Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tolweg New York uit
tolweg New York uit
Wij gaan volgende week naar New York en na een week gaan wij met een huurauto richting Lancaster en gaan dan nog twee weken toeren door de natuur om te eindigen in Boston.
Voor ons is niet duidelijk of wij als wij New York uitgaan (I-95) ook tolwegen tegen komen en hoe dat werkt.
Je kunt ook nog via Alamo met een toll pass program meedoen maar dat kost geld en ik vraag mij dus af of dit wel zinvol is en of wij wel tolwegen tegenkomen.
Heeft iemand ervaring met tolwegen. In Frankrijk is het makkelijk, creditcard en je rijdt weer verder maar in de USA?
Voor ons is niet duidelijk of wij als wij New York uitgaan (I-95) ook tolwegen tegen komen en hoe dat werkt.
Je kunt ook nog via Alamo met een toll pass program meedoen maar dat kost geld en ik vraag mij dus af of dit wel zinvol is en of wij wel tolwegen tegenkomen.
Heeft iemand ervaring met tolwegen. In Frankrijk is het makkelijk, creditcard en je rijdt weer verder maar in de USA?
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: tolweg New York uit
Ik zou zeggen gebruik de routeplanner van Google maps.
Dan kan je uit verschillende routes kiezen en als je tol moet betalen dan staat het erbij.
*Gedurende deze route moet u tol betalen.
Het ligt er ook aan waar je de huurauto haalt
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar Newark (goedkoper en makkelijker de stad uit).
Als je wel tolwegen tegenkomt is het makkelijk.
Stoppen bij een hokje, geld geven aan de meneer of mevrouw, eventueel wisselgeld aannemen en doorrijden
Wel opletten dat je dan een cash only hokje pakt.
Dan kan je uit verschillende routes kiezen en als je tol moet betalen dan staat het erbij.
*Gedurende deze route moet u tol betalen.
Het ligt er ook aan waar je de huurauto haalt
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar Newark (goedkoper en makkelijker de stad uit).
Als je wel tolwegen tegenkomt is het makkelijk.
Stoppen bij een hokje, geld geven aan de meneer of mevrouw, eventueel wisselgeld aannemen en doorrijden
Wel opletten dat je dan een cash only hokje pakt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kan ook gebruik maken van de ez pass https://www.ezpassnj.com/en/home/index.shtml
- girliecathy
- Amerikakenner
Kan je die EZ pass ook aanvragen als je in Europa woont ? Ik heb op de website gekeken en ze vroegen naar een adres in Amerika of heb ik ergens verkeerd zitten kijken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afhankelijk bij welk bedrijf je je auto huurt kun je dit erbij nemen en dan wordt het automatisch van je CC afgeschreven. Ik weet even niet meer of je het vooraf erbij kunt nemen tijdens het boeken of ter plekke bij het bedrijf. Je hoeft dus geen lid te worden.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Je kan zo een ezpass systeem huren bij je autohuur.
Maar uiteraard zien ze dat ook als melkkoe en betaal je daar echt veel te veel voor (zoals ook met navigatie).
Het ligt er echt aan waarvandaan je gaat rijden.
Ik kan me vanuit Newark echt geen problemen met tol herinneren.
Wellicht dat die er niet eens is.
En alleen op heel drukke punten heeft zo een ez pass geval echt zin, anders scheelt het maar een paar tellen.
Als je Manhattan op en af moet met de auto zou ik het wel doen dus
Maar uiteraard zien ze dat ook als melkkoe en betaal je daar echt veel te veel voor (zoals ook met navigatie).
Het ligt er echt aan waarvandaan je gaat rijden.
Ik kan me vanuit Newark echt geen problemen met tol herinneren.
Wellicht dat die er niet eens is.
En alleen op heel drukke punten heeft zo een ez pass geval echt zin, anders scheelt het maar een paar tellen.
Als je Manhattan op en af moet met de auto zou ik het wel doen dus
-
mie
- Amerikafan
Wij komen vanuit Cape Cod en leveren de wagen bij alamo af in Manhattan om dan nog enkele dagen in NY te blijven. Zijn er dan problemen met tol te voorzien of kun je inderdaad gewoon zoals in Frankrijk aan een tolhuisje betalen met de creditcard of zelfs cash?
Wij zijn vorig jaar september ook vanuit Cape God naar Manhattan gereden. Makkie, geen zorgen maken..Dollartjes op schoot en de borden volgen...Geniet van de rit, om midden in het verkeer te zitten en steeds dichter bij te komen is echt een geweldige ervaring..
Fijne trip!
Fijne trip!
Grote Amerika fan
-
mie
- Amerikafan
Bedankt @tomaat. Heb je ook nog een idee hoe lang je er ongeveer over doet? Het is op een dinsdag in juli en we moeten voor 18 uur onze wagen inleveren. Als we rond de middag uit Hyannis vertrekken, neem ik aan dat we wel op tijd kunnen zijn. De tijden op google maps houden natuurlijk geen rekening met files.... vandaar mijn vraag.
Tja, hoe lang je erover doet is lastig te voorspellen...onze ervaring in 3 weken reizen is dat de tijden van Google Maps vrij adequaat zijn. Ook wij zijn geëindigd in Manhattan en daar een paar dagen zonder auto (uiteraard) gebleven. Manhattan in/op rijden is (bijna?) altijd druk. En de auto inleveren moesten wij ook op een bepaalde tijd maar we hadden genoeg reserve tijd ingepland. Wij hadden een AirBnB in Brooklyn en hebben daar eerst nog onze intrek genomen nadat we in Red Hook bij Fairway boodschappen hadden gedaan (aanrader). En dan het hoogte punt, over de Brooklyn Bridge naar Manhattan. Alamo zit echt in het hart van de hectiek en wij hebben op Manhattan er lang over gedaan (zeker een klein uur vanaf de BB). We zijn buitenom gereden, snelweg langs de Eastriver (FDR Drive) afslag 42 st en dan dwars doorsteken naar West 44th St...
Maar goed, neem de tijden van Google en bouw marge in, dat laatste stuk vanaf de BB was echt mijn hoogte punt (mbt het auto rijden) ..en wat is het aller ergste wat kan gebeuren, een dag extra huur ? het is niet zo dat je een vlucht mist of zo....toch?
Heel veel plezier!
Maar goed, neem de tijden van Google en bouw marge in, dat laatste stuk vanaf de BB was echt mijn hoogte punt (mbt het auto rijden) ..en wat is het aller ergste wat kan gebeuren, een dag extra huur ? het is niet zo dat je een vlucht mist of zo....toch?
Heel veel plezier!
Grote Amerika fan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 13115 Weergaves
-
Laatste bericht door meyem