagenoeg alles doen wat de modeltoerist zoal bezoekt.
Wij hebben dat ook gedaan in 2012, en is prima bevallen.
Echt veel handiger dan de auto.
Succes ermee. Theostone.
In LA kun je prima zelf rondrijden. Los van de files, maar daar staat zó'n bus uiteraard ook in vast.
Zeker in de wijken Hollywood/Beverly Hills en Santa Monica. Mocht je het echt niet willen dan kun je de bus/metro nemen. Waarschijnlijk een stuk goedkoper dan zo'n hoponoff bus.
Zeker in de wijken Hollywood/Beverly Hills en Santa Monica. Mocht je het echt niet willen dan kun je de bus/metro nemen. Waarschijnlijk een stuk goedkoper dan zo'n hoponoff bus.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
In mei hebben we deze tour gedaan wij vonden het perfect, rijden genoeg bussen en je hebt lekker de tijd om rond te kijken. Ook leuk met een koptelefoon hoor je nog wat extra info koptelefoon krijg je op de bus. Wij hebben maar 1 dag gedaan en de paarse route niet gebruikt in andere dagen zelf nog gereden naar grifith etc.
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben die in 2013 ook gedaan en vonden dit een prima manier om LA te verkennen. We hebben gedaan wat we wilden, soms zelfs twee keer. Je kan toch immers niet alles in één keer bekijken, daar is het te groot voor.
Onze ervaringen waren wat minder met die bussen. Je had vaak lange stukken waar niks interessants te zien was n die lang duurde. Komt natuurlijk omdat de stad zo groot is.
Ik zou de auto pakken en de highlights aan doen.
Voor LA hadden we deze bussen in SF gedaan en daar was het weer super bevallen. Mijn mening is dat LA gewoon te groot is voor Hop on /Hop Off. Alle routes in 1 dag is sowieso onmogelijk.
Ik zou de auto pakken en de highlights aan doen.
Voor LA hadden we deze bussen in SF gedaan en daar was het weer super bevallen. Mijn mening is dat LA gewoon te groot is voor Hop on /Hop Off. Alle routes in 1 dag is sowieso onmogelijk.