Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mrvanilla: Los Angeles - Phoenix
-
Jerre
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Reis Mrvanilla: Los Angeles - Phoenix
die foto op de trailridge road doet me denken aan mn passage over de independence pas een paar dagen terug. Men vriendin was ook nog kleiner als de sneeuwmuur 
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Ja, indrukwekkend is dat!
Yes! Als we precies weten wanneer we er zijn, PM ik je, maar zal rond 10/11 juni zijn!Dude schreef:Ik zit nu in Texas maar ben volgende week terug in Tucson dus je mag je altijd PM'en voor wat af te spreken
Groetjes,
Daniel
Daniel
Zo, weer terug. We hebben een hele mooie reis gemaakt, mede dankzij de tips via dit forum. Nogmaals dank daarvoor.
Hoogtepunten:
1. Zonder twijfel het weer. Ik volg ook andere verslagen en natuurlijk de forecast en we hebben echt overal mazzel gehad. Niets dan zon (op een hele kleine, enkele bui na). Zowel de Tioga Pass als de Trail Ridge Road opende luttele dagen voor onze aankomst.
2. SeKi was toch wel een schitterende ervaring. We hebben er mooi gewandeld en liefst 12 beren gezien. Misschien ook omdat we er minder van verwachtte dat dit ons zo prima beviel.
3. Observation Point Trail in Zion NP. Flink stappen maar de beloning is magnefiek.
Mindere punten:
1. De gehele regio zuid-Colorado en New Mexico was niet ons ding. Op Katuwe Tented Rocks en White Sands NM na vonden wij het te weinig bieden om ons er écht enthousiast voor te maken.
Hoogtepunten:
1. Zonder twijfel het weer. Ik volg ook andere verslagen en natuurlijk de forecast en we hebben echt overal mazzel gehad. Niets dan zon (op een hele kleine, enkele bui na). Zowel de Tioga Pass als de Trail Ridge Road opende luttele dagen voor onze aankomst.
2. SeKi was toch wel een schitterende ervaring. We hebben er mooi gewandeld en liefst 12 beren gezien. Misschien ook omdat we er minder van verwachtte dat dit ons zo prima beviel.
3. Observation Point Trail in Zion NP. Flink stappen maar de beloning is magnefiek.
Mindere punten:
1. De gehele regio zuid-Colorado en New Mexico was niet ons ding. Op Katuwe Tented Rocks en White Sands NM na vonden wij het te weinig bieden om ons er écht enthousiast voor te maken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Mooi! Leuk verslag Daniel. En mooie foto's!
OPT die wil ik ook nog wel doen.
Volgende keer maar in de winter naar het zuidwesten?
En op naar de volgende, volgens mij zijn zijn jullie 1 week eerder dan ons in Olympic NP. Wij zijn daar rond 7/8 september
OPT die wil ik ook nog wel doen.
Volgende keer maar in de winter naar het zuidwesten?
En op naar de volgende, volgens mij zijn zijn jullie 1 week eerder dan ons in Olympic NP. Wij zijn daar rond 7/8 september
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ga je verslag nog ff lezen 
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Klopt het dat je verslag nog niet af is? Laatste dag zie ik niet.
Jullie hebben zeker goed weer gehad, fijn!
Leuk ook dat jullie bij Bart en Evy zijn geweest.
Jullie hebben zeker goed weer gehad, fijn!
Leuk ook dat jullie bij Bart en Evy zijn geweest.
Ik moet de laatste twee dagen nog inderdaad schrijven (al is de laatste dag dit: we reden naar het vliegveld en vertrokken
). Die andere komt morgen nog wel, de motivatie is ver te zoeken....

Haha, ik krijg mijn vrouw niet zover denk ik. En dank!Hinko schreef:Mooi! Leuk verslag Daniel. En mooie foto's!
Volgende keer maar in de winter naar het zuidwesten?![]()
Hahapumi1000 schreef:Ik ga je verslag nog ff lezen
Groetjes,
Daniel
Daniel
- pumi1000
- Amerika-expert
Bijgelezen! Was een leuk blog met mooie foto's. Super geboft met het weer.
Wij hebben New Mexico ook nog niet bezocht, maar ik zie dat jullie er minder enthousiast over waren. Het zijn toch best grote afstanden om het in een route op te nemen, dus denk dat we toch de andere kant op gaan volgend jaar.
Wij hebben New Mexico ook nog niet bezocht, maar ik zie dat jullie er minder enthousiast over waren. Het zijn toch best grote afstanden om het in een route op te nemen, dus denk dat we toch de andere kant op gaan volgend jaar.
Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar die regio is er een die wij in ieder geval niet meer hoeven te bezoeken. Begrijp me niet verkeerd: we hebben ons er niet verveeld en het was zeker geen straf om er te zijn, maar ik kan fijnere plekken bedenken in het zuidwesten.
De afstanden zijn inderdaad erg groot ja, zeker aan het einde van een reis heb je (ik) daar minder zin in. Wat gaan jullie nog meer bezoeken dit jaar?
De afstanden zijn inderdaad erg groot ja, zeker aan het einde van een reis heb je (ik) daar minder zin in. Wat gaan jullie nog meer bezoeken dit jaar?
Groetjes,
Daniel
Daniel
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Jammer dat het tegengevallen is en ik vond het zo fijn/mooi in New Mexico en Arizona.
Maar ja, elke keer als ik er was, had ik ook meer dagen te spenderen. Maakt misschien wel een verschil.
Groetjes,
Ingrid
Maar ja, elke keer als ik er was, had ik ook meer dagen te spenderen. Maakt misschien wel een verschil.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Nee dat had voor ons geen verschil gemaakt. Het was niet dat we enorm volle dagen daar hadden, of het gevoel hadden dat we tijd te kort hadden. Er is zeker en vast meer te zien en doen dan wij hebben gedaan, maar het was gewoon ons ding niet. Als we meer tijd hadden gehad waren we waarschijnlijk ergens anders heen gereden
.
Het woestijn landschap, de pueblos, de dorheid, de uitgestrektheid: ik kan me helemaal voorstellen dat je dat fantastisch vind, alleen wij horen daar niet bij
.
Dat gezegd hebbende zien we het zeker niet als verloren tijd of wat dan ook, ik zou er alleen niet weer heen gaan. Dan liever California of Utah
Het woestijn landschap, de pueblos, de dorheid, de uitgestrektheid: ik kan me helemaal voorstellen dat je dat fantastisch vind, alleen wij horen daar niet bij
Dat gezegd hebbende zien we het zeker niet als verloren tijd of wat dan ook, ik zou er alleen niet weer heen gaan. Dan liever California of Utah
Groetjes,
Daniel
Daniel
- pumi1000
- Amerika-expert
Over paar weken een route vanuit NY. Bij het boeken van de tickets bewust gekozen om dit jaar geen 4 weken te gaan ivm ziekte ouders.Mrvanilla schreef:Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar die regio is er een die wij in ieder geval niet meer hoeven te bezoeken. Begrijp me niet verkeerd: we hebben ons er niet verveeld en het was zeker geen straf om er te zijn, maar ik kan fijnere plekken bedenken in het zuidwesten.
Nu gaan we eerst naar NY, dan paar dagen aan de kust bij Atlantic City en Wildwood, Lancaster, Watkins Glenn SP, Niagara, Albany, Walvistocht Gloucester, Boston, New London (segwaytour) en terug naar NY.
Volgend jaar willen we nog een keer rond de 4 weken gaan. Dan nog een keer naar het Westen met dingen die we nog niet gezien hebben zoals San Diego, Palm Springs, Lake Tahoe, SeKi. Verder wel nogmaals Bryce, LV, Death Valley, Page, SF. Het stuk in Arizona slaan we dan over. Ben nu dus een route aan het uitstippelen in CA, Nevada en Utah. Ik ga ook nog uitzoeken of het stuk boven SF misschien te doen is.
Ik heb ook je blog met heel veel plezier gevolgd. Fijn om een combinatie te zien van wat we gaan doen, en wat we vorig jaar gedaan hebben
Zo te zien hebben jullie je ook vermaakt. Nu moet ik wel wat anders zoeken om 's ochtends te lezen.
Als ik het zo lees, houden jullie toch vooral van die langere hikes, even weg van alles. En dat is er inderdaad wat minder in New Mexico. Of die zul je er ook wel hebben, maar zijn voor de meeste mensen niet haalbaar omdat ze ofwel zo ver weg liggen, ofwel niet uitgewerkt zijn.
Het is inderdaad wel een regio van aardige afstanden, en afgelegen stukken, en doordat het minder bereikbaar is, is het paradoxaal genoeg meer eentje van steden/stadjes, zoals ABQ, Santa Fe, Taos, Tombstone... Ik vond het er echt fantastisch, maar zou er volgend jaar inderdaad niet weer heen gaan, en heb toch een beetje die écht uitgestrekte NP's met lange hikes gemist. Maar ik zou het niet hebben willen missen
Als ik het zo lees, houden jullie toch vooral van die langere hikes, even weg van alles. En dat is er inderdaad wat minder in New Mexico. Of die zul je er ook wel hebben, maar zijn voor de meeste mensen niet haalbaar omdat ze ofwel zo ver weg liggen, ofwel niet uitgewerkt zijn.
Het is inderdaad wel een regio van aardige afstanden, en afgelegen stukken, en doordat het minder bereikbaar is, is het paradoxaal genoeg meer eentje van steden/stadjes, zoals ABQ, Santa Fe, Taos, Tombstone... Ik vond het er echt fantastisch, maar zou er volgend jaar inderdaad niet weer heen gaan, en heb toch een beetje die écht uitgestrekte NP's met lange hikes gemist. Maar ik zou het niet hebben willen missen
Precies, het is ook enorm persoonlijk. En het is ook gewoon een hele mooie omgeving, alleen heb ik mooiere gezien in de VS, dat is het een beetje.
Zit dat er dit jaar weer in?M Kactus schreef:heb toch een beetje die écht uitgestrekte NP's met lange hikes gemist.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ja, ik denk het wel. Goblin Valley is een erg leuk park, maar echt weg van de wereld ben je er nooit. In Zion, Arches of Yosemite heb je dat toch veel meer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4931 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties