Mijn man en ik hebben al een tijd de droom een rondreis door West VS te maken. Vorig jaar zou het gebeuren, maar was ik hoogzwanger, dus hebben we er vanaf moeten zien. De droom bestaat nog steeds en we hebben (een beetje last minute) toch besloten dit jaar met onze dochter van dan 11 maanden te gaan. Enigzins egoïstisch want zij zal er nog niet veel aan vinden en vermaakt zich beter in een AI resort misschien, maar de drang is te groot.
Omdat het wat last minute is, graag jullie hulp mbt het reisschema. We houden allebei erg van natuur, maar zullen doordat dochter meegaat op een heel ander level deze reis gaan meemaken dan de echte natuurliefhebbers wrs doen.
Kunnen jullie eens kritisch naar het reisschema kijken en onderstaande vragen? Heel erg bedankt!
8/9 Aankomst Amsterdam - LA (dit willen we zo houden ivm rechtstreekse vlucht en voordelig tarief)
9/9 LA
10/9 LA – Palmsprings of Blythe
11/9 Palmsprings of Blythe - Sedona
12/9 Sedona- GC South Rim
13/9 GC Page (via Mon Valley?, is dit de moeite waard gezien de ruime omrijding)?
14/9 Page (LakeP, Antilope canyon Horshoe bend)
15/9 Page - Bryce
16/9 Bryce -Zion (Overnachten in Springdale?)
17/9 Zion
18/9 Zion - Las Vegas (niet our cup of tea, zeker niet met baby, maar als we er zo dichtbij zijn, mag je het niet missen toch?!)
19/9 Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley) Of raden jullie Mammoth Lakes aan ipv Lone Pine?
20/9 Lone Pine – Yosemite (via Tioga Pass)
21/9 Yosemite
22/9 Yosemite - SF
23/9 SF (Golden Gate, Pier 39)
24/9 SF (Alcatraz)
25/9 SF - Monterey
26/9 Monterey - Carmel
27/9 Carmel – Pismo Beach
28/9 Pismo Beach – LA
29/9 Vertrek LA - Amsterdam
Raden jullie aan om door Death Valley te rijden naar Lone Pine? Of raden jullie een alternatief (Bakersfield?) aan ivm de kleine. Dit hebben we eerst overwogen om zo eerst naar Sequioa te kunnen, maar we willen te graag via de Tioga Pass naar Yosemite, dus dan is Sequoia te ver weer naar het Zuiden.
We hebben een goede draagzak, dus zullen zeker wat kunnen wandelen, maar het zal vrij minimaal zijn natuurlijk. Dat in het achterhoofd gehouden, is de tijd in de parken dan OK?
We willen vooral de laatste dagen tijdens de kustroute tijd hebben om ook wat strandjes te bezoeken, zodat onze meid ook even lekker in het zand kan ploeteren.
Alvast heel erg bedankt!!