Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren . Enkele vragen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Emigreren . Enkele vragen
Ik ben zo wat aan het zien vooral uit nieuwsgierigheid maar zeker ook uit interesse.
1-
Als je beslist van te emigreren ( green card meedoen bv. ) hoe kies je dan u locatie als buitenlander.
Ik bedoel ja ga je in Las vegas gaan wonen of meer naar NY toe, of kies je voor Alabama? ... ect etc
Hoe maak je u keuze?
Natuurlijk kan het weer een grote rol spelen of de locatie ( interesses)
2-
Ook als ik zo even zit te kijken naar de huurprijzen zie ik dit toch redelijk hoog liggen ( in vergelijking met Belgie bv )
Wat zijn zo de gemiddelde lonen?
Niet bij Mcdonnals ofzo maar een job in de bouw/verkoopster in winkel/fabriekwerk.
Wat krijg je dan zo netto op u rekening? Natuurlijk is iedere job anders maar een indicatie is altijd leuk.
3-
En belastingen is dit zowat idem als hier?
4-
Huisdieren makkelijk mee te nemen?
1-
Als je beslist van te emigreren ( green card meedoen bv. ) hoe kies je dan u locatie als buitenlander.
Ik bedoel ja ga je in Las vegas gaan wonen of meer naar NY toe, of kies je voor Alabama? ... ect etc
Hoe maak je u keuze?
Natuurlijk kan het weer een grote rol spelen of de locatie ( interesses)
2-
Ook als ik zo even zit te kijken naar de huurprijzen zie ik dit toch redelijk hoog liggen ( in vergelijking met Belgie bv )
Wat zijn zo de gemiddelde lonen?
Niet bij Mcdonnals ofzo maar een job in de bouw/verkoopster in winkel/fabriekwerk.
Wat krijg je dan zo netto op u rekening? Natuurlijk is iedere job anders maar een indicatie is altijd leuk.
3-
En belastingen is dit zowat idem als hier?
4-
Huisdieren makkelijk mee te nemen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Emigreren . Enkele vragen
Ga er vanuit dat in veel gevallen mensen emigreren ivm werk. Dus die zullen naar de plaats gaan, of in de buurt waar een kantoor zich bevind.Als je beslist van te emigreren ( green card meedoen bv. ) hoe kies je dan u locatie als buitenlander.
Hoe maak je u keuze?
Ook veel vinden een partner en zullen zich in eerste instantie vestigen waar de partner woont/werk heeft.
Gewoon emigreren om het emigreren naar Amerika is lastig. Het is niet zo dat als je uit je eigen land weg wilt je (makkelijk) Amerika kunt binnenkomen. Voor normale stervelingen zonder veel geld die de diversity lottery niet winnen is het eigenlijk zonder bovengenoemde eigenlijk bijna onmogelijk.
Google en dit forum zijn je vriend makker.
-
- Amerika-expert
Tsja, als je in Europa gaat verhuizen, wil je dan naar Stavanger of ga je liever aan het strand in Bulgarije liggen? Wil je naar Noord-Ierland, of Praag? Marseille of Warschau? Ibiza of Terschelling?
DAAR moet je het verhuizen naar de VS mee vergelijken.
DAAR moet je het verhuizen naar de VS mee vergelijken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Zo specifiek zoeken op het forum werkt niet .Dulles schreef:Google en dit forum zijn je vriend makker.
Dus dacht ik zoals je zegt een "forum" is toch een plaats waar ook mensen een zinnig antwoord geven...
Er zijn toch wel mensen die naar de USA gaan en dan ginder gewoon werk zoeken ( natuurlijk met een spaarcentje mee )PSVwally schreef: Ga er vanuit dat in veel gevallen mensen emigreren ivm werk. Dus die zullen naar de plaats gaan, of in de buurt waar een kantoor zich bevind.
Ook veel vinden een partner en zullen zich in eerste instantie vestigen waar de partner woont/werk heeft.
Gewoon emigreren om het emigreren naar Amerika is lastig. Het is niet zo dat als je uit je eigen land weg wilt je (makkelijk) Amerika kunt binnenkomen. Voor normale stervelingen zonder veel geld die de diversity lottery niet winnen is het eigenlijk zonder bovengenoemde eigenlijk bijna onmogelijk.
Of zie ik dit verkeerd dat iedereen naar ginder gaat uitsluitend voor werk/geliefde.
Op basis van welk visum zouden ze gewoon naar de VS kunnen gaan om werk te zoeken?iluvatoq schreef:Er zijn toch wel mensen die naar de USA gaan en dan ginder gewoon werk zoeken ( natuurlijk met een spaarcentje mee )
Of zie ik dit verkeerd dat iedereen naar ginder gaat uitsluitend voor werk/geliefde.
Wat jij schetst lukt alleen als iemand de DV lottery gewonnen heeft. In elk ander geval is het onmogelijk.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
ja natuurlijk dat bedoel ik.
Die mensen die dit winnen hebben toch ook niet direct werk op vooruitzicht
Die mensen die dit winnen hebben toch ook niet direct werk op vooruitzicht
Laatst gewijzigd door iluvatoq op 29 mei 2015, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen die de DV Lottery winnen hebben niet direct een baan, maar zij mogen emigreren naar de VS. Zonder winst mag je niet eens emigreren als je geen baan hebt of als je niet gaat trouwen.
- SophiaB
- Amerikafan
Al jouw vragen zijn verschrikkelijk persoonlijk...
1. Mocht je de green card winnen dan zou ik zelf het eerst kijken waar makkelijk werk te halen valt, want daar zal je toch van moeten leven naar alle waarschijnlijkheid. En dan nog verschilt het niet alleen van staat tot staat, maar ook van stad tot stad of zelfs wijk tot wijk.
2. Wat je verdient gemiddeld hangt ook helemaal af van waar je zit. Gemiddeld loon in San Franciso is waarschijnlijk hoger dan Ketchikan, Alaska... maar je hebt ook veel hogere lasten.
3. Waar je ook woont, je bent verzekerd dat je belasting mag afdragen. Hoeveel hangt af van 1 (waar je gaat wonen) en 2 (wat je gaat verdienen).
4. Huisdieren meenemen is makkelijk genoeg, maar ook dat hangt af van waar je gaat wonen. Veel landlords laten geen huisdieren toe in het appartement dat ze verhuren dus goed navragen.
Vraagje: wat trekt je nu zo aan in de VS? Als je daar een helder antwoord op hebt, vallen 1 en 2 misschien al vanzelf op hun plek
1. Mocht je de green card winnen dan zou ik zelf het eerst kijken waar makkelijk werk te halen valt, want daar zal je toch van moeten leven naar alle waarschijnlijkheid. En dan nog verschilt het niet alleen van staat tot staat, maar ook van stad tot stad of zelfs wijk tot wijk.
2. Wat je verdient gemiddeld hangt ook helemaal af van waar je zit. Gemiddeld loon in San Franciso is waarschijnlijk hoger dan Ketchikan, Alaska... maar je hebt ook veel hogere lasten.
3. Waar je ook woont, je bent verzekerd dat je belasting mag afdragen. Hoeveel hangt af van 1 (waar je gaat wonen) en 2 (wat je gaat verdienen).
4. Huisdieren meenemen is makkelijk genoeg, maar ook dat hangt af van waar je gaat wonen. Veel landlords laten geen huisdieren toe in het appartement dat ze verhuren dus goed navragen.
Vraagje: wat trekt je nu zo aan in de VS? Als je daar een helder antwoord op hebt, vallen 1 en 2 misschien al vanzelf op hun plek

Salarissen kun je bekijken op glassdoor.com. Ik heb even gekeken voor factory worker en voor store attendant, en zie dat het zo tussen de 20,000 en 30,000 dollar per jaar zal liggen (het hangt natuurlijk van allerlei factoren af, en dit is mogelijk nog optimistisch want ik denk dat dit werk vaak alleen parttime is omdat ze dan geen benefits zoals health care etc hoeven te betalen). Ik weet dat veel mensen die zulk soort banen hebben op meerdere plekken werken. De VS kan een goede plek zijn voor hoogopgeleide mensen, maar onder niet hoogopgeleide mensen is er helaas erg veel armoede en ben je er over het algemeen slechter af dan in Nederland.
Belasting hangt van je inkomen af maar is met zulk soort inkomens zul je 10 a 15% federal tax betalen denk ik, en dan mogelijk nog een paar procent aan de staat waar je woont. Belasting is dus lager dan in Nederland, maar er is ook veel minder een sociaal vangnet.
Qua 'hoe kies je een locatie', tja, dat is erg persoonlijk. Voor sommige mensen zal het weer inderdaad meespelen, of mogelijke activiteiten (een fanatiek surfer zal niet in Iowa gaan wonen gok ik). Of baankansen, of waar het een beetje betaalbaar wonen is, of nog zoveel meer.
Gebaseerd op de zeer beperkte informatie zeg ik:
- Doe mee met de diversity lottery
- Denk ondertussen goed na over of je wel wilt gaan als je wint
- Als je wint, denk dan nog meer goed na, want als je inderdaad het met werk in fabriek/bouw/winkel moet doen zul je hier weinig verdienen en weinig kansen hebben
- Als je besluit dat je het toch wilt doen, ga dan kijken naar welke locatie je wat lijkt
Belasting hangt van je inkomen af maar is met zulk soort inkomens zul je 10 a 15% federal tax betalen denk ik, en dan mogelijk nog een paar procent aan de staat waar je woont. Belasting is dus lager dan in Nederland, maar er is ook veel minder een sociaal vangnet.
Qua 'hoe kies je een locatie', tja, dat is erg persoonlijk. Voor sommige mensen zal het weer inderdaad meespelen, of mogelijke activiteiten (een fanatiek surfer zal niet in Iowa gaan wonen gok ik). Of baankansen, of waar het een beetje betaalbaar wonen is, of nog zoveel meer.
Gebaseerd op de zeer beperkte informatie zeg ik:
- Doe mee met de diversity lottery
- Denk ondertussen goed na over of je wel wilt gaan als je wint
- Als je wint, denk dan nog meer goed na, want als je inderdaad het met werk in fabriek/bouw/winkel moet doen zul je hier weinig verdienen en weinig kansen hebben
- Als je besluit dat je het toch wilt doen, ga dan kijken naar welke locatie je wat lijkt
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Persoonlijk... Een gemiddeld loon vond ik nu niet zo persoonlijk.SophiaB schreef:Al jouw vragen zijn verschrikkelijk persoonlijk...
Hier weet ik dat ik in de bouw enkele jaren geleden een 1500€ verdiende netto
Ik weet dat van vrienden die in een fabriek werken dat die ongeveer 1500-2000 verdienen ..
Wat me aantrekt. Zoals ik zei nieuwsgierigheid maar zeker ook uit interesse.
Ik ga niet meedoen met de lottery dat ik achteraf moet zeggen van liever niet . Ik wil niet iemand anders zijn plaats inpikken maar
ik ben toch graag goed op de hoogte.
----------------------------------------------------
Dank je wel Minnim voor een duidelijk antwoord!
Je kunt prima alsnog met de lottery meedoen - ze loten meer mensen in dan ze plekken hebben, dus zelfs als je ingeloot wordt, is je nog geen greencard gegarandeerd. Na het loten beginnen ze met de beste casenummers en geven ze greencards weg tot ze op zijn, en wie dan 'ingeloot' was en geen greencard heeft, heeft pech. Als je dus meedoet en dan van de greencard af ziet, betekent dat gewoon dat ze 1 stapje verder komen in de lijst met 'winnaars'. Je pikt dus geen plek in door mee te doen en dan 'nee dank je' te zeggen.
Natuurlijk heeft het geen zin om mee te doen als je al weet dat je het sowieso niet gaat doen, en er is zo nu en dan speculatie over of de VS ooit de informatie van deelnemers tegen hen gaat gebruiken ("Je wilt een studievisum, maar dat is een non-immigrant visum en vijf jaar geleden heb je meegedaan met de greencard loterij dus je wil wel emigreren, dus je krijgt het visum niet") maar voor zover ik weet is dat (nog) niet aan de orde.
Ik wilde trouwens ook nog zeggen dat als je kinderen hebt, en als zij willen studeren, dat dat in de VS veel duurder is en dat mensen daar vaak vanaf de geboorte van hun kind al voor sparen. Dus als je met een veertienjarige zonder spaarpotje voor college naar de VS verhuist, kom je een paar jaar later mogelijk daarmee in de praktische problemen. Ik weet niet of dat van toepassing is maar ik wilde het wel even aanstippen.
Natuurlijk heeft het geen zin om mee te doen als je al weet dat je het sowieso niet gaat doen, en er is zo nu en dan speculatie over of de VS ooit de informatie van deelnemers tegen hen gaat gebruiken ("Je wilt een studievisum, maar dat is een non-immigrant visum en vijf jaar geleden heb je meegedaan met de greencard loterij dus je wil wel emigreren, dus je krijgt het visum niet") maar voor zover ik weet is dat (nog) niet aan de orde.
Ik wilde trouwens ook nog zeggen dat als je kinderen hebt, en als zij willen studeren, dat dat in de VS veel duurder is en dat mensen daar vaak vanaf de geboorte van hun kind al voor sparen. Dus als je met een veertienjarige zonder spaarpotje voor college naar de VS verhuist, kom je een paar jaar later mogelijk daarmee in de praktische problemen. Ik weet niet of dat van toepassing is maar ik wilde het wel even aanstippen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens hier op het emigratie subforum naar de verschillende topics van het afgelopen jaar. Lees die door en je gaat een schat aan kennis opdoen die je mee kan helpen om een beslissing te nemen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De vraag binnen Amerika is ook waar dat ze in de bouw werken en hoeveel uren of shifts ze draaien. Je kan het salaris niet in alle sectoren 1 op 1 vergelijken met hier.Persoonlijk... Een gemiddeld loon vond ik nu niet zo persoonlijk.
Hier weet ik dat ik in de bouw enkele jaren geleden een 1500€ verdiende netto
Ik weet dat van vrienden die in een fabriek werken dat die ongeveer 1500-2000 verdienen ..
Ik ben zelf nog niet zo lang geleden ook eens naar wat opties op zoek gegaan om misschien ooit eens de overstap te maken. In mijn situatie is dat nu even helemaal niet aan de orde, maar het is goed dat je de vragen stelt hoor. Ik zou je aanraden om veel topics hier door te lezen. Want je moet het mijns inziens veel dieper uitzoeken dan bv woonplaats en hoeveel verdient iemand. Bekijk niet alleen de 'bekende' gebieden om in te gaan wonen, maar kijk bv ook in welke regionen op dit moment en evt. zover je het kan weten in de toekomst de werkgelegenheid sterkt groeit. Als je bv wat verder noordelijk in het land kijkt hou dan ook rekening met bv de ijskoude winters en hoe je daarmee om moet gaan. Idd hoe het belastingsysteem werkt, wat heel anders is als hoe wij het kennen (vooral in het begin wennen), hoe het zit met ziektekosten, evt. pensioenzaken en al dat soort dingen. Vergeet ook niet het psychologische aspect. Hoe denk je om te gaan met het (veel) minder zien/spreken van familie, vrienden en bekenden?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb echt medelijden met de bouwvakkers in grote delen van Noord-Amerika: veel hetere zomers en koudere winters.
Daar waar ze in Belgie stoppen als het te koud is, werken ze hier gewoon door! Idem in de snikhete zon. Het moet hier al erg doen om te zeggen dat het te koud/warm is om te werken.
Daar waar ze in Belgie stoppen als het te koud is, werken ze hier gewoon door! Idem in de snikhete zon. Het moet hier al erg doen om te zeggen dat het te koud/warm is om te werken.
Elke
- SophiaB
- Amerikafan
Zag toevallig vanmorgen dit artikel: http://lifehacker.com/the-minimum-wage- ... 1707558588" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet echt een antwoord op jouw vragen maar misschien wel verhelderend om eens te lezen.
Niet echt een antwoord op jouw vragen maar misschien wel verhelderend om eens te lezen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
hier verdien je in de bouw ong $2500 per maand. (in missouri)
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden.
- SophiaB
- Amerikafan
Beetje off topic misschien maar ach, het is jouw draadje. Ik heb net je reisblog doorgekeken, superleuk die verhalen van New York! Nu wil ik ook 

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij gaan zeker nog terug maar dan als het iets warmer isSophiaB schreef:Beetje off topic misschien maar ach, het is jouw draadje. Ik heb net je reisblog doorgekeken, superleuk die verhalen van New York! Nu wil ik ook

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4073 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 1 Reacties