Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Orienteren voorjaar 2016
Orienteren voorjaar 2016
In september 2014 hebben we met onze dreumes en peuter een camperreis door het westen van de VS gemaakt. Dat is erg goed bevallen, mede door jullie adviezen. We zijn ons nu aan het orienteren op een nieuwe camperreis in het voorjaar van 2016 (eind april, begin mei). We kunnen dan drie weken weg. Waar zullen we eens heen gaan? Hopelijk kunnen jullie met ons mee denken!
Onze wensen:
We willen rustig aan doen. Liever enkele plekken bezoeken en daar wat langer zijn, dan heel veel rijden. Veel natuur. Ruimte om bijzondere plekjes te kunnen bezoeken (onze hoogtepunten van de vorige reis waren Valley of Fire, Horseshoe Bend en de Alabama Hills), niet alleen de grootste high lights. We hoeven niet speciaal langs kinderattracties (af en toe een speeltuin of een geit is prima, en die vind je overal wel). Liefst niet bloedheet en niet ijskoud.
We hebben zelf twee jaar in Florida gewoond en zijn in NY geweest. Vorig jaar naar Las Vegas, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Valley of Fire, Alabama Hills, Mammoth Lake, Lee Vining, Yosemite geweest in vier weken tijd. Nu dus tijd voor iets anders!
Wat is aan te raden? West-Canada? Yellowstone in combinatie met...? Smoky Mountains? Noordoosten van de VS? Ik ben benieuwd!
Onze wensen:
We willen rustig aan doen. Liever enkele plekken bezoeken en daar wat langer zijn, dan heel veel rijden. Veel natuur. Ruimte om bijzondere plekjes te kunnen bezoeken (onze hoogtepunten van de vorige reis waren Valley of Fire, Horseshoe Bend en de Alabama Hills), niet alleen de grootste high lights. We hoeven niet speciaal langs kinderattracties (af en toe een speeltuin of een geit is prima, en die vind je overal wel). Liefst niet bloedheet en niet ijskoud.
We hebben zelf twee jaar in Florida gewoond en zijn in NY geweest. Vorig jaar naar Las Vegas, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Valley of Fire, Alabama Hills, Mammoth Lake, Lee Vining, Yosemite geweest in vier weken tijd. Nu dus tijd voor iets anders!
Wat is aan te raden? West-Canada? Yellowstone in combinatie met...? Smoky Mountains? Noordoosten van de VS? Ik ben benieuwd!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Orienteren voorjaar 2016
Eind april/begin mei ga je in de noordelijkere gebieden (Yellowstone, Glacier, Canada, Rocky Mountain NP, ...) nog last hebben van door sneeuw afgesloten delen en wegen.
Als je kan schuiven naar eind mei/begin juni dan is het een heel ander verhaal.
Groetjes,
Ingrid
Als je kan schuiven naar eind mei/begin juni dan is het een heel ander verhaal.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je bent voor veel zaken die je opnoemt eind april begin mei nog te vroeg. Dan ligt er nog veel sneeuw en is er veel afgesloten. Misschien is in die tijd een rondje Las Vegas in combinatie met Moab en New Mexico/Arizona qua temperatuur en weer goed te doen? Anders zou je het echt beter een maandje kunnen opschuiven. Ik was 2013 in Mei in Yellowstone, Grand Tetons Wyoming en South Dakota en had behalve veel regen en wind ook echt nog veel zaken die gesloten waren.
Edit: Ingrid is me net voor
Edit: Ingrid is me net voor
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Sooorrryyy PSVwally 

Ingrid's Travels&Trails :
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn vorig jaar in het zuidoosten geweest, het was een zeer aangename reis. Qua sfeer, cultuur en natuur niet te vergelijken met het westen.
Wij startten onze reis in Orlando (of meer precies, 1 nacht na aankomst doorgebracht in Sanford, vlakbij de piepkleine luchthaven). De volgende dag reden we via St Augustine (noord-Florida) de grens over met Georgia en bezochten daar het Okefenokee moeras. Prachtige natuur, veel wildlife. We eindigden die dag op Saint Simonsisland, waar we nog wel langer hadden willen verblijven. Zeker met kinderen een erg leuke plek. Daarna bezochten we Savannah en Charleston. Tussen die twee steden is overigens nog een hoop te beleven. De kust is bezaaid met eilanden en moerassen waar je natuurgebieden en schattige southern dorpjes vindt.
Daarna maakten wij de grote oversteek naar New Orleans, in twee dagen, en overnachtten 1 van die twee dagen in het oude centrumpje van Mobile. Erg leuk voor een korte stop. Na New Orleans (Verhuizen? Vandaag graag!), hebben we nog een korte strandvakantie gehouden in Seaside Fl. Daar huurden we een huisje van mensen. Poederwitte stranden, een schattig centrumpje en veel mogelijkheden voor vertier in de buurt. Had er graag nog meer dagen doorgebracht. Na Seaside reden we weer terug naar Orlando voor de terugvlucht.
We deden dit in ongeveer 15 dagen, dus met 3 weken heb je echt de tijd om overal wat langer te blijven!
Het was voor ons een memorabele reis, met heerlijk eten, prachtige architectuur en een natuur die van een totaal andere orde is dan die in het wilde westen. We hebben genoten en ik kan het jullie aanraden dit te onderzoeken!
Wij startten onze reis in Orlando (of meer precies, 1 nacht na aankomst doorgebracht in Sanford, vlakbij de piepkleine luchthaven). De volgende dag reden we via St Augustine (noord-Florida) de grens over met Georgia en bezochten daar het Okefenokee moeras. Prachtige natuur, veel wildlife. We eindigden die dag op Saint Simonsisland, waar we nog wel langer hadden willen verblijven. Zeker met kinderen een erg leuke plek. Daarna bezochten we Savannah en Charleston. Tussen die twee steden is overigens nog een hoop te beleven. De kust is bezaaid met eilanden en moerassen waar je natuurgebieden en schattige southern dorpjes vindt.
Daarna maakten wij de grote oversteek naar New Orleans, in twee dagen, en overnachtten 1 van die twee dagen in het oude centrumpje van Mobile. Erg leuk voor een korte stop. Na New Orleans (Verhuizen? Vandaag graag!), hebben we nog een korte strandvakantie gehouden in Seaside Fl. Daar huurden we een huisje van mensen. Poederwitte stranden, een schattig centrumpje en veel mogelijkheden voor vertier in de buurt. Had er graag nog meer dagen doorgebracht. Na Seaside reden we weer terug naar Orlando voor de terugvlucht.
We deden dit in ongeveer 15 dagen, dus met 3 weken heb je echt de tijd om overal wat langer te blijven!
Het was voor ons een memorabele reis, met heerlijk eten, prachtige architectuur en een natuur die van een totaal andere orde is dan die in het wilde westen. We hebben genoten en ik kan het jullie aanraden dit te onderzoeken!
rondje met Joshua Tree NP / omgeving Tucson (Saguaro / Titan Missile / Mission San Xavier del Bac / etc. ) / Death Valley / San Diego / Los Angeles / shoppen in Phoenix / Anza Boreggo met Julian / Sedona en omgeving / Tuzigoot / Prescott met Granite Dells / route 66 (Oatman / Seligman / etc.) erin.
Bedankt voor de snelle reacties! Periode staat helaas vast. We kunnen maar een klein beetje schuiven...
Dan valt het noorden dus af. Jammer! Maar genoeg andere dingen te zien.
Zou een rondje Denver - Rockies - Moab - Yellowstone etc. te doen zijn, als we dan in mei in Yellowstone zijn? Of allemaal nog te bevroren? Ik wilde de vorige keer zo graag naar Moab en Yellowstone...
RiverCola, ook een leuke optie, al zouden we Florida dan overslaan. Dat kennen we echt al heel erg goed. Ik weet verder weinig van het zuidoosten, dus leuk om iets meer over te horen. Ik zal wat meer over gaan lezen.
Arno, ook bedankt voor jouw input. Het zuidzuidwesten is inderdaad een mooie optie, maar dan zonder LA (zijn we voor werk wel eens geweest, niet helemaal aan ons besteed).
Ik ga weer eens verder neuzen en hou me aanbevolen voor meer ideeen!
Dan valt het noorden dus af. Jammer! Maar genoeg andere dingen te zien.
Zou een rondje Denver - Rockies - Moab - Yellowstone etc. te doen zijn, als we dan in mei in Yellowstone zijn? Of allemaal nog te bevroren? Ik wilde de vorige keer zo graag naar Moab en Yellowstone...
RiverCola, ook een leuke optie, al zouden we Florida dan overslaan. Dat kennen we echt al heel erg goed. Ik weet verder weinig van het zuidoosten, dus leuk om iets meer over te horen. Ik zal wat meer over gaan lezen.
Arno, ook bedankt voor jouw input. Het zuidzuidwesten is inderdaad een mooie optie, maar dan zonder LA (zijn we voor werk wel eens geweest, niet helemaal aan ons besteed).
Ik ga weer eens verder neuzen en hou me aanbevolen voor meer ideeen!
Laatst gewijzigd door pippip op 01 jun 2015, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Met name voor de kleintjes zou ik in die periode persoonlijk ook kiezen voor warmere gebieden. Het lijkt mij voor hen (en voor jullie) niet aangenaam als het 's nachts nog vriest en het overdag ook nog fris is. Je kunt in die periode wat betreft het weer in het meer noordelijke gedeelte nog van alles verwachten. En ik stel me zo voor dat de kleintjes regelmatig even in een zwembadje willen ploeteren.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je hebt midden Mei altijd een risico in de Tetons en Yellowstone. Het meeste is pas allemaal rond Memorial Day, dus eind Mei open en er zijn nog wegen en passen afgesloten. In Rocky Mountain NP kun je er van uitgaan dat midden Mei de Trail Ridge road nog gesloten is en je vanuit het park maar tot een bepaald punt kunt komen. Misschien heb je iets aan mijn 2013 verslag van 3 tot 24 Mei uit mijn onderschrift. Ik vind het ondanks wat regendagen en de sneeuw fantastisch.
Je hebt helemaal gelijk, Ingrid. Is vliegen op Denver een optie, dan naar Moab en omgeving en dan naar andere warme plekken handig? Misschien op de terugweg Rocky Mountains National Park (dan is het hopelijk daar al wat opgewarmd)? Colorado verder verkennen? Of juist nog zuidelijker?
Ik vind het altijd fijn om een beetje een richting te hebben. Dat leest efficienter
.
Ik vind het altijd fijn om een beetje een richting te hebben. Dat leest efficienter

Ik duik nu je reisverslag in, Paul!
Je reis klinkt, ondanks regen, kou, afgesloten wegen en tornadowaarschuwingen, toch wel geweldig, Paul! Brengt me toch weer aan het twijfelen...
Vanwege veranderingen op het werk gaan we nu in het hoogseizoen op vakantie. We hebben dan vier weken en hebben besloten om naar Canada te gaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1100 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 19 Reacties