Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rijbewijs
rijbewijs
Kan je als 16 jarige een rijbewijs gaan halen als ouders een zaak gaan opstarten en nog geen werk vergunning hebben maar wel tax num (florida)als de nieuwe zaak onderneming open gaat wordt er een werkvergunning aangevraagd gaat volgends accountant sneller
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: rijbewijs
Er is op dat moment geen enkele garantie dat een van de ouders een tijdelijke werkvergunning gaan krijgen (E2). Het hebben van een zaak in de US levert je niet altijd een geldig visum op. Dus neen, je kan dan je rijbewijs volgens mij nog niet halen.
Kijk ook eens op de website van het DMV van Florida.
Kijk ook eens op de website van het DMV van Florida.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Interpunctie waar ben je?
Wat gevraagd wordt, hangt van de staat af. Sommige staten eisen een Soc.Sec.# dan wel een ITIN, andere staten doen dat niet.
Meestal moet je een bewijs van residendy hebben, dwz. huurcontract, of een officiele brief aan jou/je ouders gericht, die op jullie adres is aangekomen (overheid, utility co.)
Dit is het adres van de officiële website van de FL-DMV:
http://www.flhsmv.gov/html/dlnew.html
Zoals Kastelke al aangaf, hier kun je alle vereisten vinden.
Meestal moet je een bewijs van residendy hebben, dwz. huurcontract, of een officiele brief aan jou/je ouders gericht, die op jullie adres is aangekomen (overheid, utility co.)
Dit is het adres van de officiële website van de FL-DMV:
http://www.flhsmv.gov/html/dlnew.html
Zoals Kastelke al aangaf, hier kun je alle vereisten vinden.
Zoals al gezegd zou interpunctie het bericht veel leesbaarder maken.gevuk009 schreef:..... gaat volgends accountant sneller
De accountant zegt, wat zegt de immigration lawyer? Accountants zijn geen experts op het gebied van immigratiewetgeving.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
" ...you must bring original documents that prove your identity, social security number and residential address." (DMV Florida)
Vraagsteller kan geen SSN hebben aangezien hij/zij het dependent kind is van een E-2 visa houder.
E-2 dependent kinderen, als alle N/I visa houder kids, mogen NIET werken en hebben derhalve geen recht op een SSN.
Zijn ouders moeten voor hem - en andere kids - een ITIN aanvragen. Dit ook om hem/haar als dependent te kunnen opvoeren op hun belasting-aangiftes.
Misschien neemt de FL DMV genoegen met een ITIN en bewijs van legaal verblijf in de US - plus de andere documenten.
In sommige staten moet men eerst naar de DMV om een bewijs te halen dat een SSN vereist is, daarmee naar de lokale Soc. Sec. Admin gaan, en daar vragen om een bewijs van SSN-ineligibilty, om daarmee gewapend weer naar de DMV te tijgen.
Laat een van de ouders mee gaan - met alle documentatie die te maken hebben met de emigratie.
Het is denk ik dan ook beter te wachten met deze manoeuvre tot beide ouders hun SSN's hebben.
Voor aanvragen ITIN:
http://www.irs.gov/Individuals/General-ITIN-Information
Voor aanvragen Soc. Sec. #:
http://www.ssa.gov
E-2 dependent kinderen, als alle N/I visa houder kids, mogen NIET werken en hebben derhalve geen recht op een SSN.
Zijn ouders moeten voor hem - en andere kids - een ITIN aanvragen. Dit ook om hem/haar als dependent te kunnen opvoeren op hun belasting-aangiftes.
Misschien neemt de FL DMV genoegen met een ITIN en bewijs van legaal verblijf in de US - plus de andere documenten.
In sommige staten moet men eerst naar de DMV om een bewijs te halen dat een SSN vereist is, daarmee naar de lokale Soc. Sec. Admin gaan, en daar vragen om een bewijs van SSN-ineligibilty, om daarmee gewapend weer naar de DMV te tijgen.
Laat een van de ouders mee gaan - met alle documentatie die te maken hebben met de emigratie.
Het is denk ik dan ook beter te wachten met deze manoeuvre tot beide ouders hun SSN's hebben.
Voor aanvragen ITIN:
http://www.irs.gov/Individuals/General-ITIN-Information
Voor aanvragen Soc. Sec. #:
http://www.ssa.gov
@USInsider, het is nog niet duidelijk of de ouders van TS een E-2 visum hebben.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ze voor een E2 gaan, dan hoop ik dat ze zich er van bewust zijn dat hun kinderen op hun 21ste het land moeten verlaten, tenzij ze voor hun eigen visum zorgen (studeren, huwelijk, zelf een goedgekeurde business opzetten). Geen leuke onderneming als je moet vertrekken met een kind dat al 16 is. Dat heeft ons er ooit van tegengehouden om die weg te bewandelen, ik wou mijn zoon liever niet gedwongen gehuwd zien op zijn 21ste.
Elke
Hockey, je hebt gelijk. Ik had het iets duidelijker moeten zeggen: kinderen die meekomen met ouders die een zaak opzetten/overnemen of hier komen op een werkvergunning, kunnen allemaal geen Soc. Sec. Number krijgen omdat ze geen van allen mogen werken hier.
Een aantal posters hier nam E-2 aan als visum omdat TS schreef omtrent 'een zaak opzetten' en 'een werkvergunning'.
Zoveel smaakjes zijn er nu ook weer niet in de USCIS bonbon-doos.
Een aantal posters hier nam E-2 aan als visum omdat TS schreef omtrent 'een zaak opzetten' en 'een werkvergunning'.
Zoveel smaakjes zijn er nu ook weer niet in de USCIS bonbon-doos.
bedankt voor jullie reactie ,ik begrijp het
-
Chrisstieglitz
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Is het mogelijk om in Texas rond te rijden als een toerist als je nog maar 19 bent en er maar één week blijft? Wordt dit hier toegelaten?
Heb het overal al proberen te zoeken maar vindt er niet zo veel over.
Greetz Chris
Heb het overal al proberen te zoeken maar vindt er niet zo veel over.
Greetz Chris
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Waarom zou dit niet mogen? In "The land of the Free" mag je al autorijden als je 16 bent.Chrisstieglitz schreef:Is het mogelijk om in Texas rond te rijden als een toerist als je nog maar 19 bent en er maar één week blijft?
Het is niet erg goedkoop om een auto te huren als je nog geen 25 bent, maar het kan wel (als ik het fout heb hoor ik het graag).
Groetjes,
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
-
Chrisstieglitz
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Omdat je in veel andere staten van Amerika minstens 21 moet zijn om als toerist rond te mogen rijden in Amerika. Maar elke staat heeft andere regels dus vroegen we ons af of je in Texas onder 21 jaar moogt rijden als toerist.TwentseGijs schreef:Waarom zou dit niet mogen? In "The land of the Free" mag je al autorijden als je 16 bent.Chrisstieglitz schreef:Is het mogelijk om in Texas rond te rijden als een toerist als je nog maar 19 bent en er maar één week blijft?
Het is niet erg goedkoop om een auto te huren als je nog geen 25 bent, maar het kan wel (als ik het fout heb hoor ik het graag).
Groetjes,
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
ah... weer iets nieuws geleerdChrisstieglitz schreef: Omdat je in veel andere staten van Amerika minstens 21 moet zijn om als toerist rond te mogen rijden in Amerika. Maar elke staat heeft andere regels dus vroegen we ons af of je in Texas onder 21 jaar moogt rijden als toerist.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Chrisstieglitz schreef:Omdat je in veel andere staten van Amerika minstens 21 moet zijn om als toerist rond te mogen rijden in Amerika.
Dit is nieuw voor mij. Ik betwijfel of het wel klopt. Veel verhuurders hebben een leeftijdseis, maar of het ook in de wet van de staten is vastgelegd betwijfel ik.
Inderdaad, autohuur zal lastig zijn, maar als jij iemands auto mag lenen, en gecheckt hebt dat hun verzekering je dekt, is er volgens mij geen probleem. Mits je een rijbewijs hebt uiteraard.
Terug in Texas!
Ik heb er nog nooit van gehoord, dat er staten zijn waar een bezoeker 21 moet zijn om een auto te mogen besturen.
De volgende info komt van het US Consulaat in Londen:
Will my Eur. driver's license be adequate for renting a car?
- The U.S.A. has an agreement with most countries whereby the renter's full national driving license may be used for a period of up to one year in the U.S.A.
Provisional licenses are not acceptable.
- Most car rental companies require that you have held a full license for at least one year, regardless of age.
The minimum age for renting a car is normally 21, although it can be as high as 25 at some car rental co.'s.
Often an additional charge is levied on drivers who are under 25 years of age.
De volgende info komt van het US Consulaat in Londen:
Will my Eur. driver's license be adequate for renting a car?
- The U.S.A. has an agreement with most countries whereby the renter's full national driving license may be used for a period of up to one year in the U.S.A.
Provisional licenses are not acceptable.
- Most car rental companies require that you have held a full license for at least one year, regardless of age.
The minimum age for renting a car is normally 21, although it can be as high as 25 at some car rental co.'s.
Often an additional charge is levied on drivers who are under 25 years of age.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Er zit wat nuance tussen huren en besturen en dat maakt het onduidelijk. Ik neem aan dat een 2e bestuurder van een huurauto aan dezelfde eisen moet voldoen als de bestuurder. Dan kun je dus bij de meeste verhuurders onder de 21 al niet eens huren. Sommige verhuurbedrijven maken uitzonderingen voor militairen, maar bij de grote verhuurbedrijven maak je als 19-jarige weinig kans.Ik heb er nog nooit van gehoord, dat er staten zijn waar een bezoeker 21 moet zijn om een auto te mogen besturen.
De regels van budget bv: http://www.budget.com/budgetWeb/html/en ... PopUp.html
En nog een andere van enterprize
Er staan op het wereldwijde web wel verhalen over 19 jarigen die het wel gelukt is. Maar dan vaak tegen enorme kosten en bij lokale verhuurbedrijven. Google anders gewoon eens op 'can a 19 year old rent a car in Texas'. Ik kan er alleen niet precies uithalen of het om Amerikanen of buitenlandse touristen gaat. Daar zit qua verzekering nogal een verschil in kosten in en ik vind bv $115 per dag bijbetalen voor onder 21 echt veel geld.
Age Requirements / United States and Canada / Enterprise
What is the age requirement to rent a car with Enterprise?
US and Canada:
• To avoid a youthful driver fee, the primary renter and any additional drivers of the vehicle must be at least 25 years of age.
• Minimum age to rent a vehicle is 21 years of age.
• Rental rates may be higher for renters between the ages of 21 and 24
• Certain specialty and larger sized vehicles may not be rented to drivers under the age of 25.
Only New York State and Michigan Mandate Age Exceptions:
New York State: Daily Rental
• The minimum age is 18 years of age.
• An $80.00 per day additional charge applies to 18 -20 aged renters.
• A $23.50 per day additional charge applies to 21-24 aged renters.
Michigan:
• The minimum age is 18 years of age.
• A $26.00 per day additional charge applies to 18-20 aged renters.
• A $14.00 per day additional charge applies to 21-24 aged renters.
• Have a valid driver's license.
• Have a major credit card in their name at the time of rental or meet the locations cash qualification requirements. (Note: See cash qualification requirements if wanting to rent with cash and/or Debit Card. Not all locations allow cash rentals).
• Enterprise Locations require a rental deposit in addition to the cost of rental amount (please see methods of payment).
Nu zal niemand voor een week een auto kopen, maar er zwerft hier nog ergens een verhaal op het forum rond van de dochter van Martin & Marianne die (ook onder 21) geen auto kun huren en er voor de laatste weken van haar haar studie even één had gekocht. Maar dan ben je dus ook veel geld kwijt en voor de auto en voor de verzekeringen.
Heb je bv gastouders, dan heb je misschien kans dat ze je kunnen bijschrijven op hun auto. Alleen lijkt me dit, vooral omdat het maar voor een week is, meer theorie dan praktijk. Je moet dan of zelf een verzekering afsluiten of bij hun verzekering worden bijgeschreven en dat is voor 'buitenlanders' vaak heel prijzig. Helaas zijn de Amerikanen zelf vaak ook erg onwetend in dit soort zaken, dus dit zou je zelf bij een officiele instantie moeten laten uitzoeken.
Er is niet 'een nuance tussen huren en besturen'.
Wie een auto mag besturen (voorwaarden, leeftijd, enz.) is wettig geregeld. Verankerd in State Law.
Wie al dan niet een huurauto mag besturen, dat zijn regels die verhuurbedrijven - samen met hun verzekeraars - stellen.
Wie een auto mag besturen (voorwaarden, leeftijd, enz.) is wettig geregeld. Verankerd in State Law.
Wie al dan niet een huurauto mag besturen, dat zijn regels die verhuurbedrijven - samen met hun verzekeraars - stellen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 jun 2015, 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1225 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic