Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagjes Wireless internet en Laptop

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Vraagjes Wireless internet en Laptop

Bericht door manja »

Kan ik een Nederlandse laptop gewoon overal in Amerika gebruiken en ook gewoon gebruik maken van draadloos internet (zelfde frequentie)??

Ik wil voor mijn vertrek in juni a.s. in Nederland een laptop aanschaffen met Nederlandse Handleiding en met draadloos internet en weet niet of dit dan problemen geeft.

Groetjes, Manja.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ja hoor, geen enkel probleem, wij hebben onze laptops deze zomer overal waar WIFI was kunnen gebruiken.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zoek anders even op het Forum. Hier staan verscheidene topics over, waaronder deze:

http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2435
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1704
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik vraag me af of het niet voordeliger is, om hier op je vakantie een laptop aan te schaffen sinds dien de dollar koers zo laag is..
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Moet je hem alleen wel weer invoeren..
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Eh,

volgens mij gaat ze voor 3 jaar naar Amerika...

(zie haar signature) :wink:

Je zou 'm in dat geval ook in Amerika kunnen aanschaffen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dan zou ik hem idd gewoon daar aanschaffen. Heb je ook mooi de garantie daar als er iets mis mee is en een adapter met een US stekker.
Kun je hem na 3 jaar alsnog invoeren...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens mij gaat het Manja om de Nederlandse handleiding, zoals ze schrijft. Als je in Amerika koopt, is de software natuurlijk ook in het Engels en dat kán lastig zijn. Anderzijds: als je in Amerika gaat wonen, zal je daar ook aan moeten wennen.

Wellicht is hulp hier van het forum wel fijn, als je die Engelse software af en toe gewoon te lastig vindt? Want verder zie ik ook alleen voordelen in het daar aanschaffen van een laptop eigenlijk.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor veel grote merken kun je de handleiding ook gewoon downloaden.
Een engelse Windows zou idd geen probleem mogen zijn als je daar 3 jaar gaat wonen..
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Hoe werkt het eigenlijk met dat Wifi gebeuren? Kun je dan overal zomaar internetten? Ik bedoel, moet je daar dan niet voor betalen?

Ik ben inmiddels zover dat ik weet dat sommige netwerken beveiligd zijn en dat je dus een code moet hebben........
onze blog - Bouwmanfamily
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

met onze laptop kunnen we bij de meeste starbucks online gaan en bij vele hotels kun je in de hal zonder kosten het signaal oppikken...en er zijn plaatsen waar je gewoon voor moet betalen...of je moet hier overstappen op broadband van sprint of Verizon en andere aanbieders ... dan heb je bijna overal internet connection.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Color01 schreef:met onze laptop kunnen we bij de meeste starbucks online gaan en bij vele hotels kun je in de hal zonder kosten het signaal oppikken...en er zijn plaatsen waar je gewoon voor moet betalen...of je moet hier overstappen op broadband van sprint of Verizon en andere aanbieders ... dan heb je bijna overal internet connection.
Ik zal vertellen wat ik ervan weet, hoewel de echte 'nerds' het vast beter weten dan ik. Je notebook moet in elk geval een netwerkkaart hebben, de nieuwere hebben die ingebouwd (onzichtbaar in het scherm meestal), bij de oudere steek je echt nog een kaart aan de zijkant in je laptop.

Als je denkt dat je ergens online zou moeten kunnen, laat je de laptop zoeken naar draadloze netwerken. Dit gaat simpel, muis op computertje wat onderin je balk staat, rechts klikken en 'draadloze netwerken weergeven'. Als er een WIFI netwerk in de buurt is, krijg je dat te zie in je scherm. Vaak staat er bij 'onbeveiligd', dan klik je gewoon op verbinding maken en hup, je kan online. Met balkjes wordt aangegeven of je verbinding sterk is of minder sterk. Dat hangt van het signaal af en vooral van de afstand.

Staat er dat je te maken hebt met een beveiligd netwerk, dan wordt het uitzoeken hoe je aan de code komt om daar doorheen te komen. Vaak is het zo dat bij de grotere netwerken zoals T-Mobile, Verizon en Linksys er direct nadat je verbinding hebt geprobeerd te maken een scherm verschijnt waar je je creditcard gegevens kan invoeren en kan kiezen voor welke periode je online wilt kunnen. Ik doe dit bijvoorbeeld nog weleens voor een uurtje op het parkeerterrein van McDonalds als ik moet wachten op mijn dochters therapie :lol:

Ga je op het netwerk van bijvoorbeeld een hotel of camping en hebben zij dat in eigen beheer, dan kan je meestal gewoon bij de receptie de code (sleutel) gaan vragen. Soms krijg je die gratis, soms moet je betalen voor een bepaalde periode.

Afgelopen zomer hebben wij ook regelmatig meegelift op onbeveiligde netwerken van andere campers, denk ik. Dan had je 's avonds volle bak signaal op een netwerk met een vreemde naam en de volgende dag, zag je het hele netwerk niet meer. Camper vertrokken, denk ik :lol:

In Nederland heb je inmiddels UMTS, een bijna landelijk dekkend netwerk waarbij je door middel van een insteekkaart bijna overal signaal kan pakken. Dit is niet gratis, maar interessant als je lang weg bent of veel onderweg bent. KPN levert dat, lees er hier meer over.
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Ontzettend bedankt voor de snelle reacties!!!! :P
Het is inderdaad een overweging, misschien kan ik hem beter in Amerika kopen.
Scheelt het erg veel in prijs?

Manja
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

manja schreef: Scheelt het erg veel in prijs?

Manja

alle electronica hier is goedkoper dan in nederland ... en tegenwoordig met de Lage dollar koers is het helemaal aantrekkelijk.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

nieuwenoord schreef:Ik zal vertellen wat ik ervan weet, hoewel de echte 'nerds' het vast beter weten dan ik.
En hier bedankt voor de duidelijke uitleg mbt Wifi. Wij zitten er namelijk ook aan te denken om een andere laptop aan te schaffen, aangezien deze half dood aan het gaan is geloof ik........ En als we dan al wat weten over Wifi, is het wel handig :wink:
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Becs08 schreef:Hoe werkt het eigenlijk met dat Wifi gebeuren? Kun je dan overal zomaar internetten? Ik bedoel, moet je daar dan niet voor betalen?

Ik ben inmiddels zover dat ik weet dat sommige netwerken beveiligd zijn en dat je dus een code moet hebben........
Als je naar Portland, OR komt heb je gratis wireless, overal. ;-)
Niet alleen bij je Starbucks maar ook op je bankje in her park, het bus station, op de hoek van de straat, overal. ;-)
--
Tink
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Tink schreef:Als je naar Portland, OR komt heb je gratis wireless, overal. ;-)
Niet alleen bij je Starbucks maar ook op je bankje in her park, het bus station, op de hoek van de straat, overal. ;-)
Dat klinkt erg goed, maar helaas, wij gaan naar Utah :wink:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Color01 schreef:alle electronica hier is goedkoper dan in nederland ... en tegenwoordig met de Lage dollar koers is het helemaal aantrekkelijk.
Klopt, maar dan moet je nog altijd wel zoeken naar de goedkopere zaken, en niet gewoon ergens binnenstappen. Want de Nederlandse Pricewatch prijzen zijn behoorlijk laag, ook vergeleken met de gemiddelde Amerikaanse prijs.

Maar als je hem 3jr in Amerika gaat gebruiken, zou ik hem sowieso daar kopen. Dat is toch weer net iets gemakkelijker voor de garantie.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Chi Sin X schreef: Klopt, maar dan moet je nog altijd wel zoeken naar de goedkopere zaken, en niet gewoon ergens binnenstappen..
stap maar een walmart of een circuit city binnen ..die kun je overal vinden...en bij circuit city kun je als je binnen 30 dagen het zelfde product ergens anders goedkoper kunt krijgen, dan betalen ze het verschil direct terug.
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Becs08 schreef:Dat klinkt erg goed, maar helaas, wij gaan naar Utah
Ook wij gaan naar Utah
Groetjes, Anja
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer