Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Joshua trees

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
YosemiteHans
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Joshua trees

Bericht door YosemiteHans »

Weet iemand of er op andere plaatsen in Arizona ook Joshua trees voorkomen. Wij komen niet in het NP Yoshua tree, maar wel in Arizona, oa bij Phoenix en Sedona? Ben benieuwd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Joshua trees

Bericht door Martin & Marianne »

Joshua TRee NP is in Californië. Daar zijn ook op andere plaatsen Joshua Trees, zoals in de omgeving van Death Valley.
Googelen leert dat er ook Joshua Trees in Arizona zijn. Zie bijvoorbeeld: http://www.arizonascenicroads.com/north ... cle_1.html en http://www.americansouthwest.net/califo ... trees.html

Marianne
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Wij zijn ze inderdaad tegen gekomen in Death Valley én ook langs een paar boompjes gereden tussen Salome en Wickenburg op de US60 in Arizona.
YosemiteHans
Amerikafan

Mooi. Bedankt. Kunnen we idd een stukje omrijden wanneer we ze in DV niet tegenkomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In DV zie je ze niet op de doorgaande weg volgens mij, maar in elk geval wel tussen Pahrump en Las Vegas.

Marianne
YosemiteHans
Amerikafan

Marianne bedankt. Ik heb even GoogleMaps geraadpleegd en Pahrump gevonden. Daar komen we toch voorbij ( of iets omrijden ) op weg naar LV. Hartstikke mooi.

Hans
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Martin & Marianne schreef:In DV zie je ze niet op de doorgaande weg volgens mij, maar in elk geval wel tussen Pahrump en Las Vegas.

Marianne
Volgens mij staan er een paar tussen Lone Pine en Death Valley. :wink:
YosemiteHans
Amerikafan

Nog meer kans, bedankt Jaydee.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Wij zagen er in Arizona mega veel op US 93 van Wickenburg richting Kingman, de route van Phoenix naar Las Vegas. Even op gezocht:
... along US 93 between Kingman and Wickenburg in Arizona; this road is known as the Joshua Forest Parkway and seems to have even more Joshuas than the national park...
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Volgens mij staan er in Mojave NP ook meer Joshua's dan in Joshua NP... Ten oosten van Lake Isabella staan ook Joshua's. Het lijkt wel een plaag die dingen :D

Ik neem aan dat jullie in Arizona de Saguaros opzoeken? Die zijn misschien nog wel mooier dan Joshua's.
YosemiteHans
Amerikafan

Ik moet bekennen dat ik de naam saguaros niet kende. Ik heb ze gegoogeld en idd, ook prachtig. Ik hoop dat we ze tegenkomen. Wij komen alleen niet zuidelijker of westelijker dan Phoenix in Arizona. Toch bedankt voor de tip.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Je komt saguaros ook al ten noorden van Phoenix tegen. Mocht je de I17 van Flagstaff naar Phoenix nemen: Op een gegeven moment krijg je een afdaling ter hoogte van Black Canyon City.
Hier staan er duizenden, ook langs de I17. Wij hebben paar jaar terug de eerste de beste afrit genomen, bleek ook een leegstaande bar te zijn (Jackass) voor extra decor. Pal naast de I17.
Afbeelding

Toen wij er waren was het een bouwval, weet niet of het recent is opgeknapt. Locatie: http://www.loopnet.com/Listing/14808627 ... -River-AZ/ en staat te koop mocht je geïnteresseerd zijn ;)
YosemiteHans
Amerikafan

Dan hoeven we ons geen zorgen te maken. We zullen ze zeker tegenkomen. Leuke locatie trouwens.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer