Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vito: rondje LV-UT-AZ-LV mei 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Vito: rondje LV-UT-AZ-LV mei 2015

Bericht door PSVwally »

Ik kan het even niet terugvinden, maar waarom was die overnachting in Kanab op 8 Mei?
Als je 9 mei "klaar" bent met de UT12, waar je echt regelmatig gewoon uit moet stappen, dan zou je ook gewoon nog even Capitol Reef in kunnen gaan natuurlijk. Of pak het panoramapoint wat er net voor ligt (na de 1e parkeerplaats een klein stuk doorrijden over een goed begaanbaar zandpad en je komt op een mooier uitkijkpunt).
Mocht de 89 open zijn dan kun je 18 mei naar Lees Ferry, maar het is wel een omweg mocht je via Kanab moeten rijden.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Kanab was eigenlijk puur uit kostenoverweging en omdat Kanab me leuker leek dan Mount Carmel Junction. Verder zijn we dan alvast door de tunnel bij Zion, wat ik al prettig vind. En ik wil Coral pink sand dunes ook meepakken op die route.

Dank voor de tips over Capitol Reef. Ik kopieer en plak alles in mijn roadbook, bedankt iedereen! :thumbup:

Volgens Kalaman zou de 89 begin mei weer open gaan dus via Lees Ferry zou moeten kunnen.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Houston, we got a problem :roll:

Wie kan een inschatting maken van de wandelingen die we op onze route gaan maken?
Volgens mij kunnen we nog aardig uit de voeten zonder veel te moeten wandelen (maffe woordspeling btw).
Ik heb op Marianne's site al gekeken dat we best veel kunnen zien zonder lang te hoeven wandelen in de NP's.

Ik heb vooral mijn twijfels over de excursie met Dreamland naar Coyotes Buttes South? Is dit te doen als iemand niet zo ver of lang kan wandelen?
En Goblin en Little Wild Horse Canyon?
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Goblin Valley SP kan je zo lang of kort maken als je wilt met wandelen. Je loopt van parkeerplaats naar beneden en je staat midden tussen de goblins. Wij waren daar rond het middaguur, en dan staat het licht veel te hoog en is het behoorlijk heet. Na een 30-45 had ik het toen wel gezien, maar vroeg in de ochtend of laat in de middag zou ik daar zeker langer kunnen blijven.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

9 mei: de Utah 12 vraagt veel tijd, omdat er zoveel moois te zien is
Kodachrome State Park (makkelijke, korte wandelingen), Lower Calf Creek (9 km h+t)
Coral Pink Sand Dunes zou ik dan voor 18.05 bewaren.

Het kan wel maar ik denk dat het niet nodig is om zowel Upper als Lower Antelope te bezoeken.
Op 18 mei al dadelijk naar Lees Ferry vertrekken. Je kan er een gemakkelijke wandeling langs de Colorado doen.
En die dag dus ook Coral Pink Sand Dunes.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Inmiddels weer terug en last van jetlag :wink:

Tijd voor een verslag.
Dag 1: AMS - Seattle - LV: lange reis met de nodige vertragingen, zowel van vliegtuigen als bij de APC. Gelukkig ook vertraging van de aansluitende vlucht. Bij Alamo kregen we een Chevy Equinox toegewezen, de enige SFAR die klaar stond. Het was druk in Vegas, dus veel verhuurd. Verder wel een mooie wagen. Ook bij TI was het druk en waren er geen king size rooms beschikbaar. Na enig aandringen kregen we een upgrade naar een suite met stripview met 2 badkamers met jacuzzi.
Prachtige kamer ! Daarna buiten gegeten bij Stripburger maar daarna ging het licht toch echt uit.

Dag 2: Geshopt bij Premium outlets North. Nog even bij het zwembad bij TI gelegen en daarna voor boodschappen naar de Walmart en gegeten bij Applebees.

Dag 3: Vertrek naar Kanab. Onderweg naar Valley of Fire. Wat een mooi park. 2 hikes gedaan waaronder die naar de Fire Wave. Heel bijzonder om te zien. Ww waren echter veel langer in VoF dan gepland, dus de rest van de dag was er helaas geen tijd meer om uitgebreid Zion te bezoeken, dus na een korte stop bij het Visitorcenter doorgereden naar Kanab. Overnacht in BW Red Hills, aardig hotel maar best oud. Wel goed ontbijt. Bij Houston's trail end gegeten, was prima.

Dag 4: deze dag liep even anders dan voorgesteld. Het was de afgelopen dagen al niet echt warm voor ZW begrippen maar zodra we op weg gingen naar Torrey begon het zelfs te sneeuwen! Dat was jammer, want door de laaghangende bewolking was er geen uitzicht. Hoewel we niet van plan waren om naar Bryce te gaan omdat we hier al meerdere malen geweest zijn, was dit toch wel een unieke mogelijkheid om Bryce in de sneeuw te zien. Zo gezegd, zo gedaan. Het was echt prachtig om Bryce in de sneeuw te zien! Daarna de U12 afgereden en de bekende stop bij Kiva's gemaakt en koffie gedronken met wat lekkers erbij. Inderdaad een heel mooi uitzicht. Daarna weer over een pas gereden in de sneeuw, weer weinig uitzicht. In Torrey verbleven we in de Broken Spur Inn. Goed hotel met dito ontbijt.

Wordt vervolgd ;)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Het opnieuw lezen van al die bekende namen verveelt nooit :thumbup: .
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dag 5: Torrey - Moab
Na een goed ontbijt op weg voor de volgende etappe. In Capitol Reef NP scheen zowaar de zon en besloten we de Hickman Bridgetrail te lopen. Dat was een mooie wandeling voor de vroege ochtend. Daarna op weg naar Hanksville. We hadden hier gelezen dat er daar ergens in de buurt een soort maanlandschap te bewonderen moest zijn, maar helaas hebben we dat niet kunnen vinden, hoewel het landschap sowieso wel aandeed als een maanlandschap. De weg van Hanksville naar Green River leek eindeloos. Wij vroegen ons nog wel af wie die kilometers hekken langs de weg plaatst? Zijn. Dat lokale rangers of de overheid? Bij Goblin SP sloegen we linksaf. Wat een apart park is dat en ook super leuk dat je tussen de Goblins door kunt wandelen. Ben benieuwd hoe lang dat nog toegestaan blijft. Daarna vervolgden we onze reis naar Little Wild Horse Canyon wat er vlakbij ligt. Inmiddels pakten de donkere wolken zich samen. Toch maar de gok genomen en een heel stuk de Canyon ingelopen. We hebben niet de hele route terug via Bell Canyon gedaan maar wel een groot gedeelte. Via Green River ging het op naar Moab waar we incheckten voor 5 nachten Gonzo Inn. Omdat we best laat waren gewoon maar de Denny's gepakt om te eten en dat viel alles mee, eigenlijk hebben we heel lekker gegeten :lol:

Dag 6 Moab. Het was zowaar lekker weer! Partner Vito was vroeg uit de veren voor een ballonvlucht. Dit was een unieke ervaring zo in de buurt van Canyonlands. Mijn persoontje zelf was neergestreken bij het zwembad van de Gonzo Inn. Heerlijk om even niets te doen dan zonnebaden, in de hot tub zitten en zwemmen.
'S avonds stond de zonsondergang bij Delicate Arch op het programma, maar helaas betrok het weer dus geen zonsondergang en zijn we maar gaan eten bij Fiesta Mexicana. Een Mexicaans familyrestaurant, dat we later in Page weer tegen zouden komen en waar je uitstekend betaalbaar kunt eten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om te lezen allemaal!
Over een week gaan wij ook naar Valley of Fire. Was de Fire wave makkelijk te vinden? Hadden jullie dat van te voren opgezocht?

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vito schreef:Daarna op weg naar Hanksville. We hadden hier gelezen dat er daar ergens in de buurt een soort maanlandschap te bewonderen moest zijn, maar helaas hebben we dat niet kunnen vinden, hoewel het landschap sowieso wel aandeed als een maanlandschap
Jammer :( . Op onze blog staat nochtans een video met de weg er naartoe én de GPS-coördinaten: Kalaman's Travelblog April 2014: 11-04-14 - Hanksville - Mars Society - Factory Butte - Moonscape Overlook - Eroded Rocks
Martin & Marianne schreef:Over een week gaan wij ook naar Valley of Fire. Was de Fire wave makkelijk te vinden? Hadden jullie dat van te voren opgezocht?
Marianne
De eerste keer dat we er waren was het nog wel even zoeken via aanwijzingen op internet. Toen we vorig jaar opnieuw in VOF waren bleek er nu zelfs een pad naartoe te lopen, met aanwijzers.
In de blog van 20 april 2012, schreef ik "Kleine tip : als je naar The Fire Wave gaat, neem dan niet de aangeduide weg, maar ga vanaf de parkeerplaats nog iets verder de weg af naar beneden tot de eerste Dip en ga dan direct links af. Dan ga je via de Pink Canyon, welke enig mooi is.": Kalaman's Travelblog April 2012: 02 april 2012 - Overton - Valley of Fire
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Rudi, helaas hebben wij geen GPS. Wij waren al wel bij Factory Butte en hoopten dat daar wat aangegeven stond, maar helaas ...

Marianne, Fire wave is goed te vinden. Derde parkeerplaats links aan de weg. Daar waar het druk is ;)
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dag 7 Moab - Canyonlands
Iets over half 8 waren we bij de Jeepverhuur aan de overkant van de straat. We kregen een mooie rode Jeep mee, keurig verzorgd met koelbox, ijs en water :thumbup: Tevens een boekje met routes. De dame adviseerde ons voor een dagtrip de route naar de Gemini Bridges en dan richting Canyonlands voor de Shafertrail. De route naar Geminibridges was echt heel erg leuk met stukken sliprock en échte dirtroad. Daarna linksaf eerst richting Dead Horse SP. Mooi om te zien en we vervolgden onze route naar Canyonlands. Hier hebben wij de meeste uitzichtpunten weer bekeken. Het blijft toch een prachtig park met mooie vergezichten. Tenslotte begonnen we aan de Shafertrail en weer volop genieten. Je komt ogen tekort in het zuidwesten. Over vieren waren we weer terug in Moab. Wat ik dan weer wel vreemd vond, was dat je zelf de Jeep door de carwash moest rijden aan het einde van de dag maar toch maar netjes gedaan. Het was een superleuke dag.

Dag 8 Moab - Arches
Omdat we iedere dag lange rijen bij Arches hadden zien staan, waren we iets over 8 bij de parkingang. Maar ook toen konden we al in een file aanschuiven. Eerst naar Delicate Arch naar de uitzichtpunten gereden. Daar leek de Arch niet zo groot. Vervolgens de wandeling zelf ondernomen. Opvallend vonden we dat er busladingen Japanners liepen op schoeisel waarmee ik me nooit aan zo'n wandeling zou wagen. Gelukkig kwamen de bussen alweer terug en hadden wij de Delicate Arch bijna voor onszelf waardoor we wat standaard toeristenfoto's konden maken van onszelf onder de Arch :lol:
Daarna zijn we nog doorgereden naar Landscape Arch en daarnaar toe gewandeld. Deze Arch vind ik persoonlijk de mooiste arch. Rond de middag waren we weer terug in Moab en hebben we nog een middagje aan het zwembad doorgebracht.

Dag 9 Moab
Helaas waren de voorspellingen slecht en daarom besloten we de geplande mountainbike dag toch anders te besteden. Eerst reden we naar de Windows sectie van Arches. Daar de hike gedaan en we hadden net geluk, toen we terug bij de auto kwamen begon het te regenen. We besloten een stuk de UT128 af te rijden. Maar ook hier bleef het regenen, waardoor het uitzicht minder was. Nog wel de weg naar Fisher towers afgereden maar het regende echt te hard om te hiken.
'S avonds gegeten bij Susie's Andersdenkende Strijkijzer oftewel de vertaler van Tripadvisor die dit maakte van Susie's Branding Iron :lol:
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Martin & Marianne schreef:Leuk om te lezen allemaal!
Over een week gaan wij ook naar Valley of Fire. Was de Fire wave makkelijk te vinden? Hadden jullie dat van te voren opgezocht?

Marianne
De FW is tegenwoordig veel makkelijker te vinden dan vroeger. Parkeren bij P3 en daar de weg oversteken. Daar begint de trail head. 20-25 minuten lopen. Ik was er op het midden van de daghttps://avsboz.wordpress.com/2014/06/11/11-juni-las-vegas-springdale/" onclick="window.open(this.href);return false; , bloedje heet en qua zon niet optimaal. Aan einde van middag staat het licht er mooier op.

Wil je je echt goed voorbereiden op VoF, dan kan ik je de duitse site http://www.synnatschke.com aanraden. De site is in het Duist maar ze hebben een Engelstalige eBook in pdf wat je voor € 4,- kan downloaden. Echt super handig documentje ter voorbereiding op VoF!

http://www.synnatschke.com/e-guides/store.php
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dank voor de geruststelling, en sorry voor het :offtopic: gaan.
De site van Synnatchske ken ik, de link stond al in onze planning. :wink:
Wij zijn er helaas ook midden op de dag. Of op z'n vroegst midden in de ochtend. Toch eens een keer een planning maken met een overnachting daar ...

Marianne
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Geeft niets, Marianne. Jij geeft zoveel goede tips, als we andersom dan een keer kunnen helpen is dat alleen maar fijn toch?
Wij hadden zelf bewolking in de Valley of Fire maar ik vond het evengoed prachtig. Maar later in de reis hebben we nog zoveel mooie dingen gezien dat het dan achteraf toch weer een een beetje in het niet valt.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dag 10 Moab - Monument Valley
Bij vertrek stortregende het letterlijk in Moab, dus ik baalde al dat we weer weinig te zien zouden krijgen. Maar 10 mijl buiten Moab klaarde het op en konden we van onze route gaan genieten. Ook weer n.a.v. een topic hier hadden we besloten om Natural Bridges National Monument toe te voegen in de route. Verrassend genoeg hadden ze zelfs folders in het Nederlands :clap: We besloten om de hike te doen naar de Owachomo bridge omdat deze het kortst was en we nog een vol programma hadden. Het was heerlijk rustig, pas toen wij weer boven kwamen werd het drukker naar beneden toe. Wij vonden de scenic route en de wandeling zeker de moeite waard.
Daarna volgde wat mij betreft een van de mooiste plekken op aarde: wat een fenomenaal uitzicht heb je op Muley Point! En het mooist was dat we er helemaal alleen waren. De stilte, het uitzicht, het was gewoonweg fantastisch. Daarbij deden de buien die je bij Monument Valley zag hangen en links bij Bluff ook nog een duit in het zakje. Ongelooflijk dat dat punt nog niet commercieel uitgebuit wordt noch dat er een verharde weg naar toe ligt.
Daarna kwamen we uiteraard de Moki Dugway af en reden door de Valley of Gods. Deze vonden wij eerlijk gezegd wat tegenvallen en ook vrij onduidelijk wat nu precies wat voorstelde. Tenslotte mocht Goosenecks SP in dit rijtje niet ontbreken en dit vonden wij zeker de moeite waard. Al met al een prachtige route die dag.
Vlak voor Monument Valley kwamen we in de bui die we al hadden zie hangen. Hagelstenen zo groot als grote knikkers en non stop bliksem en donder, het was helemaal wit op de weg. We hadden ons een leukere aankomst in The View voorgesteld. De temperatuur was dus ook bijzonder laag, dus mijn plannetje om op het balkon van een roseetje te genieten bij zonsondergang viel volledig in duigen :cry: Overigens hebben we wel prachtige foto's van ons balkon met mooie luchten door de buien waar af en toe de zon door kwam. Het zijn net schilderijen zo mooi!

Dag 11 Monument Valley - Page
Ook 's morgens weer een flinke bui en geen zonsopkomst. Echt heel jammer, want ik kan me zo goed voorstellen hoe het daar moet zijn als je wel lekker weer hebt op je balkon met zonsopkomst. Om 10 uur zou ik gaan paardrijden en me dus gemeld bij de indianen die dit verzorgden. Gelukkig was het droog geworden. Ze reden met van oorsprong wilde mustangs en ik kreeg een roodbonte hengst toegewezen. Ik had een private tour geboekt omdat ik geen zin had om met andere toeristen te gaan die amper kunnen paardrijden. De gids wist dat ik experienced was en toen ik vertelde dat ik graag hard wilde heb ik dat geweten :lol: Ik heb nog nooit zo hard gegalopeerd, echt super gaaf! Ik had alleen wat meer verwacht tussen de Mittens te rijden en dit gebeurde niet echt, we gingen de backcountry in.
Inmiddels was het opgeklaard en hebben we nog prachtige foto's op Artist Point gemaakt. Ook zijn we nog teruggereden voor dé foto van het Forrest Gump Point zonder regen.
Daarna reden we naar Page, ook weer een mooie weg. Het houdt maar niet op. We zaten in de Days Inn, normaal niet onze keten, maar door de beoordelingen op Tripadvisor én het balkon hier terecht gekomen. We hadden een mooie kamer met uitzicht op de Vermillion Cliffs.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Marianne, ik weet niet wanneer je precies weggaat, maar alvast een leuk weetje.
Volgens je routekaartje en berekening zouden we in totaal 2105 km rijden. We hebben alleen de 89A overgeslagen en de 89 gepakt wat dus in feite korter is, maar ons totaal aantal mijlen kwam uit op 1816 mijl ofwel 2922 kilometer. Zo zie je maar weer dat je toch in parken e.d. nog heel wat kilometers maakt.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dag 12 Page
Omdat het toch allemaal wel strak gepland was en we juist een rustiger reis wilden én de weersvoorspellingen goed waren had ik de reservering voor de upper Antelope Canyon gecancelled.
'S morgens eerst naar Horseshoe Bend wat vlakbij het hotel lag. Wat een Aziaten waren daar weer te vinden .... Meesten met selfiestick en echt gevaarlijk.
Gelukkig hebben wij nog een mooie plek gevonden waar we konden genieten van het uitzicht. Later nog even gegoogled omdat ik het best een eng punt vond en idd heeft een Griek het moeten bekopen met de dood vanwege afgebroken rots.
Dit was onze enige activiteit deze dag. De rest van de dag hebben we heerlijk aan het zwembad en in het zonnetje doorgebracht. Even een rustpunt!
'S Avonds bleken een hoop restaurants gesloten omdat het zondag was. Omdat we de avond ervoor al terecht waren gekomen bij Fiesta Mexicana wilden we nu ergens anders. Uiteindelijk is het fastfood bij Sonic geworden waar ze op rolschaatsen je bestelling komen brengen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk om te lezen allemaal, maar jammer dat jullie zo nu en dan slecht weer hebben gehad; zeker bij MV is dat erg jammer!
Goed om eens te kijken wat het verschil is tussen het aantal kilometers volgens een routeplanner en wat er uiteindelijk gereden is. Ik zal het voor onszelf ook eens naast elkaar gaan leggen.

Het verhaal van de Griek kende ik. Nog een wonder dat er niet vaker iets gebeurt als je ziet hoe gevaarlijk sommige mensen doen daar.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Goed om eens te kijken wat het verschil is tussen het aantal kilometers volgens een routeplanner en wat er uiteindelijk gereden is. Ik zal het voor onszelf ook eens naast elkaar gaan leggen.
Bij een compleet zuidwest rondje kun je daar makkelijk een 800-1000km bij tellen. In Bryce zullen de meesten al 60km rijden om alleen de scenic drive van voor naar achteren te doen en dan nog een keer een stuk op en neer voor bv zonsopkomst. Moab - Canyonlands is al zo'n 160km retour, Arches ook zo'n 80, In Yosemite rij je echt nog een hoop af net als bij de grand canyon (mits je geen shuttlebus doet) en ook in een stad als LA rij je zo nog een paar 100km.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer