Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slotcanyons Utah : Een kat met een unieke hobby

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mersin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Slotcanyons Utah : Een kat met een unieke hobby

Bericht door Mersin »

Geen gebrek aan foto's van schattige katten op het internet, maar heb je ooit al een kat bergen zien beklimmen? Millie valt duidelijk in een categorie apart en maakt ongetwijfeld menig avonturier jaloers met deze indrukwekkende beelden: http://climbkitty.com/
Volgens baasje Craig Armstrong adopteerde hij de zes weken oude Millie nadat ze in het asiel op zijn schouders klom. Het was het begin van een mooie vriendschap, want sindsdien haalt het intussen twee jaar oude dier haar hartje verticaal op, dartelt ze regelmatig naast Armstrong door canyons of sluipt ze door de woestijn. "Millie is een huiskat en ik voel me schuldig dat ze heel de tijd opgesloten zit. Ik wil dat ze de prachtige plekken kan ontdekken die ik kan bezoeken dus neem ik haar mee", verklaart de man, die zelf een fervent klimmer is, tegenover ABC News.

Het begon met kleine uitstapjes zodat ze aan zijn auto en de open ruimtes kon wennen, maar tegenwoordig is Millie de leider en laat Armstrong haar vooral zelf ontdekken. "Door de woestijn zwerven aan het tempo van een kat en dingen observeren vanuit het perspectief van een kat is ontspannend en leuk. Het is haast therapeutisch." Naar eigen zeggen ontdekt hij zo plekken waar hij anders gewoon voorbij zou lopen en is het vooral een lesje in geduldigheid.
mara25
Amerikafan

Re: Slotcanyons Utah : Een kat met een unieke hobby

Bericht door mara25 »

Gaaf!! :thumbup:
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer