Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis DBNick: Rondreis vanuit LA (september 2015)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DBNick
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis DBNick: Rondreis vanuit LA (september 2015)

Bericht door DBNick »

Hoi iedereen

Vorige week hebben we in een impulsieve bui tickets geboekt naar LA. Eind augustus vertrekken we voor 15 dagen. Dankzij dit forum heb ik al heel wat info verzameld en ben tot volgende (klassieke) rondreis gekomen:

1. Düsseldorf - Los Angeles
2. Los Angeles - Monterey *
3. Monterey - San Francisco (Whale watching tour)
4. San Francisco - Sequoia NP (Alcatraz tour)
5. Sequoia NP
6. Sequoia NP - Yosemite NP
7. Yosemite NP
8. Yosemite NP - Las Vegas *
9. Las Vegas - Zion NP
10. Zion NP
11. Zion NP - Bryce NP
12. Bryce NP - Monument Valley
13. Monument Valley - Grand Canyon
14. Grand Canyon - Los Angeles *
15. Los Angeles - Düsseldorf

De dagen met een asterisk zijn lange autoritten, maar voor een extra dag Sequoia en een extra dag Yosemite hebben we dit er misschien wel voor over. Lijkt dit haalbaar voor jullie? Opmerkingen?

In ieder geval al bedankt voor jullie commentaar en tips! :wink:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis DBNick: Rondreis vanuit LA (september 2015)

Bericht door Mrvanilla »

Leuk, zo'n spontane trip!

Het is zeker haalbaar. Maar verre van ideaal. Je doet inderdaad een soorrt klassiek rondje, alleen zullen de meeste mensen hier drie weken over doen. Ik zou wat dingen anders doen. Ik zou Monument Valley eruit schrappen. Het ligt eigenlijk net te ver. Je zou een overnachting in Page hiervoor in de plaats kunnen doen. Je kunt dan schitterende zaken als Antelope Canyon en Horseshoe Bend bekijken. Vooral die eerste mag je eigenlijk niet missen (Google maar eens).

Daarnaast heb je zowat nul tijd voor San Francisco. Als je hier eigenlijk weinig tijd wilt besteden zou ik er niet heenrijden, maar vanuit LA naar Sequoia rijden. Anders heb je echt wel meer tijd nodig om iets te zien/doen.

Een whalewatch tour kost je zeker een halve dag, dus je zult pas later in de middag in SF arriveren. En de dag erna zal je rond de lunchtijd weer moeten vertrekken richting de Sierra Nevada.

Sequoia NP is schitterend maar ik zou het eruit halen. Je kunt sequoia bomen ook in Yosemite zien, aan de Tioga Road. Je zult namelijk echt een overnachting tussen Yosemite en LV moeten plannen. Zonder ook maar ergens te stoppen is dat 8 uur rijden. En je zult echt ergens moeten stoppen (tanken, eten, benen strekken etc). Daarnaast race je langs plekken als de Tioga Pass, Bodie en Death Valley. Zonde!
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is inderdaad een meer dan 3 weken rondje in 13 dagen. Want op dag 1 zul je weinig meer doen als je aankomt en de laatste dag zal dat zo zijn omdat je naar huis gaat. Vergeet ook niet dat je pas op dag 16 dan thuis aankomt trouwens.

Ik zou eerlijk gezegd ook echt keuzes maken, want dit is eigenlijk niet te doen zo.
LA - Monterey kan wel, maar sla dan iets bekijken tussen LA en Pismo Beach langs de 101 en de 1 helemaal over, maar rij direct naar Pismo Beach en pak daar de 1.

Je moet echt minimaal een dag meer hebben voor San Francisco, nu is het echt zonde van de omrit.

In principe heb je tijd om een leuk deel van Sequoia en Yosemite te zien, maar als je het zo wilt laten zou ik deze omdraaien. Eerst Yosemite en dan Sequoia. Vanuit Sequoia heb je een minder mooie, maar nog wel doenbare dag naar Las Vegas. Vanuit Yosemite rij je echt veel te veel moois voorbij.

Voor Bryce en Zion heb je voldoende tijd. Ik zou in jullie reis misschien zelfs de volle dag Zion eruit halen (kom ik zo op).

Ik zou ook Monument Valley eruit halen en Page in de plaats zetten.

De reden om de volle dag Zion eruit te halen is om deze bij Los Angeles op de enalaatste dag te zetten. Ik begrijp niet waarom je in je oorspronkelijke reis op LA vliegt als je er helemaal geen tijd voor neemt? Eigenlijk zou je beter op San Francisco zijn gevlogen, want dan zit je sneller in de parken, want jouw dag 1, 2 en 3 daar doen de meesten minimaal een dag of 5/6 over.
DBNick
Amerika-newbie

Bericht door DBNick »

Bedankt voor de feedback!

Monument Valley overslaan is duidelijk. Jammer, maar Page met Horseshoe Bend en Antelope Canyon maken veel goed... :thumbup:

In Yosemite wilden we in eerste instantie Mariposa Grove doen, maar dat is tijdelijk gesloten. Vandaar de keuze voor Sequoia NP. Zijn er andere plaatsen in Yosemite (buiten Mariposa Grove) waar sequoia's staan en de moeite waard zijn om te stoppen?

In de nieuwe planning heb ik voor San Francisco ook een dag extra gerekend.

Dus samengevat een nieuwe route:

1. Düsseldorf - Los Angeles
2. Los Angeles - Monterey
3. Monterey - San Francisco
4. San Francisco
5. San Francisco - Yosemite NP
6. Yosemite NP
7. Yosemite NP - Death Valley
8. Death Valley - Las Vegas
9. Las Vegas - Zion NP
10. Zion NP
11. Zion NP - Bryce NP
12. Bryce NP - Page
13. Page - Grand Canyon
14. Grand Canyon - Los Angeles
15. Los Angeles - Düsseldorf

Lijkt dit beter?

De keuze voor vliegen op LA was trouwens uit financieel oogpunt. Achteraf bekeken was San Francisco beter geweest, maar goed, de tickets liggen vast.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je je een beetje inleest had je kunnen weten dat de Merced Grove en Tuolumne Grove ook sequoiagroves in Yosemite zijn :wink: Maar als je Sequoia meepakt zou ik in Yosemite voor andere highlights als Sequoiabomen gaan.

Hoe laat kom je aan in LA? Misschien die dag toch al proberen om naar Oxnard of Santa Barbara te rijden, dat scheelt je zoveel tijd de dag erna. En het is zonde om die kustrit te moeten afraffelen.

Misschien zou je ook beter de ritten Yosemite - Death Valley - Las Vegas anders in kunnen delen. Normaal zou ik een overnachting in Death Valley aanraden, maar misschien kun je tijdsbewust beter Yosemite - bodie/Lone Pine en de dag erna via Death Valley naar Las Vegas rijden. Vul in google maps voor Yosemite, Yosemite Valley in ipv Yosemite NP.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor de Grand Canyon is wel erg beperkt nu en zo'n lange rit op de laatste dag is niet echt fijn. Is het een idee om de route om te draaien en die rit de dag na aankomst te doen? Hebben jullie al bedacht waar je gaat overnachten? met zo weinig tijd is het wel verstandig om niet te ver van de parken te gaan zitten.
Kijk ook eens of het geen idee is om SF en Yosemite te laten vallen. Dan heb je voor de rest meer tijd. Zie voor een route van 2 weken in september mijn 2011 verslag.

Marianne
DBNick
Amerika-newbie

Bericht door DBNick »

We landen rond 17 uur in LA dus veel rijden zit er die dag niet meer in.

De kustroute en San Francisco zouden we wel graag zien, maar er is inderdaad wat weinig tijd voor. Zou het een verbetering zijn als we op dag 2 van LA naar San Simeon rijden en op dag 3 van San Simeon naar San Francisco? De reisafstanden zijn dan beter verdeeld over twee dagen. We komen dan wel later op de dag aan in San Francisco. Omdat we op dag 4 nog een dag in San Francisco blijven lijkt me dat geen probleem.

Goh, route omdraaien en eerst naar de Grand Canyon rijden. Daar is ook wel iets voor te zeggen. Vooral omdat we toch geen lange slapers zijn en met de jetlag vermoedelijk vroeg uit de veren zullen zijn.

Moeilijk al die keuzes! :wink:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou inderdaad, zoals Paul zegt, in dit geval vanuit Yosemite naar Lone Pine (of iets eerder Bishop) rijden en daar overnachten. De dag erna kun je dan via DV naar LV. Dat is ook wel een pittige rit maar je kunt dan wel genoeg zien in DV en heb je genoeg tijd voor de Tioga Pass en Bodie. Of nog wat tijd in de vallei in de ochtend.

Monterey vervangen door San Simeon is trouwens een goed plan. Let wel: San Simeon is niets meer dan 10 hotels aan de snelweg, dus je zult er niets kunnen doen. Een km of 5 eerder ligt Cambria, dat vonden wij iets gezelliger.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer