Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis katleens: Alaska juli 2015
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis katleens: Alaska juli 2015
Klopt, McCarthy Road mag van de verhuurmaatschappijen niet gereden worden. Maar ook de Denali Highway mag niet.
Alternatieven zijn:
een vlucht naar McCarthy, kan vanaf Chitina (vb Wrangell Mountain Air) of Glennallen
een shuttle bus vanaf Glennallen https://www.kennicottshuttle.com/itinerary.html
Groetjes,
Ingrid
Alternatieven zijn:
een vlucht naar McCarthy, kan vanaf Chitina (vb Wrangell Mountain Air) of Glennallen
een shuttle bus vanaf Glennallen https://www.kennicottshuttle.com/itinerary.html
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
We zijn intussen weer een stuk verder in de planning.
Onze route blijft ongewijzigd, overnachtingen zijn geboekt, ferry Valdez-Whittier, bus naar Mac Carthy en bus in Denali ook, excursie naar de Grizzlies is ook al gereserveerd.
Toch nog een paar vragen:
We willen ergens een kayaktocht doen (we hebben overal nog wel ruimte). Wel direct een opmerking: onze zonen van 6 en 9 willen ook mee, dus we zitten hier wat beperkt in mogelijkheden vermoed ik. Heeft er iemand suggesties hieromtrent voor ons?
We boekten een hostel in Anchorage. Nu zijn we toch aan het overwegen om de eerste nacht een hotelkamer te boeken. Is er een tof hotel dat jullie kunnen aanraden (en als het even kan niet te duur)?
Onze route blijft ongewijzigd, overnachtingen zijn geboekt, ferry Valdez-Whittier, bus naar Mac Carthy en bus in Denali ook, excursie naar de Grizzlies is ook al gereserveerd.
Toch nog een paar vragen:
We willen ergens een kayaktocht doen (we hebben overal nog wel ruimte). Wel direct een opmerking: onze zonen van 6 en 9 willen ook mee, dus we zitten hier wat beperkt in mogelijkheden vermoed ik. Heeft er iemand suggesties hieromtrent voor ons?
We boekten een hostel in Anchorage. Nu zijn we toch aan het overwegen om de eerste nacht een hotelkamer te boeken. Is er een tof hotel dat jullie kunnen aanraden (en als het even kan niet te duur)?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Dit klopt, net zoals je geen andere dirt roads "mag" rijden in Alaska, het Zuidwesten, of om het even waarkatleens schreef:We lazen nu echter dat Mc Carthy Road niet mag gereden worden met een huurauto! Klopt dit? Zijn er alternatieven - bussen?

Alternatief is de bus van Chitina naar McCarthy of de bush plane. Dit laatste hebben wij geboekt voor volgende maand.
-
- Amerika-ontdekker
We hebben intussen de bus naar Chitina naar McCarthy al een tijden geleden geboekt. Dit komt dus wel in orde.
De ander dirt roads hebben we uit ook ons schema geschrapt.
Heb al heel wat info gestolen uit de andere Alaska-onderwerpen. Mooi filmpje trouwens wat je gepost hebt in een van de andere topics!
De ander dirt roads hebben we uit ook ons schema geschrapt.
Heb al heel wat info gestolen uit de andere Alaska-onderwerpen. Mooi filmpje trouwens wat je gepost hebt in een van de andere topics!
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
"Ooit" zal ik nog eens onze 2012-Alaska blog proberen te updaten met de vele andere filmpjes die nooit gepubliceerd werden. Het was de bedoeling om, zoals van onze ZW 2012 reis er een day-by-day van te maken, maar vanaf toen zijn we een beetje te frequent beginnen reizen en mijn zoon zag het, begrijpelijkerwijs, niet meer zittenkatleens schreef:Mooi filmpje trouwens wat je gepost hebt in een van de andere topics!

Sindsdien post ik alle road videos in de blogs zelf.
Hier echter nog één van Denali NP:
[youtube]FfVLkK0cxSY[/youtube]
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik volg deze topic graag mee aangezien wij volgend jaar allicht naar Alaska gaan 

- ingrid14
- Amerika-expert
Ik had zelf gekeken voor een dagje kayakken voor mijn zoon.
Deze in Valdez leek ons wel wat : http://www.alaskasummer.com/pages/seakayakdaytours.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(uiteindelijk heeft hij beslist om niet te gaan kayakken, we gaan een wandeling doen)
Groetjes,
Ingrid
Deze in Valdez leek ons wel wat : http://www.alaskasummer.com/pages/seakayakdaytours.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(uiteindelijk heeft hij beslist om niet te gaan kayakken, we gaan een wandeling doen)
Groetjes,
Ingrid
- jansenvanbentum
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Beste Ingrid,ingrid14 schreef:Ik had zelf gekeken voor een dagje kayakken voor mijn zoon.
Deze in Valdez leek ons wel wat : http://www.alaskasummer.com/pages/seakayakdaytours.html
Groetjes,
Ingrid
Wij hebben in 2012 een 3-daagse kayaktrip met Pangea gemaakt. En dat is een onvergetelijke trip geworden. Op de laatste dag kwamen we de groep tegen die de dagtocht had geboekt. Ook die hebben een onvergetelijke dag gehad. Het kajakken tussen afgebroken stukken gletsjer vonden wij heel speciaal. Zo mooi zelfs dat we afgelopen zomer naar Spitsbergen zijn gegaan en daar tijdens het rondje om het eiland (10-daagse tocht met een boot) bijna iedere dag een kajaktocht door het ijs hebben gemaakt.
Mijn advies: Zolang het nog kan, stap in die kajak en ga een dagje peddelen tussen de stukken ijs. Daar ga je echt geen spijt van krijgen (en je hoeft GEEN ervaring te hebben)
(zie: " onclick="window.open(this.href);return false;)
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
- ingrid14
- Amerika-expert
Het lijkt me een super leuk avontuur dat kayakken maar helaas wegens problemen niet meer mogelijk voor mij.
Toch bedankt voor de info (het was door jullie tip dat ik bij Pangea was uitgekomen)
Groetjes,
Ingrid
Toch bedankt voor de info (het was door jullie tip dat ik bij Pangea was uitgekomen)
Groetjes,
Ingrid
- jansenvanbentum
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ze hebben ook 2 persoonskajaks. Ga jij voorin zitten, mag je zoon achter je het werk doeningrid14 schreef:Het lijkt me een super leuk avontuur dat kayakken maar helaas wegens problemen niet meer mogelijk voor mij.
Groetjes,
Ingrid

2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de info allemaal. Onze reis is intussen voorbij, maar het was geweldig!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 13181 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 6 Reacties