Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatie

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Fab-ian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Navigatie

Bericht door Fab-ian »

roelb schreef:Ik val volgens mij in herhaling, maar koop gewoon een Windows Phone, gratis navigatie voor de hele wereld (HERE maps / drive). Wel vooraf even de kaarten downloaden voor het gebied waar je heen gaat, maar goed, dat is een kleine moeite en kan overal waar je wireless ethernet (wifi) tot je beschikking hebt. Thuis, maar dus ook onderweg in een hotel als je het vergeten bent. Je kunt kaarten sowieso per land downloaden en soms ook nog uitgesplitst per regio (in de US per staat).

Een Lumia 635 koop je nieuw voor 100 euro, dan heb je niet alleen een gratis navigatiesysteem voor de hele wereld, maar ook nog een prima telefoon met 4,5" scherm en een redelijke camera. Geheugen is beperkt (8G) maar er kan gewoon een micro SD kaartje in.

Moest je toch al een nieuwe telefoon kopen? Overweeg dan de 640 (5", 8MP camera) of wellicht een van de duurdere modellen (830, 930 of 1020). Wil je vooral een groot scherm dan is de 1320 met 6" scherm wellicht iets (nieuw EUR 200).
Here is ook voor andere telefoons te downloaden (android, Iphone)
Heb hem in Valencia getest en hij werkte perfect :thumbup:
Lientje1969
Amerika-ontdekker

Bericht door Lientje1969 »

Ik zie ook een TomTom app met de kaart van de VS. €49,00 ongeveer.
Kan natuurlijk ook.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

De Here App is heel goed, uitgetest en werkte heel goed in Florida in het voorjaar op m'n iPhone. :thumbup:
jonkw
Amerika-ontdekker

Bericht door jonkw »

ik gebruik altijd de gratis app op mn IPhone NAVMII (voorheen NavFree) waarbij je alleen de staten nog hoeft te downloaden en een stem; gratis en werkt perfect
Lientje1969
Amerika-ontdekker

Ik zie 3 kaarten van de VS bij TomTom. USA, VS en Canada en VS en Mexico. Misschien stomme vraag maar die van USA is voldoende denk ik. Op het plaatje erbij ziet het er zo klein uit.
Het is een TomTom one xl.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Als je niet naar Canada of Mexico gaat, is de USA map voldoende. :thumbup:
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Misschien nog een betere tip. Koop ook gewoon een kaart op papier. Bij onze trip ooit een gekocht voor $5. Mocht je apparaat onverhoopt defect gaan of worden gestolen kun je toch de weg vinden. Die $5 kunnen dan misschien de redder in nood zijn.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Vulpecula schreef:Mocht je apparaat onverhoopt defect gaan of worden gestolen kun je toch de weg vinden. Die $5 kunnen dan misschien de redder in nood zijn.
Ach, dat is weer het voordeel van een telefoon. Die heb je er sowieso twee bij, hoef je niet telkens op te bergen maar zit altijd in je zak, heb je ook bij je als je ergens in een stad rondloopt en best of all: navigatie is, op zijn hollands, helemaal gratis!
Vulpecula
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Wel voor zorgen dat op beide telefoons dan navigatie staat. Want als je het op het moment moet doen wanneer er een niet meer werkt, zul je net zien dat je geen internetbereik hebt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je op zo'n kaart dan ook de straatnamen van de steden en dorpen staan? Buiten de steden heb je amper iets van Navigatie nodig. Ik gebruik het voornamelijk in de steden om hotels en restaurantjes te vinden
Vulpecula
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Ligt denk ik aan de kaart die je koopt. Wij hebben in 2007 onderstaand boek gekocht. We hebben toen de hele route met de kaart gereden. De andere vakanties hebben we ook met navigatie gereden.

In dit boek staan volgens mij niet alle wegen in steden erbij, meer de hoofdwegen. Op de steden worden weer meer ingezoomt op een aparte bladzijden. In 2007 hebben we ons volgens mij maar 1 keer verreden.

Afbeelding

edit: op de afbeelding staat $9,95, maar wij hebben toen $5 voor betaald.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Vulpecula schreef:Wel voor zorgen dat op beide telefoons dan navigatie staat. Want als je het op het moment moet doen wanneer er een niet meer werkt, zul je net zien dat je geen internetbereik hebt.
Nogmaals: de clou is nu net dat je geen verbinding nodig hebt. Here maps (vroeger Nokia Maps), standaard onderdeel van Windows Phone, biedt 100% offline kaarten en navigatie, inclusief routeberekening, alle points of interests, gesproken guidance in alle talen die je wenst, etc. Je hebt gewoon precies hetzelfde als een Tom Tom, Garmin of andersoortig navigatiesysteem. Dat is ook niet nieuw, maar is al sinds jaar en dag zo op Nokia telefoons (ook vroeger met Symbian), tegenwoordig Microsoft Lumia telefoons. Het enige waar eventueel een internet verbinding voor nodig is is actuele file-informatie en avoidance of navigatie in landen die je niet op je telefoon hebt gezet. Maar er is geen enkele beperking om de hele wereld op je telefoon te zetten. Dat is dan weer niet nodig (kost ook zo'n 40GB geloof ik), maar even de hele USA downloaden voordat je weggaat kost ca 10 minuten en dan hoef je je er ook nooit meer zorgen over te maken.

Het enige waar je rekening mee moet houden is een lader in de auto en een steuntje voor op het raam of in een ventilatierooster oid. Soms heb je een ideaal plekje in de auto waar de telefoon kan staan/liggen zonder steuntje en perfect zichtbaar voor de bestuurder, maar dat weet je natuurlijk niet vooraf van een huurauto. Steuntje mee dus.

Here is tegenwoordig ondergebracht in een apart bedrijf, nog eigendom van Nokia (maar wel in de verkoop). Sinds de verkoop van de telefoondivisie aan Microsoft is Here dus niet meer onlosmakelijk aan Windows Phone verbonden. Dat betekent dat er inmiddels ook een Here app is voor IOS en voor Android. Ik weet niet of de functionaliteit exact gelijk is met WP of dat ze bepaalde zaken hebben weggelaten, maar heb zoiets wel opgevangen. Ik dacht dat de POI's er niet inzitten op Android en IOS en uitgebreide routeopties er ook niet inzitten. Maar ik heb geen IOS of Android telefoon dus kan niet vergelijken.
Laatst gewijzigd door roelb op 23 jun 2015, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Vulpecula
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Van uitgaande dat je een windows phone hebt. Ik heb een iPhone daar staat standaard geen turn-by-turn navigatie op (wel Maps, en daar is een internetverbinding voor nodig). Heb dus zelf navigatie moeten aanschaffen en moeten downloaden. Mijn vorige post had daar dus betrekking op. Wanneer je dus twee apparaten hebt dan moet je er ook voor zorgen dat op beide apparaten het geïnstalleerd is voordat je op vakantie gaat. Wanneer je het nog op vakantie moet doen, wanneer er een noodgeval is kun je nog wel eens pech hebben (geen of slecht internet). Daarom ervoor zorgen dat de navigatie op beide apparaten staat voordat je op vakantie gaat.
mie
Amerikafan

Bericht door mie »

WIj hebben thuis een TomTom en ik dacht eraan om een kaart voor USA (we gaan naar Noordoosten) bij tom tom aan te kopen (weet eigenlijk ook niet of mijn tom tom daar geschikt voor is. Het is een tomtom start 60). Mijn zoon heeft echter net een iPHONE besteld, dus lees ik dat het zo blijkbaar ook zou moeten kunnen. De maps staan er dus standaard op, maar geen navigatie zonder internet. Concreet, hoe krijg je die navigatie er dan wel op? Aankopen, downloaden, app kopen of hoe? Sorry voor de onwetendheid (mijn zoon weet er waarschijnijk wel meer van), maar van zo'n zaken weet ikzelf niks af. Ik heb dan ook nog steeds geen smartphone ...
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Die navigatie (via Apple Maps) werkt niet zonder een mobiele internet verbinding en is daardoor geen oplossing.

Je zoon zal een applicatie moeten aanschaffen (er zijn ook gratis varianten) en downloaden welke offline te gebruiken is.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

mie schreef:WIj hebben thuis een TomTom en ik dacht eraan om een kaart voor USA (we gaan naar Noordoosten) bij tom tom aan te kopen (weet eigenlijk ook niet of mijn tom tom daar geschikt voor is. Het is een tomtom start 60). Mijn zoon heeft echter net een iPHONE besteld, dus lees ik dat het zo blijkbaar ook zou moeten kunnen. De maps staan er dus standaard op, maar geen navigatie zonder internet. Concreet, hoe krijg je die navigatie er dan wel op? Aankopen, downloaden, app kopen of hoe? Sorry voor de onwetendheid (mijn zoon weet er waarschijnijk wel meer van), maar van zo'n zaken weet ikzelf niks af. Ik heb dan ook nog steeds geen smartphone ...
Je kan voor de iPhone een TomTom app kopen. Voor elke kaart is een aparte app, dus voor Noord-Amerika en Canada is er ook een aparte app. Is 1,8 gb groot dus je hebt je kaarten altijd offline. Werkt perfect, ik heb hem 2 jaar geleden gekocht voor 40 euro en altijd gratis updates.
Afbeelding
Lientje1969
Amerika-ontdekker

Ja die app van TomTom heb ik ook gezien. Ik heb een iPhone 6. Kost nu €47,99.
Mijn collega heeft vorig jaar in Canada een navigatie gekocht voor USA en Canada. Ze brengt hem deze week mee. Kan ik ff kijken of dat wat is. Anders koop ik de kaart van TomTom.
Het lijkt me het makkelijkst wanneer het een Nederlands sprekende is. Ookal spreken we goed Engels.. Tis gewoon het idee denk ik..
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Lientje1969 schreef:Ja die app van TomTom heb ik ook gezien. Ik heb een iPhone 6. Kost nu €47,99.
Mijn collega heeft vorig jaar in Canada een navigatie gekocht voor USA en Canada. Ze brengt hem deze week mee. Kan ik ff kijken of dat wat is. Anders koop ik de kaart van TomTom.
Het lijkt me het makkelijkst wanneer het een Nederlands sprekende is. Ookal spreken we goed Engels.. Tis gewoon het idee denk ik..
als ik Euro 47.99 moest betalen voor een Navigatie app, dan zou ik een goedkope navigatie systeem kopen, hier in de US.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Mensen, lees nu eens terug.. Here maps is gratis beschikbaar, naast WP tegenwoordig ook voor IOS en Android, al is het dan wel een iets uitgekledere versie heb ik begrepen.
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Alle mensen die de apps op hun smart phone gebruiken, klinkt allemaal makkelijk en gratis enzo...is het natuurlijk ook.
er kleeft in mijn optiek een nadeel aan:

Je moet continue je smartphone en bijbehorende (navigatie) app aan hebben staan. Zij het aan de 12V stroom, vind ik
dat minder handig.
Stop je even bij een vista point, wil je een fotootje maken...moet ie eerst van de houder af, daarna app afsluiten,
foto's maken, weer in de auto moet ie weer in het houdertje..app weer opstarten...wat een gedoe allemaal.

Ook in het geval van mie, waar zoonlief een iPhone meeneemt, betekent dit dat de zoon zijn telefoon onderweg
niet (op de achterbank) kan gebruiken, omdat de navigatie op de voorgrond draait.

Ik laat m'n tomtom lekker aan het raam plakken, en als ik uitstap neem ik m'n telefoontje mee om foto's mee te maken.
Gooi dat ding gewoon bij de handbagage in, dus veel ruimte e.d. neemt het nu ook weer niet.

Is iets om rekening mee te houden, maar het is maar net wat iedereen voor zichzelf makkelijk vindt....
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer