Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwringen vervoeren naar USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Bonnie
Amerika-ontdekker

Trouwringen vervoeren naar USA

Bericht door Bonnie »

Hi allemaal!
Wij trouwen in september in de USA,CapeCod. Waar mijn schoonfamilie woont.
We hebben onze trouringen hier in NL gekocht.
Ik weet alleen even niet hoe we ze nu mee moeten nemen naar de USA. Ok..in mn handbagage. Niet in mijn koffer.
Maar..kan de douane ons een een boete geven voor waarde meenemen de USA in?

En ook nog..mijn trouwjurk is gekocht bij Vows in Boston.
Mee terug genomen naar NL zonder problemen. Is hier vermaakt. Nu gaat ie weer mee terug. Ik heb de aankoop bon. Geeft dat problemen?

Thanks!!
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trouwringen vervoeren naar USA

Bericht door TwentseGijs »

Hey!

Het lijkt mij niet dat je daar problemen mee krijgt. Het is niet heel vreemd dat mensen (dure) juwelen meenemen naar het buitenland.
Het zou bijvoorbeeld betekenen dat mensen met een Rolex (ofzo) hun horloge niet om konden houden (of mee konden nemen) tijdens het reizen.
Ook wat betreft de jurk.... Je hebt er maar 1 mee, en het is niet iets dat je snel aan iedereen kunt verkopen.

Ik zou me niet druk maken. Maar het is goed dat je het vraagt.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik draag standaard een halsketting, mijn trouwring, een andere gouden ring en vaak ook een horloge wat samen best een behoorlijke waarde vertegenwoordigt. Als ik dezelfde sieraden in een toilettasje in mijn handbagage zou doen, hoef ik er volgens mij ook niets over te betalen. Het gaat om persoonlijke lijfsieraden, zo zou ik het bij vragen ook uitleggen. Je neemt ze namelijk na de bruiloft ook weer mee terug naar Nederland, toch?
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Je kan ze ook om doen door de douane :thumbup:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat brengt ongeluk voor de bruiloft :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar er zijn ook maatschappijen die als je aangeeft dat je met een trouwjurk vliegt, deze op een speciale plaats in het vliegtuig opbergen, dat het niet in een normale overhead bin zit.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hoeft je trouwringen niet aan te geven. Je kunt er overigens een al omdoen - wel zo veilig - en de andere berg je in je hand/schoudertas op een veilige plaats. (Zelf heb ik pas, groene kaart, rijbewijzen, enig geld, enz. in een borstzakje, onder mijn kleren. Dat betekent wel altijd heel voorzichtig naar het toilet gaan.)
Van de trouwjurk is het denk ik wel handig als je de bonnetjes hebt - gewoon voor alle zekerheid.

Er is met trouwringen/trouwjurk een andere issue. Je kunt niet op VWP naar de US komen, en die artikelen bij je hebben.
Ik vermoed dat je op een K-1 visum naar de US vertrekt (omdat je zegt dat je gaat trouwen).
Zorg dat je alle benodigde documenten bij je hebt, plus een foto van je a.s. echtgenoot, want sommige immigration officers zijn heel romantisch diep in hun hart.

Ik wens je een fijne bruiloft en veel geluk en succes in de US !
Laatst gewijzigd door USInsider op 30 jun 2015, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens mij reizen ze samen, foto overbodig :D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Des te beter. Leek me nogal een gedoe met die jurk, voor een persoon.
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

We wonen in Nederland. Ik ben nederlands en mijn verloofde amerikaans. Hij heeft een nl verblijfskaart. We gaan alleen daar trouwen. We gaan niet in de usa wonen. We gaan naar 3 wkn weer naar huis.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

USinsider? Ik kan me toch herinneren dat er meerdere mensen al in Las Vegas zijn getrouwd en toch gewoon hun trouwjurk hebben meegenomen en gewoon op ESTA zijn gegaan hoor??
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Ja dat denk ik ook. Gewoon op Esta moet geen probleem zijn. Daar ben ik niet bang voor.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een van de voorwaardes voor VWP/ESTA - en voor een B-visum - is het NIET hebben van immigratie-intent.
Wie gaat trouwen met een US citizen (of Green Card holder) heeft immigratie-intent.
Op VWP/ESTA naar de US gaan met een trouwjurk is vergelijkbaar met op VWP/ESTA naar de US gaan met een gereedschapskoffertje.

Bonnie zegt dat haar schoonfamilie in de US woont - dus nam ik aan dat ze ging trouwen met een US citizen.
Als haar man een baan in Ned heeft, en een werk/verblijfsvergunning voor Ned., beiden wonen in Ned. en gaan na het huwelijk terug naar Ned., dan kan het inderdaad. Maar dan moeten beiden wel bewijzen meenemen van sterke binding met Ned. - huis, baan, ev. studie, auto !
Beiden moeten duidelijk maken dat ze NIET van plan zijn in de US te blijven na het huwelijk (en de immigratie-procedure te starten via AOS).

Onderschat niet de regels van US immigrations. Die zijn streng.

Wally, twee non-USers kunnen probleemloos naar de US gaan op VWP/ESTA en daar trouwen (als ze een trouwvergunning kunnen krijgen).
Het verschil is hier in dit geval, dat het om een non-USer en een US citizen gaat.
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Ok...een VWP-Esta?
En waar kan ik die opvragen?
Of een B visum?

We wonen dus al 5jr samen in NL.
Hij heeft hier een vaste baan en verblijfstitel.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Misschien de trouwjurk nu alvast versturen per pakketdienst?
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Inderdaad Ludwig dat is misschien wel beter.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

In eerste instantie klonk je verhaal of je vriend op vakantie was gekomen in Ned. en jullie samen naar de US gingen reizen met de jurk.

Maar als je vriend eeen verblijfsvergunning heeft en een vaste baan, waar hij terug wordt verwacht, dan is trouwen op VWP/ESTA (voor jou) een mogelijkheid voor jullie.
De issue is niet de trouwpartij - het gaat erom dat je geloofwaardig moet maken dat jullie na de huwelijksvoltrekking terug zult gaan.

Wat je bv. kunt meenemen: een uittreksel uit het bevolkingsregister waar jullie wonen, wat bewijst dat je vriend een adres in Ned. heeft en daar al een aantal jaren woont, plus zijn arbeidskontrakt.
Andere bewijzen zijn: Ned. banbkrek., Ned. belastingaangifte, papieren mbt. auto in Ned., huurkontrakt, Ned. rijbewijs.

Idem zoveel mogelijk papieren mbt. jou - die je binding met Ned. aangeven.

Het feit dat je een retour-ticket hebt en slechts drie weken in de US zult zijn, is ook aanwijzing dat jullie terug zult keren naar je bestaan in Ned.

Bovenstaande papierwinkel is wellicht enige overkill, maar ik denk altijd maar 'beter mee dan om verlegen'.
Door dergelijke documenten bij je te hebben bewijs je ook serieus te zijn, en je aan de regels te willen houden.
Er kan je gevraagd worden of je wilt emigreren naar de US. Zorg dat je een antwoord hebt (iets in de geest van 'misschien in de toekomst') en dat jullie beiden hetzelfde antwoord hebben.

VWP - Visa Waiver Program. ESTA is de El. Travel Authorisatie die je moet aanvragen daarvoor. Dat doe je ruim tevoren, on-line.
Uiteraard is dat alleen voor jou nodig, aangezien je vriend een US citizen is. Hij moet zijn paspoort niet vergeten, that's it (en z'n rijbewijs natuurlijk).

Zorg wel dat jullie goed verzekerd zijn voor ziektenkosten enz.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Ok nou een uitreksel van de burgelijke stand voor hem kunnen we zo ophalen.
Dat zal geen probleem zijn.
En inderdaad, de ticket is ook al een bewijs.
Bedankt!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je dat doet, ook bewijs meenemen dat hij vast werk heeft. Bv. zijn arbeidskontrakt.
Anders een brief van afd. Personeelszaken - op officieel papier met briefhoofd - als 'proof of employment', waarin staat wat zijn funktie is plus werkzaamheden, hoeveel uren per week hij werkt, salaris, wanneer hij in dienst is getreden, enz.

Plus documentatie die jouw binding met Ned. bewijzen: werk, studie, enz.
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Ok dank je!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer