Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toeristen visa vraagje

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
AVD92
Amerika-ontdekker

Toeristen visa vraagje

Bericht door AVD92 »

Hey allemaal,

Ik heb even de zoekfunctie gebruikt maar kon het zo niet snel vinden. Maar de vraag is:

Hoe snel na het 90 dagen toeristen visa kan je er nog 1 aanvragen voor nog een korte vakantie.

Het zit zo een vriendin van mijn zit voor studie in usa en wou daar 3 maanden heen.
maar wil ook graag samen met mijn vriend in september naar usa/ canada voor 2 weken.

is het dan mogelijk om zo kort achter elkaar 2 keer een toeristen visa aan te vragen ?

5 juni / 30 aug en dan laaste 2 weken van sept opnieuw? of moet ik het echt aansluitend maken zodat het in 1 keer past in de 90 dagen?
* dat betekend dat mijn vriend de heen reis alleen vliegt..
Hockey
Amerika-expert

Re: Toeristen visa vraagje

Bericht door Hockey »

Een toeristenvisum voor 90 dagen bestaat niet. Het "toeristenvisum" is het B2 visum en die wordt meestal voor 6 maanden afgegeven. Jij doelt vermoedelijk op Esta/VWP. Dat is juist géén visum, maar de afwezigheid van een visum. Eenmaal afgegeven is het Esta/vwp 2 jaar geldig. Doch uiteindelijk beslist de ambtenaar van immigrations op het vliegveld of je het land binnen mag komen.
Jouw plan houdt een risico in. Het is kort na elkaar en 90 dagen naar de VS middels een esta/vwp is ongebruikelijk en zal vragen opleveren.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Een verblijf van 90 dagen is niet op een visum. Het heet het visa WAIVER program.
Een VWP verblijf is niet te verlengen.
En meestal wordt je, als zo snel na vertrek opnieuw toegang vraagt, niet toegelaten.

Dus, je kunt ong. twee-en-een-halve maand in NY bij je vriendin zijn, en dan vervolgens twee weken met je vriend op pad.
Als je escapades in de US en in Canada maar totaal onder de 90 dagen blijven.

Het is op dit moment moeilijk een B-2 visum te verkrijgen - je kunt er beter niet aan beginnen.
Een afgewezen visum-aanvrage betekent dat je niet meer op VWP/ESTA naar de US kunt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 27 mei 2015, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Maar zelfs met het voorstel van USInsider zal je een goed verhaal moeten hebben bij immigrations om toegelaten te worden. 2,5 maand je vriendin bezoeken. Wat ga je al die tijd doen? Hoe ga je dat betalen? Hoe zorg je dat je niet tegen de muur opvliegt van verveling? Want je mag niet werken, niet studeren en geen vrijwilligerswerk doen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Hoewel ik altijd maar 2-3 weken ga, zie ik in mijn paspoort dat ik altijd toestemming krijg voor 90 dagen, dus waarom aangeven dat je voor 2,5 maand komt.
Het lijkt me niet verboden je reisplannen te veranderen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

6F6, misschien de hele draad lezen ? Het gaat om twee verblijven, gekoppeld, totaal ong. 90 dagen. (89 zou beter zijn.)

Het is altijd beter (de indruk te geven) plannen te hebben voor toeristische trips - ook al ben je wellicht niet van plan die te maken.
Dus zorg dat je enige kennis hebt van bezienswaardigheden, parken, toeristische attracties, in de omgeving van waar je vriendin verblijft - in geval je verder bevraagd wordt. Dergelijke info niet uit jezelf gaan geven. Nooit meer antwoorden dan wat je wordt gevraagd.
Antwoorden kort houden, geen bijzonderheden geven - tenzij daarom gevraagd.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

En?
Het was enkel een suggestie om "het goede verhaal voor 2,5 maand " te vermijden
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat 5 juni al? Heb je al een ESTA aangevraagd? En heb je nog geen ticket?
Als er nog niets vastligt is het misschien wel zo verstandig om wat korter naar je vriendin te gaan.

Beide bezoeken combineren lijkt me alleen al qua kosten wel zo handig, maar blijkbaar zijn de kosten absoluut geen issue?

Marianne
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

USInsider schreef:6F6, misschien de hele draad lezen ? Het gaat om twee verblijven, gekoppeld, totaal ong. 90 dagen. (89 zou beter zijn.)
Het eerste gedeelte is van 5 juni t/m 30 augustus. Dat zijn 87 dagen. Daarna wil ze in september nog twee weken.
Dus in totaal zijn het meer dan 90 dagen. Maar het eerste gedeelte vallen wel in die 90 dagen. De vraag is dus ook: is het mogelijk om na een verblijf van (ongeveer/bijna) 90 dagen kort erop wederom naar Amerika te gaan?

Het is dus: 87 in - 14 dagen uit - en dan weer 14 dagen in.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Natuurlijk mag je weer naar Amerika gaan na een verblijf van bijna 90 dagen. Of je ook daadwerkelijk toegalaten wordt is een andere vraag 8)

Overigens wordt mij uit de openingspost niet duidelijk waar topicstarter tussen eind augustus en half september is.
AVD92
Amerika-ontdekker

Bericht door AVD92 »

een maand geleden was het idee om op 5 juni naar mijn vriendin te gaan zijn zit daar voor studie. en binnenkort heeft zij zomer vakantie.( weet niet precies waarneer ivm examens vandaar dat het ook best kan zijn voor dat we echt weg gaan dat ik nog 2/3 weken bij haar thuis ben)
het idee was om dan lekker te gaan rondreizen met een tentje. dus lekker low budget / andere vrienden her en der in de omgeving die ook voor stage daar zitten op te zoeken. Maar mijn vriend en ik wouden ook graag in de laatste 2 weken van september naar Denver/ Yellowstone en dan door naar banff & Jasper ( USA/ Canada) nu leek het me handig om het aansluitend te toen dus gebruikt te maken van de volle 90 dagen. maar een enkeltje naar saint louise is prijzig.
dus dacht ik als ik dan een retour neem AMS - STL en dan vervolgend een AMS- Denver - Seatle - Amsterdam dan ben ik goedkoper uit en reist mijn vriend heen niet alleen naar amerika * er zitten nogal lange tussen die best eenzaam zijn haha. maar dan zit ik met het 2 keer achter elkaar zo snel in usa met een esta.. als dat dan niet kan ben ik de sjaak. want dan gaat hij nog alleen....

Ik weet het is allemaal een beetje onhandig...en moeilijk. maar de beste optie is denk ik toch de 90 dagen op esta incl de 2 weken vakantie met mijn vriend toch?(alles aansluiten)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

AVD92 schreef:maar een enkeltje naar saint louise is prijzig
Waarom zou je een enkeltje nemen? Dat is inderdaad prijzig. Je moet echter ook weer terug, al is het niet vanaf St Louise, dus kijk eens naar een multicity-ticket.

Marianne
AVD92
Amerika-ontdekker

Bericht door AVD92 »

Martin & Marianne schreef:
AVD92 schreef:maar een enkeltje naar saint louise is prijzig
Waarom zou je een enkeltje nemen? Dat is inderdaad prijzig. Je moet echter ook weer terug, al is het niet vanaf St Louise, dus kijk eens naar een multicity-ticket.

Marianne

Het punt is dat ik eerst dan van AMS - Saint louise ga en dan vanaf mijn vriendin naar denver vlieg om daar de reis met mijn vriend te beginnen, en dan dus op seatle terug naar ams.

waar zou ik zoon multicity ticket kunnen boeken dan?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

bij zo'n beetje alle airlines. Gewoon op de 'multi city' optie klikken en dan de segmenten invoeren die je wilt:

AMS-St Louis
St.Louis-Denver
Seattle-AMS

Dit is zowel een multi city als een 'open jaw' ticket. gewoon invoeren en zien wat de prijzen zijn. Kijk ook even naar vliegvelden in de buurt van je bestemming, kan soms flink in prijs schelen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet wat uitproberen. Misschien is een retour St Louis en dan een open jaw St Louis - Denver en Seattle - St Louis wel handig.
Maar hou er rekening mee dat als je je binnenlandse vluchten apart boekt er vaak nog kosten voor je bagage bij komen. Maar je hebt qua luchtvaartmaatschappijen dan wel meer mogelijkheden.

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je eerst het USA deel van de trip doet, en daar dan minder dan 90 dagen blijft,
om dan het land te verlaten en het Canada deel van je trip te doen, dan heb je helemaal geen problem.
Je kan dan reizen zonder visum (dus op het VWP -Visa Waiver Program- waarbij je ESTA nodig hebt), en je hebt een retourvlucht die toekomt in de US en terugkeert vanuit Canada, dus alles picco bello in orde.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

en terugkeert vanuit Canada
Maar dan moet die terugvlucht wel DIRECT naar Europa zijn, niet via een US airport. En TS is van plan terug te reizen vanuit Seattle dus die vlieger gaat dan niet op.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zo lang de topicstarter nog niets geboekt heeft, kan ze haar plannen nog aanpassen zodat ze mogelijke problemen kan vermijden.

Misschien lukt het je om eerst bijna 90 dagen te gaan, en 2 weken later nog eens terug te gaan voor 2 weken. En misschien lukt het je niet. En als het niet lukt, dan zijn de gevolgen dat haar vriend alleen zjin US reis kan maken omdat zij op een vlucht terug naar huis gezet wordt + ze mag ook de komende jaren niet meer naar de US reizen zonder specifiek een visum aan te vragen via het consulaat... (mijn keuze zou snel gemaakt zijn! ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik weet niet waar de vriendin in de US studeert.
Als het dicht bij Canada is, zou de volgende optie denk ik mogelijk zijn.

Naar Canada vliegen, de US inreizen - nu begint de VWP/ESTA te tellen.
Periode bij vriendin doorbrengen.
Vriend komt naar de US. Met vriend door de US reizen.
Op 89e dag naar Canada gaan.
Bij de grens zorgen dat paspoort gescand wordt door Canadese grenspost, zodat de uitreis uit de US officieeel is geregistreerd.
Vakantie verder doorbrengen in Canada.
Vanuit Canada terugvliegen naar Ned.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

USInsider schreef:
Vanuit Canada DIRECT terugvliegen naar Ned.
Fixed that for you :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer