Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Papieren rijbewijs Belgie
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Papieren rijbewijs Belgie
Wat ik me nu plots afvraag en nog niet onmiddelijk terugvind op de forum is of dat mijn
roze kaart ( papieren rijbewijs ) een geldig rijbewijs is in de USA ?
Ik heb dit rijbewijs al van 2000 dus is al een tijdje en nog nooit een wagen bestuurd in het buitenland.
roze kaart ( papieren rijbewijs ) een geldig rijbewijs is in de USA ?
Ik heb dit rijbewijs al van 2000 dus is al een tijdje en nog nooit een wagen bestuurd in het buitenland.
Re: Papieren rijbewijs Belgie
Ja hoor, als het nog niet verlopen is dan is het ook geldig in de US.
Beide hebben in 1949 de Geneva convention on road traffic ondertekend en erkennen dus elkaars rijbewijzen, mits deze voldoen aan het daarin gestelde formaat. En dat formaat is dat bekende roze papiertje. De nieuwe pasjes voldoen niet aan het format in het verdrag. Strict genomen zouden die pasjes zonder IDP dus niet erkend zijn in verdragslanden. Al heb ik nog niet gehoord dat iemand geweigerd is..
Beide hebben in 1949 de Geneva convention on road traffic ondertekend en erkennen dus elkaars rijbewijzen, mits deze voldoen aan het daarin gestelde formaat. En dat formaat is dat bekende roze papiertje. De nieuwe pasjes voldoen niet aan het format in het verdrag. Strict genomen zouden die pasjes zonder IDP dus niet erkend zijn in verdragslanden. Al heb ik nog niet gehoord dat iemand geweigerd is..
Laatst gewijzigd door PSVwally op 14 jun 2015, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, het is niet nodig om heel het bovenstaande bericht te quoten
Reden: quote verwijderd, het is niet nodig om heel het bovenstaande bericht te quoten
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ja hoor die is geldig. De mijne is van 1987. Nog nooit problemen gehad.
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Moet een rijbewijs in Belgie dan niet om de 10 jaar worden verlengd ? (Zoals in Ned. dus wel)
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Een Belgisch rijbewijs is levenslang geldig
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
http://www.senior-test.be/nl/het-rijbew ... rkt-geldig" onclick="window.open(this.href);return false;In België zijn momenteel vier modellen van rijbewijzen in omloop:
het model van voor 1989, het ‘Belgisch rijbewijs’ genaamd;
het model afgeleverd tussen 1989 en 1998 of het ‘Belgisch rijbewijs naar Europees model’;
het model van na 1998 of het ‘Belgisch rijbewijs naar Europees model volgens de nieuwe Europese normen van 1998’;
het bankkaartmodel afgegeven vanaf 7 juli 2010.
Binnen de Europese Unie zijn al deze rijbewijzen geldig. Om misverstanden in de verschillende landen van de Europese Unie te vermijden, dient u best in het bezit te zijn van een bankkaartmodel. Veel landen herkennen het oude papieren model namelijk niet of kunnen moeilijk interpreteren of het rijbewijs authentiek is, waardoor u onterecht beboet kan worden.
Indien u misverstanden wilt vermijden, kan u uw nieuw rijbewijs (tegen een vergoeding) afhalen bij uw gemeente. Vanaf begin 2013 worden enkel nog bankkaartmodellen afgeleverd, bedoeling is ook om de andere modellen met der tijd allemaal om te wisselen.
en ter aanvulling: http://europa.eu/youreurope/citizens/ve ... dex_nl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mijn Ned. rijbewijs is ook geldig mijn hele leven met dien verstande dat ik iedere 10 jaar een nieuw exemplaar moet halen omdat mijn kop steed ouder wordt. Plus boven de 70 jaar oud, zijn er aanvullende eisen mbt. controle van de ogen. Ik dacht dat de verlenging na de 70 voor maar 5 jaar is.
Dus in BE had ik nu nog rondgereden op de roze drie-slag met een foto van mij als 20-jarige ?
Dus in BE had ik nu nog rondgereden op de roze drie-slag met een foto van mij als 20-jarige ?
-
- Amerika-newbie
Klopt, altijd grappig om rijbewijsfoto's te bekijken 

- stijn9041
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Even navraag gedaan bij Connections waar we onze reis geboekt hebben: het roze, papieren drieluik is inderdaad geldig in Amerika. Veel plezier.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ja klopt helemaal.USInsider schreef:Dus in BE had ik nu nog rondgereden op de roze drie-slag met een foto van mij als 20-jarige ?
Het is ook vaak leuk om de reactie te zien van de medewerker aan de balie van het verhuurbedrijf. Eerst kijkend naar de foto, dan naar jou, dan weer naar de foto.
En dan proberen ze zich te redden met iets van: Oh, you haven't changed at all. Waarop mijn zoon dan meestal reageert met een niet zo discreet 'Ahum'.

Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 745 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-