zoals de meesten van ons geloof ik die in 2007 gaan,ben ook ik driftig bezig met de voorbereidingen( je moet toch wat doen met kerst
Uiteraard zit ik net als bijna alle anderen met het dilemma van zoveel mogelijk proberen te zien in de altijd te korte beschikbare tijd.
Is trouwens wel een luxeprobleem, want zat mensen zijn niet in de gelegenheid om iets uit te kunnen stippelen.
Ik heb een aardige rits van reisschema's en verslagen doorgeworsteld om tot iets te komen wat mij wel aardig lijkt.Ook Mapquest was af en toe best wel handig.Graag jullie op- en aanmerkingen zodat ik her en der misschien nog iets aan kan passen,zodat ik echt zo efficient mogelijk mijn dagen doorbreng.(Dit klinkt wel heel zakelijk, het plezier van de reis staat uiteraard voorop.
Mijn eerste reisschema luidt alsvolgt:
Za. Amsterdam-New York
Zo. New York
Ma. New York
Di. New York
Wo. New York-Las Vegas
Do. Las Vegas
Vr. Las Vegas -Zion 256 km 2:30 u
Za. Zion-Bryce 140 km 1:45 u
Zo. Bryce-Moab 448 km 4:45
( Lange rit, ik zat te twijfelen over overnachting in Torrey,
maar ben liever dag extra in Arches en omgeving)
Ma. Moab ( Arches )
Di. Moab- Mesa Verde 201 km 2:25 u
(overnachting waarschijnlijk Fairview Lodge)
Wo. Mesa Verde - Monument Valley 250 km 3:00 u
Do. Monument Valley - Page (Antelope Canyon!) 225 km 3:00 u
Vr. Page- Grand Canyon 222 km 2:45 u
Za. Grand Canyon - Las Vegas 446 km 4:50 u
( wel weekend, maar rondje andersom komt hetzelfde uit)
Zo. Las Vegas- Mammoth Lakes 512 km 6:25 u
(optie was eerst via Death Valley-ook best leuk- ,maar moesten dan
echt door Yosemite heen racen.Verloren 1 dag dan.Is het park
veel te mooi voor)
Ma. Mammoth Lakes -Yosemite 165 km 2:30 u
Di. Yosemite
Wo. Yosemite - San Francisco 307 km 3:45 u
Do. San Francisco
Vr. San Francisco
Za. San Francisco - Amsterdam
De meeste afstanden heb ik uit de diverse schema's die al op het forum staan, aangevuld met Mapquest.Ik wil proberen om zoveel mogelijk in, of in ieder geval heel dichtbij, de parken te logeren.Tips voor hotels zijn dan ook uiteraard zeer welkom.Dit geldt uiteraard ook voor tips over niet te mogen missen bezienswaardigheden onderweg.Mocht ik ergens in de fout zijn gegaan met afstand en/of tijd:schroom niet en laat het me aub weten.
Alvast bedankt voor het lezen, best wel lang stuk
gr,
robert